Followers

Thursday, October 13, 2011

SEMOGA TABAH

Assalamualaikum.


Tarikh yang tidak pernah acik lupakan..AlFatihah.
11 tahun telah berlalu arwah bapak meninggal kan 
kami semua.

Selepas solat dan membacakan ayat2 suci al quran.
acik dapt sms dari kawan/jiran lama acik 
masa tinggal diSungai Burung.
acik memang baik ngan dia..masih baik
sampai kini walaupun acik dah 
meninggalkan selangor  sejak
awal tahun 1998  lagi.

kawan bagi tau  ayah dia sedang sakit dihospital.
ada ketumbuhan diotak dan telah merebak 
kehati dan paru paru dan 
dia jugak mintak acik doakan 
yang terbaik buat ayahnya.

kawan acik jugak risau sebab anak bongsu dia akan menduduki peperiksaan SPM.dia pula perlu berulang alik dari selangor kePerlis untuk melawat ayahnya.

Sekinchan ke Perlis tu boleh tahan jugak jauhnya kan.
Semoga kawan acik tabah menghadapi dugaan ini.
Yang baju pink..kawan/jiran acik .
dan anak dara dia dua orang yang pakai tudung hitam.


50 comments:

  1. Al fatihah..


    kak,
    Sekinchan ke Perlis tu BUKAN boleh tahan jugak jauhnya..
    MEMANG jauhhhhhh.....

    semoga kawan akk tu tabah menghadapinya...

    ReplyDelete
  2. kak ngah..yo lah..memang jauh.tiap minggu ulang alik..sian dio..tinggal anak bujang bongsu e sorang2 hari minggu.

    ReplyDelete
  3. semoga kawan kakErna tabah menghadapi ujian Allah...


    Al-Fatihah utk aruah bapak kakErna...


    .

    ReplyDelete
  4. SMM..terima kasih..memang itulah harapan akak.lama jugak akak layan sms curahan hati dia tadi..

    ReplyDelete
  5. esok, genap seminggu arwah tok wan saya meninggal. masih terbayang wajah dia. anyway alfatihah utk arwah ayah akak

    ReplyDelete
  6. al fatihah buat arwah ayah akak. Owwhh..perlis penghujung peta msia. saya dulu sebelum dtg sini duduk kat perlis. Setiap kali nak balik kampung rasa jauuuhhnyaa...bila la nak sampai ni...

    ReplyDelete
  7. alfatihah untuk arwah bapak.

    Dan semuga kawan na tabah menghadapi dugaan.

    ReplyDelete
  8. Alfatihah utk arwah bapak k. erna....smoga dia ditmpatkn dikalangan org yg beramal solleh............aminnnnn.... :))))

    ReplyDelete
  9. Alfatihah buat varwah ayah akk,
    semoga kwn akk tu tabah ya

    ReplyDelete
  10. semoga roh bapak dicucuri rahmat dan tergolong bersama orang2 beriman...







    bertabahlah...mungkin ada hikmah disebaliknya....

    ReplyDelete
  11. di dunia memang dah ditentukan bahagian masing2. semoga kita tetap tabah menghadapinya ...

    ReplyDelete
  12. alfatihah untuk arwah
    semoga kawan akak tu tabah menghadapi dugaannya...

    ReplyDelete
  13. al-fatihah utk arwah ayah acik. utk kawan/jiran acik, di doakan semoga dipermudahkan segala urusan..

    ReplyDelete
  14. SEMUGA DIA TABAH ACIKK..SAYA PN PERNAH HADAPI DUGAAN YG SAMA..ALHAMDULILLAH SEMUANYA DAH SEMAKIN PULIH.. :)

    ReplyDelete
  15. Semoga tabah kawan akak tu dan dipermudahkan segala urusan...alfatihah juga buat arwah ayah akak ye...

    ReplyDelete
  16. al-fatihah buat yg sudah pergi....dan semoga kwn akak tu tabah menghadapi segalanya

    ReplyDelete
  17. Walau 11 tahun kasih tertumpah tak mungkin dia lupakan Acik. Kalau Acik pun ngat paa lagi dia. Al-fatihah buat arwah...

    ReplyDelete
  18. Semoga beliau tabah dengan ujian ini. Kuatkan hati dan semangat. Semoga semuanya berjalan dengan baik.


