JellyPages.com

Friday, October 14, 2011

KENANGAN

Assalamualaikum

Terima kasih pada kawan semua yang meninggalkan komen supaya kawan acik tabah.
Acik memang  dah lama berkawan dengan dia.
sebagai jiran dia memang baik
 kawan acik ni kerja sebagai jururawat..jadi ada syif.
kalau dia kerja petang.
pagi mesti masak dulu kan
waktu rehat tengahari..acik mesti balik rumah
waktu tu..dia dah siap buka pintu dapur.
nampak je acik lalu..mesti dia panggil
"na..mai singgah sini dulu..ambik lauk" katanya..
apa lagi..seronok sangat la kan.
kalau waktu nak raya..acik sama sama berkongsi buat kuih raya dengan dia.

Kalau sakit demam dia la yang dulu membantu
Pernah anak yang tua kena air panas masa tinggal dengan 
pengasuh..dia jugak yang bawa kehospital
dan tiap2 hari datang untuk cuci luka kesan melecur tu.

semuanya tu tak mudah untuk acik melupakanya.
18 tahun lamanya kami berjiran.
acik dan suami jugak kenal baik dengan mak,ayah dan adik beradik dia.
mak ayahnya pernah datang kekuaters tempat kami tinggal dan acik jugak ada beberapa kali ke Perlis 
ikut kawan ni balik kampung.

Sekarang ni dia dalam kesedihan..
sayang nya..acik dah berada jauh..
yang dapat acik bantu..
cuma berdoa
dan memberikan kata kata semangat 
semoga dia  tabah.

42 comments:

  1. Assalamualaikum acik... sayu aje baca kisah ni... moga2 kawan acik tu dalam kesejahteraan selalu.
    * salam kenalan dari cheq sue :)

    ReplyDelete
  2. kak erna ....... beruntung dapt jiran yg baik cam tu...... moga keluarga mereka bersabar menghadapi
    dugaan ini .............

    ReplyDelete
  3. setiap kita sentiasa diuji kan kak... moga kawan akak tu tabah juga menghadapinya


    banyak kenangan dan budinya dengan akak ye, memang sukar dilupakan tu

    ReplyDelete
  4. Assalam kak, bestnya dapat jiran mcm dia, untung akk, semoga kawan akk tu tabah menghadapi dugaan

    ReplyDelete
  5. akak kena selalu bertanya khabar dgn kawan akk..mesti dia perlukan tpt mengadu..saya doakan dia tabah...

    ReplyDelete
  6. seronok dapat jiran yg layan kita macam sedara kan...

    ReplyDelete
  7. dah tertinggal n3 akak ni..apapun didoakan semoga kawan akak tabah menghadapai dugaan ni. bertuah dapat kawan dan jiran sebaik gitu kan kak.

    ReplyDelete
  8. 18thn bukan masa yang singkat kak... mesti banyak suka duka akk kongsi ngn dia...

    ReplyDelete
  9. Assalamualaikum Acik,
    dah tertinggal n3 Acik sebab tenet nazak beberapa hari, tengok di bawah tadi... fahamlah cerita Acik tentang sahabat baik Acik tu... memang kalau kita ada sahabat baik, kita mahu sama 2 rasa susah dan senang,suka dan duka kalau boleh ingin dilalui bersama... tapi apa boleh buat,kedaan sudah berbeza...doakan sajalah yang terbaik untuknya... banyak2 sabar ye Acik...doa sahabat itu sentiasa didengari-Nya...

    ReplyDelete
  10. semoga kawan acik kuat dan tabah..

    ReplyDelete
  11. kawan ketawa senang di cari,kawan menangis satu dlm seribu...!




    hanya kenangan menjadi penyambung persahabatan....

    ReplyDelete
  12. Kak Erna,
    Semoga kawan akak
    semakin kuat..
    Bertabah dan terus bertabah..

    ReplyDelete
  13. Assalamualaikum kak...sahabat yang baik dan sanggup bersama kita susah dan senang sukar dicari...

    Semoga kawan akak tu akan lebih tabah menghadapi segala dugaan dari ALLAH...

    ReplyDelete
  14. Tinggal berjauhan bukan bermakna tidak prihatin atau tidak saling mengambil berat.

    Yang penting, ingatan itu tetap ada.

    Semoga segalanya dipermudahkan...

    ReplyDelete
  15. Jiran sebegini memang kita sayang sangat kan macam adik beradik.Semoga beliau kuat semangat menghadapi segala ujian.

    ReplyDelete
  16. susah nak dpt kawan yg mcm ni kan kak...semoga beliau tabah

    ReplyDelete
  17. mudah mudahan Allah SWT melimpahkan rahmahNya kepada kawan kak erna tu..

    ReplyDelete
  18. wkmsalla cheqsue..salam kenal jugak..terima kasih .

    ReplyDelete
  19. IbuIntan..memang banyak..tu sebab dah 13 tahun dok jauh pun..kami tetap berjumpa jugak.

    ReplyDelete
  20. Assalam rosaliza..memang terasa beruntungnya..insyaallah moga dia terus tabah,

    ReplyDelete
  21. Tihara..insyaallah.memang akak kerap sms dia bertanya khabar..terima kasih

    ReplyDelete
  22. Anamarza..memang seronok..masa nak berpisah sebab berpindah..memang sedih sangat..

    ReplyDelete
  23. Nieza..alhamdulillah nieza..dapat kawan sebaik dia..

    ReplyDelete
  24. kak ngah..memang banyak kak ngah..
    semua tu kenangan..

    ReplyDelete
  25. Amie..terima kasih..
    acik memang sentiasa menghubunginya memberi kata2 semangat.

    ReplyDelete
  26. missgee..insyaallah..semoga dia diberi kekuatan.

    ReplyDelete
  27. Anie..betul anie..alhamdulillah..akak ramai kawan yang sanggup susah senang bersama.

    ReplyDelete
  28. azieazah..betul tu..jauh tak bermakna tak mengambil berat kesusahan kawan kita.

    ReplyDelete
  29. Zaitun..alhamdulillah kita ditemukan dengan kawan dan jiran yang baik..memang dah seperti adik beradik kan.

    ReplyDelete
  30. kasihredha..alhamdulillah..bila kita bertemu dengan sebegini kan..

    ReplyDelete
  31. Zareda..insyaallah..semoga allah s.w.t memberkatinya..

    ReplyDelete
  32. semuga kawan acik tabah menghadapi...setiap yg berlaku ada hikmah yg tersendiri..

    ReplyDelete
  33. MaMa AiNi..insyaalah..semoga dia tabah..terima kasih.

    ReplyDelete
  34. Susah nak jumpa jiran yg boleh jd kawan baik dlm susah senang. Bertuah k.erna dpt......smoga dia tabah menghadapi ujian hidup.

    ReplyDelete
  35. Ibuhani..alhamdulillah..memang bertuah rasanya..dah pindah 13 tahun pun..masih baik lagi..

    ReplyDelete
  36. kawan sebegitu bukan senang dicari .. tambah2 lagi zaman skang ni! semoga persahabatan acik ngan dia terus utuh! :)

    ReplyDelete
  37. Acik..terima kasih..insyaallah..acik akan terus berkawan dengan dia sampai bila2.

    ReplyDelete
  38. Kawan macam kawan kak Erna tu susah nak cari. :)

    ReplyDelete
  39. yati..betul yatie.susah nak dapat sekarang ni.

    ReplyDelete