Followers

Saturday, October 29, 2011

AKHIRNYA DAPAT BERSUA MUKA.

Assalamualaikum.
Acik peluk dia macam tak sanggup nak lepas..he he

Acik pernah buat cerita tentang ini pada n3 yang bertarikh 22/09/2011.
Pertemuan semula hanya melalui FB
tapi hari ni..kami dapat bersua muka.
seronok tak terkata.
kawan acik boleh pulak cakap..nanti jap..nak nangis dulu..
aduhai...memang seronok sangat.
acik berjumpa juga dengan semua adik beradik kawan acik ni
yang paling seronok..semuanya ingatkan acik..
bila tengok je acik..terus cakap kak ina kan..
siap dengan nama sekali tu
dan yang paling lucu..mana boleh lupa..nampak tahi lalat je dah tau dah.kata adik beradik dia.
acik je yang dah lupa.
malu jugak sebab dah tak ingatkan adik beradik dia yang lain.

Acik berharap kami akan dapat berjumpa lagi.
Kalau la suami kawan acik ni mesra alam mesti lagi best
tapi kawan acik dah cakap awal2 dah suami dia tak mesra alam katanya..sebab dari kalangan dato datin..
cakap pun benda yang fakta aje..tak pandai bergurau katanya.
Acik pun dapat tau.kawan acik pun ada gelaran tu
tapi alhamdulillah...kemesraan dia bila berjumpa dan menalipun acik tidak berubah.'masih seperti dulu'.

Dalam bergembira pun sedih tetap ada
kawan baik yang sorang lagi
sepupu pada kawan acik ni
sedang sakit(kanser) katanya
tapi kuat semangat
masih bertenaga untuk bekerja kesana kemari
walaupun dah buat kimo beberapa kali.
Acik harap dapat berjumpa dengan kawan ni
dan acik juga berdoa semoga kawan ni
berjaya melawan penyakitnya dan sembuh
sepenuhnya dari penyakit yang dihidapinya.

Terima kasih pada kawan kawan yang meninggalkan komen di N3 'Hati Seorang Ibu'
Insyaallah acik akan buat buat yang terbaik
dan semoga yang empunya diri jugak bersemangat
untuk perubahan diri.
Azi
Luah Fikiran
Mokjadeandell
Roha
Nieda
Tihara
Sal
Cik Rose Cute
Ms.Lilies
Ati Masrif
Nuwairani
Kak ngah
Mama aini
Kamariah Awang
Ros
Akuzle
kak long
Iman shah
Mulan
Parijah
a.z.r.i.n.a.o3.07.
Kasih Ibu
mamasyaza
CT Norizah
Ibuhani
Acik
Mulut Payau
h4ni3
Yus
kakyong
Azatiesayang
Nieza
Gadisbunga
Ladybird
Terima kasih sekali lagi.


56 comments:

  1. seronokkan dapat jumpa kawan lama...:)

    ReplyDelete
  2. lieyna..memang seronok sangat..lepas sekolah lansung tak bertemu lagi..

    ReplyDelete
  3. terima kasih nama saya pun ada senarai acik

    ReplyDelete
  4. seronoknya dapat jumpa kawan lama !!...mama pun selalu ingat schoolmate mama dulu..dah lama tak jumpa diaorg..hu2x..thanks ya acik..nama mama pun ada..

    ReplyDelete
  5. memang seronokkan Acik kalau dapat jumpa kawan lama....Hanya Allah saja yg tahu...Tambah pulak kalau kawan kita tu tak sombong dan masih sprti dulu walau dah ada gelaran depan nama....

    terima kasih juga utk Acik..kita sama2 ingin lakukan yg terbaik utk anak...

    ReplyDelete
  6. osah boto tak maun lopeh polok eh tu.. sebbaik tak senget pelamin jd eh.. kehkehkeh!11

    ReplyDelete
  7. bawak tidur terus la cik...

    hehe.



    .

    ReplyDelete
  8. Assalam kak, bestnya dapat jumpa kawan lama, mesti byk cerita

    ReplyDelete
  9. its all about kenangan.. itu yg jumpa leh recall semua tuh.. =]

    ReplyDelete
  10. saya pun penah rasa teruja nak jumpa kawan lama..21 thn tk jumpa..tp ada beberapa insiden yg buat sy tawar hati..seronok denga acik hepi jumpa kawan2 lama..saya sedih

    tentang anak acik..yg penting mereka sihat..tu je :)

    ReplyDelete
  11. amboi...seronok nampaknya acik tu....

    ReplyDelete
  12. mama ..puluhan tahun taj mumpa tu..semasa habis spm dah berpisah..hari ni baru jumpa semula.

    ReplyDelete
  13. MP..memang seronok sangat..tu yang sampai keluar air mata tu..

    ReplyDelete
  14. kak ngah..osah he kak ngah..serumah dan sebilik maso sekolah dulu tu.

    ReplyDelete
  15. tasek M..kalau boleh..memang acik nak sangat..

    ReplyDelete
  16. Assalam Rosaliza..memang seronok..sampai rasa tak cukup masa..tapi masa tu kenduri kawen kan..tak dapat la nak berlama lama sangat.

    ReplyDelete
  17. Fatin Mraz..memang semua tu kenangan..

    ReplyDelete
  18. terharu..... melihat ikatan sahabat sehati sejiwa begini....banyak yang indah & membahagiakan dalam dunia ini kan Acik...