    *yang bertudung kuning dan spek hitam macam Sophia Loren tu adalah ACIK. hehehe

    ReplyDelete
  19. semoga kawan acik dan ayahnya tu dipermudahkan urusan mereka

    ReplyDelete
  20. mamasyaza..baru seminggu?.memang teringat sangat lagi tukan..alfatihah buat semua yang telah tiada.

    ReplyDelete
  21. LadyLavender..terima kasih..
    Alfatihah.
    Perlis memang jauh kan..acik ada la 4..5..kali pi ikut kawan tu balik kampung.

    ReplyDelete
  22. Ibundo..terima kasih kak pah..alfatihah

    ReplyDelete
  23. Rosaliza..alfatihah..terima kasih rosa..insyaallah semoga kawan akak tabah.

    ReplyDelete
  24. kak long..terima kasih..alfatihah..
    semoga dia tabah..

    ReplyDelete
  25. Acik..betul..semuanya sudah ditentukan yang Maha Kuasa..

    ReplyDelete
  26. kasihibu..terima kasih..insyaallah moga kawan tabah menghadapinya..

    ReplyDelete
  27. Angah..alfatihah..terima kasih angah

    ReplyDelete
  28. Tihara..terima kasih..insyaallah..mudah2an semuanya..dipermudahkan..

    ReplyDelete
  29. Maya mayana..insyaallah..semoga dipermudahkan..
    terima kasih

    ReplyDelete
  30. Ida,japan..alfatihah..semoga dipermudahkan segala urusan.

    ReplyDelete
  31. kakzakie..memang arwah sentiasa dalam ingatan..

    ReplyDelete
  32. AzieAzah..insyaallah semoga dia kuat menghadapinya.

    ReplyDelete
  33. al-Fatihah untk arwah bapak kak erna...

    ReplyDelete
  34. yus..alfatihah..terima kasih yus

    ReplyDelete
  35. Al Fatihah utk ayah acik...

    semoga kawan acik tu tabah....Allah akan sentiasa menduga anak yang soleh dan taat...

    Tak sangka kita rupa dari daerah yg sama...ingat lagi ke jalan ke sekinchan...

    ReplyDelete
  36. AlFatihah buat bapa.

    Semoga kawan Erna tabah menghadapi situasi sebegini.

    ReplyDelete
  37. ucu..terima kasih..
    Mudah2an kawan dapat menerimanya
    dan semoga dipermudahkan segala urusan,

    ReplyDelete
  38. zaitun..terima kasih..
    Isyaallah muda2an dia dapat melaluinya sengan tabah

    ReplyDelete
  39. Al-Fatihah...
    Arwah ayah e-na meninggal 2005...skrg mak tinggal sorang..adik2 semua keje n study kt luar...sib baik ada 1 adik yg keje agak dekat dgn mak...bole juga seelalu jenguk..

    dulu akak kt sel...skrg kt ner pulak kak...moga jiran akak cepat sembuh dan dipermudahkan segala urusan familynya...

    ReplyDelete
  40. Semoga ayah kawan kak Erna tak apa-apa dan bertambah baik keadaannya. Amin..

    ReplyDelete
  41. E-na..Alfatihah buat mereka yang telah pergi.alhamdulillah ena masih ada mak lagi.mak akak pun dah meninggal pada feb.2010 yang lalu.
    Dulu akak dok selangor selama 18 tahun..mila hujung 2006 dah pindah ke n9.

    ReplyDelete
  42. alfatihah....

    pd kawan akak tu, semoga tabah dlm menghadapi dugaan dari-Nya.. moga dengan doa & sokongan dari keluarga & anak2, dia akan kuat dlm melawan penyakit...

    ReplyDelete
  43. semoga kawan acik tabah. berbuat baik dgn ibu bapa, menjaga kebajikan mereka - rewardnya bukan sedikit. Allah maha pengasih.

    ReplyDelete
  44. chekna@mamaziyad
    insyaallah semoga dia tabah

    ReplyDelete
  45. GB..insyaallah..lagipun dia anak sulung..tu yang sanggup berulang alik..walaupun jauh.

    ReplyDelete
  46. Mudha-mudahan ujian ini
    dihadapi ngan tenang
    dan tabah..

    ReplyDelete