Wednesday, October 12, 2011

WW..HOMEMADE CENDOL



 

82 comments:

  1. kak,bancuh sdri eh?



    omak kaklong kalau buek cendol sodap(yg ijau ea tu la).ari tu kaklong tolong dio kacau,payah gak nak buek ea...tapi memang sodap klu buek sdri...

    ReplyDelete
  2. wah! best tu kak, pandai buat cendol sendiri..:)

    ReplyDelete
  3. kak long..ha ah..kali ni akak bancuh sendiri..tapi buek sikit yo..socawan topng..sonang la akak kacau e..kojap yo..

    ReplyDelete
  4. Yus..tak susah pun..cuma kalau buat banayk lengoh nak mengacau nya je..

    ReplyDelete
  5. rajin tul akak sorang ni....sejak ari tu ida dh tak buat2 lg dh cendol...lg pun kt sini cuaca dh nk semakin sejukkk

    ReplyDelete
  6. kakak sulung abem meniago cendol dopan rumah. cendol eh mmg buek sndr. kok pakai cendol readymade org komplen tak sodap.

    ReplyDelete
  7. x pernah terpikir cendol buat sendiri. asyik dok beli dr kedai jer!
    eh, mana resipi ni? org tangan bangku ni macam tu ler, semua nya nak resipi ... :)

    ReplyDelete
  8. mak aiiii...tergoda...eringat cendol mak kat kampung...

    mak aina kat kampung meniaga cendol, kacau sendiri tapi sejak dah masuk umur 60 ni dah berhenti tak larat lagi dah nak mengadap kuali kacau cendol sensorang...

    ReplyDelete
  9. kalau namanya homemade..mesti sedapppppp sangat tu kak..nak skettt... hehehe

    ReplyDelete
  10. sedapnyee..tapi batukkk..tak leh pekena emmmmm

    ReplyDelete
  11. Kakak suka cendol tak kira homemade tak. Campur dgn pulut lagilah best:)

    ReplyDelete
  12. sallam,

    Sedap cendol buat sendiri...

    ReplyDelete
  13. blog akak terpilih jadi blog pilihan hari ini..jum tengok :)

    ReplyDelete
  14. ida,japan..masa cuti hari tu..datang lak rajin nak buat cendol sendiri...

    ReplyDelete
  15. kasih ibu...meh sya..datang mah acik..boleh makan..he he

    ReplyDelete
  16. kak ngah..cendol buek memang sodap kak ngah..sobab kito yang buek..

    ReplyDelete
  17. Acik..mana ada tangan bangku..boleh aje masak tu..

    ReplyDelete
  18. JunAina..ye ke aina..mesti sedap tu..acik buat sendiri tak banyak pun..dalam satu cawan tepung je..dapat sat bekas..cukup la sekali makan kan..

    ReplyDelete
  19. mok cik azwa..nak skettt tu..macam la dekat sangat..boleh hulur je semangkuk..

    ReplyDelete
  20. chichi..kalau batuk..kena tunggu dulu ye..dah baik baru boleh makan..

    ReplyDelete
  21. kakzakie...sama lah ngan acik..cuma sekarang ni buat sendiri sebab cendol yang biasa beli tu dah tak beniaga ..

    ReplyDelete
  22. Tihara,,nampak sedap..makan pun sedap..

    ReplyDelete
  23. LL..wkmsallam bila suka..beli ke buat sendiri..memang sedap kan.

    ReplyDelete
  24. sukses tu! Teringin cendol pulak dah...

    ReplyDelete
  25. Salam kenal kak ..

    ermm ... kak buat sendiri ke cendol tu ...susah ke tak ?? suka jugak makan tp selalu sikit je kalau beli...

    ReplyDelete
  26. nk jwb ayam kefci: tom yam nye tk rasa pun kalau kat KFC tmpat yana ni,kawan2 pn ckp gitu...tp kata kwn2 lain cedapp

    cheesy wedges tu memang sedap :)

    ReplyDelete
  27. sdpnya kak cendul...ltk pulak air batu perghhhh

    ReplyDelete
  28. K.ERNA boleh bukak kodai cendol kalau cam ni! Nmpk sodap!

    ReplyDelete
  29. Salam Akak..
    rajinnya akak buat cendol...:)
    Letak lebih santan dan gula merah, + jagung....sedapnyerrrrr...

    ReplyDelete
  30. esok2 cater ngan akak jela bab cendol

    :D

    ReplyDelete
  31. Salam Erna... sedapnya tapi saya selsemalah pulak.

    ReplyDelete
  32. Wah.. cendol memang best, tapi Yati tak leh. Bila pekena je, nanti semput mai menyerang... hehhe..

    ReplyDelete
  33. Assalam kak erna,,akk pun membisu seribu bahasa juga ke heheheh

    Sedapnya cendol, lebih2 lagi buatan sendiri kan kak terjamin kebersihannya

    ReplyDelete
  34. weiii sedapnyer cendolll.....
    tengahari cam ni mmg sdp pekena cendol nih..dulu arwah pak sedara jual cendol(buat sendr) mmg sedap, skrg klu teringin order kat mamak jerk..rajinnyer acik..meh la hantar cni..

