JellyPages.com

Wednesday, October 19, 2011

SMARTAG

Assalamualaikum.

Dah bertahun guna smartag.masih silap lagi
Sepatutnya yang atas tu dihalakan kan kedepan kan..

Boleh tersilap..yang bawah ni pulak..

patut tak terangkat.
undur kebelakang pun tak jugak.
sampai datang budak yang jaga tu.
"CIK TERBALIK TU."
ha ha ha..aduhai..camana nak pencen sampai 60 tahun ni.
penumpang yang dok sebelah  ni pun boleh tak perasan.
nasib baik lepas tu
tak perlu pandang belakang dah..
kalau tidak..mau tutup muka ngan tudung.
MALU!!!!!!

92 comments:

  1. alaa..besee la kak tersilap tu..hehe :)

    ReplyDelete
  2. kaklong memulo guno dulu pun cm tu gak,malu tak payah cakap laaa...hahahah!
    tapi skrg tak dah...

    ReplyDelete
  3. sesekali tersilap jugak kak walaupun dah biasa guna... adatla tu

    ReplyDelete
  4. assalam kak,hehe tergelak saya, pas ni dah tak tersilap lagi dh tu..ingat sampai bila2

    ReplyDelete
  5. Ala kak.. Anak buah saya pun cmtu jugak.. Dah la maso tu dio bawak laju.. Mujur tak tolanggar palang tu.. Tengok2 tobalik smartag ehh...

    Sapo yg bawak keto ni..? Akak koo...? Waahhh... caya laa... hehehe....

    ReplyDelete
  6. hahah!! lucu betol! tapi kire ok la tu...jngan sangkut sebab xde duit nak bayar pulak...itu lagi malu....

    ReplyDelete
  7. Takpe kak biar tahu dari tak tahu kan ;)

    ReplyDelete
  8. sesekali kak...nak buat macamana...lepas ni confirm tak terbalik...

    ReplyDelete
  9. Tak pa lain kali tak berulang la dah kes terbalik ni.. :)

    ReplyDelete
  10. kak... dulukan masa org kojo kek kampeni anak beranak plus ado la boli smartag. harga staff :P
    sekali tu.. retak pulak menatang tu. return la balik.. sudahnya.. sampai skrg tak merasa pakai smartag.. osah boto kan..

    ReplyDelete
  11. ala.. sesekali tersilap apa salahnya... hehe

    ReplyDelete
  12. Kak Erna,
    60 tahun tue yang mahal..
    Senyum sorang2 sy..
    hehehe

    ReplyDelete
  13. kak long..dah bertahun..tapi silap yo..he he

    ReplyDelete
  14. ibuintan..betul tu..sesekali...bukan selalu kan..

    ReplyDelete
  15. Assalam Rosaliza.
    bila ditegur kata terbalik tu..akak terus gelak..tak boleh tahan dah..he he

    ReplyDelete
  16. Azz..botuah kok akak yang bawak..he he..tak do makno e akak dapek bawak do azz..
    ado yo kono tobalik yo azz..

    ReplyDelete
  17. nuwairani..he he..nasib baik terbalik je kan..

    ReplyDelete
  18. iina..ye la..dah tahu..nanti boleh hati2..

    ReplyDelete
  19. Anamarza..insyaallah..lepas ni kena tengok betul2..

    ReplyDelete
  20. kak ngah..dah..tak ganti ko yang lain..tak boleh jadi tu kak ngah..

    ReplyDelete
  21. missgee..ye la..belum 60 tahun dah silap/lupa..kalau 60??
    cik gu boleh bayangkan..he he

    ReplyDelete
  22. erna.. ekau takyah tunggu 60 baru pencen na. haha..

    ReplyDelete
  23. Salam Kak Erna..
    Akak..biasalah , sesekali tersilap..namapun manusiakan...selalu membuat kesilapan..tapi akak jangan marah tau...nak gelak ni....ha..ha..

    ReplyDelete
  24. saya pun penah skali tersilap, buleh tergelak sowang2...hehehehe

    ReplyDelete
  25. hehe..kekadg sy pun camtu gak tak perasan benda tu terbalik..alahai biasolah tu..malu tu sbb mmg pemalu kot

    ReplyDelete
  26. hehehe....x po! manusia...silap skali skala tu biasalah..... :)))))

    ReplyDelete
  27. saya takut nak guna smart tag kak...walaupun suami letak satu dlm kereta saya...takut terbalik,tak pasal2 saya langgar palang...nak letak kat holder dia di cermin tu takut lupa simpan, nanti tak pasal2 cermin kena pecah..huhu

    ReplyDelete
  28. Waduh...azwa pun terkena gak sebelum2 nie kak... sampai gadis tol kena datang beritahu.. "terbalik tu kak" hahaha..