    ReplyDelete
  19. cheq sue..memang seronok..jumpa kawan yang dah lama tak jumpa..

    ReplyDelete
  20. Tihara..terima kasih..tu yang menyejukan hati acik baca komen tihara..yang penting mereka sihat..
    kenapa sedih..kan seronok bila jumpa kawan yang dah lama tak bersua..
    mungkin ada yang mengguris hati ye..

    ReplyDelete
  21. Amie..betul amie..kawan ni..sama menangis masa belajr dulu..

    ReplyDelete
  22. kaklong pun cam tu,bilo jumpo kawan lamo,nak nagih dulu...huhuhu!!!

    ReplyDelete
  23. dapat rasakan keseronokan acik...

    ReplyDelete
  24. itu mcm peluk dah terus kena gam dah tu acik.. melekat! hihi

    suka kan jumpa kawan2 lama, especially kalau yg jenis tak berubah mesranya walaupun dah berjawatan/berpangkat tinggi :))

    ReplyDelete
  25. betullah k. erna. Saya pn kalau jumpa kwn lama mmg rasa nak peluk jer n nak nangis jugak! Terharu sbb x sangka jumpa balik kan.....smoga persahabtan kekal selamanya!

    ReplyDelete
  26. memang seronok bila dpt jumpa kwn lama, rasa nak peluk takmo lepas. semoga persahabatan kekal selamanya

    ReplyDelete
  27. kak long nangih suko kan..bukan sodeh..kito ni bilo suko pun boleh nangih

    ReplyDelete
  28. Yus..memang seronok sangat..lama betul tak jumpa..

    ReplyDelete
  29. h4ni3..he he..tapi sama jenis dan di tempat ramai doc..ok kan..

    ReplyDelete
  30. Ibuhani..insyaallah..semoga terus kekal selamanya.

    ReplyDelete
  31. mamasyaza..insyaallah..semoga terus berkekalan.

    ReplyDelete
  32. memang seronok bila dpt jumpa kawan lama kan kak.. lebih lagi bila kita masih diingati dan dihargai..

    saya ni ntah lah kak, dah jumpa bbrp kawan rapat dlm FB, ade yg lupa kat saya.. sedihnya, walhal masa sek men kawan rapat, tidur sebantal pun pernah..

    ReplyDelete
  33. saya juga sedih, dah 10 tahun tak dapat jumpa my best friend forever, moga dipertemukan nanti hendaknya..

    ReplyDelete
  34. salam K.Erna..mmg seronok jumpa kawan lama nie....!!

    ReplyDelete
  35. SALAM,
    TAK MESRA ALAM ? OH, SUSAH LAH MACAM TU !

    ReplyDelete
  36. assalam kak, seronoknya dapat jumpa kawan lama tu:)

    ReplyDelete
  37. dapat dibayangkan keseronokan tu...:)

    ReplyDelete
  38. bila jumpa kawan yang dah lama jumpa, mmg best. lebih best kalau kemesraan tetap terasa seperti zaman dulu kan acik?

    ReplyDelete
  39. seronokkan acik...dpt jumpa balik kwn lama yg dh sekian lama lost contact...ida pun ada jugak dpt b'hubung balik dgn kwn lama melalui fb ni la jugakkk

    ReplyDelete
  40. tumpang gembira dengan kegembiraan akak :)

    ReplyDelete
  41. apb baca n3 erna..ada 2 situasi yg terbayang..

    berkongsi kegembiraan: sebab erna dpt jumpa kawan..seronoknya..

    berkongsi kesedihan: apb membaca kisah kawan erna yg sakit tu...moga Allah sentiasa memberikan kepadanya semangat dan kekuatan..Amin..

    ReplyDelete
  42. Assalam yong.memang seronok..alhamdulillah kawan2 masih mengingati.

    ReplyDelete
  43. Qhaifa nur..cuba berusaha cari..dah sepuloh tahun tu.insyaallah akan bertemu nanti.

    ReplyDelete
  44. azatiesayang..seronok sangat..lebih2 lagi dah lama sangat tak jumpa.

    ReplyDelete
  45. luahfikiran..memang suah sikit la.

    ReplyDelete
  46. fieda..memang boleh dibayangkan..puluhan tahun tak jumpa..sekali dapat bertemu..

    ReplyDelete
  47. GB..memang dia tak berubah pun..memang seronok..masih pot pet macam dulu

    ReplyDelete
  48. Ida,japan..memang tak sangka pun..dia dalam cari akak katanya..tanya kawan2 tak de yang tau.melalui fb semuanya menjadi kenyataan.

    ReplyDelete
  49. assalam sal..betul tu sal..kawan yang sakit tu pun baru berjumpa difb..belum bersua muka..
    tak tau pulak dia sedang menderita kanser..sedih dan terdiam jugak sekejap..

    ReplyDelete
  50. Bestnya dapat jumpa ngan kawan lama..mesti byk kenangan yg nak disingkap dan cerita terbaru yg nak dikongsi bila berjumpa semula ni kan

    ReplyDelete
  51. Anamarza.
    betul tu..sampai tak cukup masa rasanya nak bercakap dan bercerita.

    ReplyDelete
  52. ohoh! ado namo kito. tqvm yea, acik. tqvm gaks utk wish Dugro tuh...ehehehhe

    ReplyDelete