Monday, July 22, 2013

KUIH ADA YANG TAK BOLEH DENGAR?

Assalamualaikum
Lepat pisang yang tak de inti
arwah mak acik
panggil "timpan pokak"
tak tau la acik 
mana datangnya nama tu
dulu2 bukan boleh tanya
bukan jawapan yang dapat nanti
kena marah ada la he he
yang ni namanya Timpan
dah selalu acik buat dan letak gambarkan
ulang tayang la ni.
tapi ni yang baru buat berbuka semalam
siang siang tayang gambar makanan 
tak apa kan..kuih lama acik ni
tak boleh buat orang terliur pun he he

36 comments:

  1. Lepat pisang ke AE? faveret kitaorang ni

    ReplyDelete
  2. sodap eh acik...
    timpan tu bahasa nogri ke acik? saya tak pernah dengar..hehehe

    ReplyDelete
  3. oooo mmg gitu yek acik, yg takde inti pokak ek, ada inti msti tak pokak ek hehehe

    ReplyDelete
  4. Kalau kakak panggil lepat acik. Tak pernah dengar nama tu. Kakak buat lepat pun tak pernah letak inti macam yg dulu pernah acik tunjuk..

    ReplyDelete
  5. first time dengar nama timpan hihi

    ReplyDelete
  6. Apo tak terliur lak...Ini, tak dapek kek param nie Acik.

    ReplyDelete
  7. tgk lepat acik ni,teringat mak m3h suka sgt wat lepat ..

    ReplyDelete
  8. Kak Erna..
    apa pulak tak terliur....memang terliur la tengok gambar lepat pisang tu, ada inti pulak tu ..nampak sedap sangatt..

    ReplyDelete
  9. HAHAHA..COMELNYA NAMA DIA
    PEKAK LA TU XDE TELINGA
    KAMI PANGIL 'KUJUT/PUJUT'
    LAGI JAUH BUNYINYA

    ReplyDelete
  10. Acik! ni spesis lepat juga kan...

    ReplyDelete
  11. Lama tak mkn timpan,...dulu2 sruah mak saya selalu buat...
    Saya ni mkn je yg reti...

    ReplyDelete
  12. hehe..ummi tetap terliur Acik, yang lama2 susah nak cari ni lah best. Takpe Acik , tayang makanan pun, sama2 kongsi idea apa nak makan, apa nak masak, kan ada juga manfaat bersama.

    ReplyDelete
  13. lama tak buat.. terliur plak tgk.. kene cari ni..

    ReplyDelete
  14. nur panggil lepat...
    makan panas2 sedapnya acik...

    ReplyDelete
  15. Liza pun biasa mkn lepat pisang yg takede inti..mmg pokak la jawabnya...hihihi

    ReplyDelete
  16. lepat pisang ni kesukaan suami saya..ada inti atau tak ada semua dia suka.

    ReplyDelete
  17. sdapnye acik...lieya suke kuih2 lame ni...tapi lieya takreti nak buat le acik...pengukus pun takde kat umah....

    ReplyDelete
  18. 1st time plak sy dengar kuih "timpan pokak" ni kak...klu lepat pisang tu biasalah..:)

    ReplyDelete
  19. nampak sedap..ada sikit cam rupa kuih koci..tapi bentuknya macam lepat..

    ReplyDelete
  20. rs mcm da berkurun x mkn lepat pisan...knape namanya pelik je acik? ;-)

    ReplyDelete
  21. Sekali tengok macam lepat inyi pun ada (lepat liat buat dengan tepung pulut dan letak inti kelapa).

    ReplyDelete
  22. Kat tempat saya, lepat pisang memang takdak inti, Acik.

    ReplyDelete
  23. alamak luculah nama tu acik ! ;)

    ReplyDelete
  24. hahahaha... ado lak pokak namo ehh.

    Kok yang ado inti nio mudo tu sey makan la kak.. Kok yang pokak tu, sey tak goma.. hehehe..

    ReplyDelete
  25. Lain benar nama kuih ni..rupa paras cam lepat..walau apo pun namo eh..yg penting kuih ni sedap kan acik?

    ReplyDelete
  26. timpan pokak?hehehe tak pernah dengar pun..tapi nampak sedap:p

    ReplyDelete
  27. erk...napo polik bonar namo kuih tuh Acik...hehe

    ReplyDelete
  28. Yg atas sekali tu saya panggil Belebat. Pisang dia dah gaul sekali.
    Kalau ada pisangnya kat tgh2..tu panggil Nagasari.

    ReplyDelete
  29. wah rajin betul kak Erna ni buat kueh.. kat rumah saya hanya saya je yg makan kueh jenis2 macam ni, jadi nak buat tak berbaloi.. bila teringin, beli jelah sekeping dua.. hehehe

    ReplyDelete
  30. Assalamualaikum Acik,
    Selamat menjalani ibadah puasa, semuga segala amalan yang baik diterima Allah semuanya, dan dihindarkan segala amalan buruk,

    Kat tempat kakmah yang atas tu kalau tak ada inti pisang tu panggil lepat pisang lah, kalau yang ada inti tu tak taulah, sebab memang tak ada yang berinti pun, tapi yang bawah tu kami panggil kuih
    BATANG BURUK, hahaha...

    ReplyDelete
  31. Saya dok biasa dengar Lepat Pekak jer. Tak tau ler cemana bleh dapat nama camtuh kan? Tapi yang pasti, makan sedap!

    ReplyDelete
  32. Oghang nismilan memang suko lotak pokak kek ujung tu untuk kuih yang simple yo tu kan. Kalau oghang lain donga memang polik. Hahaha.

    ReplyDelete