    ReplyDelete
  29. hehe..nak buat camne dah tak perasan..nak tergelak pulak akak ckp camne nak pencen 60 thn tu..suripun selalu terbayang..mesti segala ubat-ubatan kena bawa ke tmpt kerja..apa taknya sekarang ni pun dah sakit urat..sakit lutut huhu

    ReplyDelete
  30. hehe..yana lg tk pernah guna smartag benda alah tu kak :)

    ReplyDelete
  31. hahhahaa... kak erna... gelihati ku baca cerita nih...

    kak, brp tahun lagi nak cukup ke 60??

    ReplyDelete
  32. akak sya sangat suka guna smart tag
    dari jauh dah selesai
    tp guna masa perjalanan jauh sajalah.

    ReplyDelete
  33. Biasalah Acik, Kalau dah di namakan manusia takkan lekang membuat salah silap.

    ReplyDelete
  34. hehe...suka baca ni...suami kita pakai t & g je, tupun dok pk dulu sblm pilih line, takut takde duit nak sreett kat benda tuh..kekee

    ReplyDelete
  35. hoho tak penah guna sebab kat sini takde tol..hehe.

    ReplyDelete
  36. salam erna,

    hihi....eh patutka ketawakan erna nie?...
    Takper2 bukan selalu buat..jadi ini terakhir kejadian untuk tahun ini..Tahun depan pakai driver la pulak..Amacam cadangan ni?

    kalau dah cemgini buat muka selamba je laa..apa nak dikata..un'sangka'rable

    ReplyDelete
  37. Kalau adik ada mesti dia ketawakan Acik...

    ReplyDelete
  38. ha2x..biasalah acik..mama pun selalu tersilap..he2x..mama rasa 60 tu dah patut berehat kat rumah jekan?..hu2x..

    ReplyDelete
  39. ohh camtu ropa smartag.. kami touch n go je sbb jarang kat kl.. senang kan dua2 ni drp dok berator panjang kat plaza tol..

    ReplyDelete
  40. wakakaaaa ... tp memang biasa tu. wat x taw jer! :)

    ReplyDelete
  41. Follow sini..

    http://hairuliza-anakku.blogspot.com/

    ReplyDelete
  42. ibundo..he he..memang tak teringin pun kak pah..58 sok pun tak nak..insyaallah..sihat tubuh badan..nak rehat2 pulak..

    ReplyDelete
  43. Azi..he he..gelak pun tak pe tak marah...akak dah puas gelak dah masa dalam kete tu..

    ReplyDelete
  44. mamasyaza..memang tergelak dibuatnya tak boleh tahan.

    ReplyDelete
  45. anitaare..ramai jugak yang pernah kena rupanya kan anita..
    acik memang cam tu..kalau tersilap memang malu sangat..nak pandang muka orang pun rasa tak sanggup.

    ReplyDelete
  46. ibuhani..kita manusia kan..tidak lepas dari melakukan kesilapan.

    ReplyDelete
  47. kasih..akak dulu beli pun sebab..lorong TnG pun dah Q..takut lambat sampai opis..tu yang beli tu..dah 2 kali terkena dah..sekali dulu..lupa nak masukkan kad dalam smartag .yang kali ni..terbalik pulak..he he..

    ReplyDelete
  48. MOKCIK AZWA..azwa pun kena..ye..tak de la malu sangat..orang muda pun sama..he he

    ReplyDelete
  49. surisolehah..belum apa2 pun suri dah bayangkan..tu yang tak sanggup tu..58 pun tak mau..apa lagi 60..he he

    ReplyDelete
  50. mayamayana..tak pernah tak pe..lagi selamat..takkan terlupa kan..

    ReplyDelete
  51. assalam yong..tak sampai sepuluh tahun lagi yong..

    ReplyDelete
  52. kasihibu..musim hujan ni lagi selamat le guna smartag..tak perlu buka tinggap kan..

    ReplyDelete
  53. Nieda..beul tu acik setuju.dah nama manusia kan.

    ReplyDelete
  54. Anna Qawina..
    dulu guna t&g jugak..tapi bila pagi2 dah ramai yang guna..dah beratur panjang..tu yang beli smartag pulak..he he

    ReplyDelete
  55. lieyna..untung tak lalu tol nak pi kerja kan..jimat.

