Sunday, July 14, 2013

KALAU DAH REZEKI

Assalamualaikum
Petang sabtu..hujan ribut 
angin kuat ditempat acik
sampai bocor la ..air masuk dalam rumah
diporch jangan cakap la..banjir
tapi masa tu acik tak terfikirkan rumah sendiri
memang suka sibuk acik ni kan
acik cuma kesiankan peniaga2 ditepi jalan 
depan rumah acik tu
ramai yang berniaga
kesian sampai acik dok kat tingkap
memerhati mereka memegang payung
sambil mulut tak berhenti bercakap
kesian nya..kesian nya..cepat lah ribut berhenti
kemudian lepas solat asar..anak acik panggil
mak tengok mak..depan rumah kita dah 
macam pasar Ramadhan
atas ni gambar yang dia ambil
dah kurang sikit..kalau tak sampai depan 
rumah orang parking
Alhamdulillah..ada juga rezeki..mereka.


12 comments:

  1. kat rumah sy tampin pun ribut ptang sabtu kak...smpai ada jiran yg awningnya senget lah...pokok yg agak besar dpn jln pun boleh serkah...
    yup...btul tu...klau da rezki mereka...mmg x kan kemana....

    ReplyDelete
  2. Di bulan posa, banyak menu istimewa muncul. Tak ramai orang yang ada masa or pandai nak masak, so beli di pasar Ramadan adalah pilihan yang ada.

    Tempat kami di KL pun petang Sabtu ribut juga sekejap. Saya pun terfikir spontan jer, ‘“kesian orang meniaga pasar Ramadan”. Sama ler kita.

    ReplyDelete
  3. sama lah acik kat tempat saya petang sabtu hujan ribut. tengah memasak kat dapur tiba2 hujan lebat. kelam kabut angkat baju. adik2 pulak masa tu pergi jalan2 nak pergi bazar. sudahnya balik tak beli apa2

    ReplyDelete
  4. aah..walau pun saya memang suka hujan dikala berpuasa, tapi kesian pada peniaga pasar ramadhan. semoga murah rezeki mereka walau pun saya tak datang membeli tahun ni..hihi..

    ReplyDelete
  5. Begitulah susah payah mencari rezeki kan. Semoga mereka dimurahkan rezeki oleh Allah

    ReplyDelete
  6. Rumah sendiri yang banjir tu Acik buat macam mana?

    ReplyDelete
  7. Alhamdulillah,rezeki orang berpuasa juga tu Acik

    ReplyDelete
  8. murahnya rezeki dibulan ramadhan ni...
    ini dugaan juga..

    ReplyDelete
  9. sy ada pengalaman meniaga buah d bazar Ramadan dlm ribut... mmg mencabar...

    ReplyDelete
  10. sama la kt tempat sy...cm ne agk nyer diorg aritu..

    ReplyDelete
  11. Betul tu AE....masa angin kuat hari tu teringat OKje kat orang yg berniaga pasar Ramadhan...

    ReplyDelete