    ReplyDelete
  35. alamak mesti dah habis ni..tertinggal bas lagi..esok kalau buat jangan sikit2, jasa acik erna dikenang...roger..roger..cendol satu..

    ReplyDelete
  36. Dr,Ben..balik ni pi cari ye..panas2 ni sedap..

    ReplyDelete
  37. sodap eh
    tadi pun minum cendol.. tapi beli kat kedai la.. hehe

    ReplyDelete
  38. halila..terima kasih sudi ikut blog acik ni..
    boleh aje buat sendiri tak susah..sekali buat sikit je..

    ReplyDelete
  39. Maya,,kalau sedap..insyaallah nati nak bawak anak pi makan..

    ReplyDelete
  40. Ms.lilies..mak ai..he he nak makan sendiri boleh la..

    ReplyDelete
  41. assalam zaitun..tak dapat le makan cendol tu..nanti lambat baik..

    ReplyDelete
  42. yati..kalau macam tu..memang tak boleh makan le tu..

    ReplyDelete
  43. assalam rosaliza..he he..tidak jugak..bila dah jawab ni..makna nya tak bisu le..

    ReplyDelete
  44. ieja..nak buat macam mana ieja..tempat yang selalu beli dah tak de jual..kena la kacau sendiri

    ReplyDelete
  45. ucu..ye la..maaf le memang dah habis..he he

    ReplyDelete
  46. Tihara..terima kasih..memang nak tengok ni..he he

    ReplyDelete
  47. Ibuhani..kalau muda lagi..memang boleh..he he

    ReplyDelete
  48. Azi,,komen azi lari ke spam lagi..tapi tak pe..sejak dah tau tu akak selalu tengok..
    buat le cendol azi..sedap..

    ReplyDelete
  49. hari ni cuaca panas kak .. tengok cendol akak tu buat saya teringin nak cari cendol jap lagi... fuh sedap makan cendol sejuk... mesti sedap cendol kakErna tu..

    ReplyDelete
  50. Assalam yatie..hari ni memang panas sikit cuaca..memang sedap le makan sejuk2 ni..

    ReplyDelete
  51. Assalamualaikum Acik...
    Semoga Acik sihat....

    Sedapnya cendol tu...apatah lagi kalau makan time cuaca panas ni....

    ReplyDelete
  52. Wkmsallam Mp..alhamdulillah acik sihat
    memang sedap mp..sejuk je..

    ReplyDelete
  53. Cendol satu!

    Durian + kacang lebih yaaaa!

    hahahahaha

    ReplyDelete
  54. Azie...ish3..mana ada cendul durian..eskrem ada le..he he

    ReplyDelete
  55. Kak.. cendol buatan sendiri memang mantop...!!

    ReplyDelete
  56. salam k.erna..atie pon minum cendol arini....beli kat pasar mlm:D

    ReplyDelete
  57. anie..tapi tak lawan sedap cendol masa kenduri kawen anak anie dulu.memang sedap..

    ReplyDelete
  58. wkmsallam atie.ye ke..hari ni panas terik sikit kan..

    ReplyDelete
  59. ado lae tak kak?

    ari ni paneh sampai potang, kok dapek makan cendol memang sodap

    ReplyDelete
  60. sikit je..entry ni tapi ramai yg singgah.Terliur tgk cendol buatan sendiri.

    ReplyDelete
  61. ibuintan..nampak e tak dapek la ibuintan ngaso..dah abeh..he he

    ReplyDelete
  62. Nieda..alhamdulillah..
    cendol buat sendiri memang menepati selera kita nieda..

    ReplyDelete
  63. yummm.....sedap makan
    time panas terik :)

    ReplyDelete
  64. Ati..memang sesuai..makan masa panas.

    ReplyDelete
  65. alaaaa..... nak la jugak.. panas ni baru balik gym... hehehee...

    ReplyDelete
  66. terliur sudah , kecur air liur di buatnya tapi apakan daya ssabarr je la yang mampu sebab masih x leh minum ais lagi huhuu...

    ReplyDelete
  67. MULAN..jangan minum ais ye..he he

    ReplyDelete
  68. Amy syaquena..betul tu..jangan minum ais dulu ye..

    ReplyDelete
  69. dalam gambar menyelerakan..

    klu buat business cendol.tentu ada peminat yee..

    alhamdulillah..anak2 pasti suka..

    ReplyDelete
  70. giler sedap ni kak.....
    nak2 tengah panas2...

    ReplyDelete
  71. sal..untuk sendiri je..anak2 pun memang suka..tak daya nak bisnes sal..tak sempat.

    ReplyDelete
  72. eita..2 hari i memang panas betul.asek nak minum je...kena yang sejuk..memang best..

    ReplyDelete
  73. waduh kak ernaaaaaaaaaa..nk gak cendol 2 mangkuk..semangkuk x cukup..hehe!! uish cendol mmg feveret kita tau kak..lelagi kalu tambah pulut ke ,tapai ke..daapnyer!!!

    ReplyDelete
  74. rajinnye akak masak.... pasti sedap...

    ReplyDelete
  75. Dr.inahar..sama la kita..suka sangat makan cendol panas2 ni sedap kan doc.

    ReplyDelete
  76. ladybird..tak rajin..cuma sebab nak makan..

    ReplyDelete