    ReplyDelete
  56. ainhany..harap2 tak terjadi lagi la..kete belakang pun terlibat sama..nak berundur..he he

    ReplyDelete
  57. kakzakie..ye la..nasib baik berdua je.

    ReplyDelete
  58. Dr.inahar..nak buat camana doc..dah nak jadi..he he

    ReplyDelete
  59. takpe kak. tudung tu boleh buat purdah. cun gak kak. ngeeee~

    ReplyDelete
  60. mama aini..betul tu..tak perlu la nak kerja sampai 60 kan..bawak2 le berehat..he he

    ReplyDelete
  61. MULAN..lalauan acik tu..TnG pun dah kena beratur..tu yang beli smart tag tu..

    ReplyDelete
  62. Acik..memang pun ..tak toleh dah..he he

    ReplyDelete
  63. cik rose cute..terima kasih.acik dah follow.

    ReplyDelete
  64. salam K.Erna....atie bkn gheti sgt ngan smartag nie sbb dok sebelah jer..hihi
    Terima kasih atas doa tuk adik atie yer...

    ReplyDelete
  65. takpe erna..kita kan selalu belajar melalui kesilapan..pastu mantop..

    ReplyDelete
  66. Assalamualaikum Acik..

    Semoga Acik sihat yer...
    Bila baca ntry Acik..teringat kes suami..macam tu jugak....

    ReplyDelete
  67. Papa mifz pn pernah tersilap mcm ni gak,haha

    ReplyDelete
  68. wkmsallam atie..akak dok sebelah jugak..tapi tukang hulur..he he.

    ReplyDelete
  69. sal..betul sal..kalau tak silap..kita tak tau kan..

    ReplyDelete
  70. wkmsallam mp..ramai jugak yang tersilap..sekali sekala kan..

    ReplyDelete
  71. papa Mifz,,tak lari dari kesilapan..

    ReplyDelete
  72. GB..he he..terkejut kengkawan..napa la tiba2 berpurdah kan..

    ReplyDelete
  73. kak, sama ler saya pun dulu pernah gitu kak...sampai budak yg jaga tu bagi tau baru perasan...adehhhh malu tul kat org belakang tapi nak buat cam ner tersilap kan..:)

    ReplyDelete
  74. hehehe... kak Erna, kalau tak buat silap, kita tak kan belajar sesuatu kan?

    ReplyDelete
  75. Nieza..pernah jugak ye..bila dah macam tu..yang susahnya nak mengundur tu kan..

    ReplyDelete
  76. Tirana..betul tu..tak silap tak belajar dari kesalahan..tq tirana

    ReplyDelete
  77. selamat pagi acik erna~ tq...masih ingat kat mommy..tu la malam tadi tak leh tido..risaukan budak2 tu :)


    ..cam mana boleh silap tu..mommy baca dah sengeh sorang2...jumpa lagi..salam sayang dari mommy :)

    ReplyDelete
  78. ASSALAM ACIK...X NAK GELAK PASAL SY PUN X PKI SMART TAG TU TERINGGIN GAK NAK PAKAI PASAL SELALU LALU TOL DI HJG MINGGU ...NMPAKNYA PENGALAMAN ACIK LEH JADIKAN PENGAJARAN ...TIMA KASIH PASAL X MALU NAK BERCERITA .

    ReplyDelete
  79. den ingat la kan copek2 la anta surat pencen awal.. hehe

    ReplyDelete
  80. mommylavender..mana boleh tak ingat..semua blog yang selalu acik masuk..acik akan ingat..rindu bila lama tak update.

    ReplyDelete
  81. CT Norarizah..memang tak kisah nak bercerita..jadi kawan2 yang ada boleh beringat..he he

    ReplyDelete
  82. assalam acik> smart tag ni kadang2 menyusahkan, kami pernah terkena time kat Png bridge sampai jer kat tol,xleh ON lak.Jenuh ketuk2 br ok suspen tuu kereta byk kat belakang.Skrg amek precaution nk dkt ngan tol cek dulu..indicator dia OK br masuk smart tag.Kalau tak,guna TnG je lah

    ReplyDelete
  83. lina_pg..
    wkmsalla. memang betul ada masa nya membuatkan kita jadi kelamkabut bila dah banyak kete beratur dibelakang..

    ReplyDelete
  84. Nur pernah sekali jadi macam ni.. Hehe memang kadang2 kita suka lupa..

    ReplyDelete
  85. Nur-nba..ye la nur...dah nak lupa kan..

    ReplyDelete