Followers

Saturday, October 22, 2011

ALHAMDULILLAH SAMPAI JUGAK

Assalamualaikum


Alhamdulillah hari ni berjaya jugak sampai kerumah anak sedara ditaman kelab ukay dan dapat berjumpa
dengan ramai sedara mara disana.
bukan acik tak pernah pergi
tapi tu la dia..suami acik ni..kalau nak ke kuala lumpur la memang dia malas.
malas nak tempuh jem..malas nak fikir mencari jalan nak ketempat tu..walaupun dah pernah pergi..
kalau nak pergi lagi.mesti bermasalah..kadang tu yang buat acik geram..geram jugak sesekali kan..
dah nak sampai baru dia cakap..betul la ni..ni la tempatnya.alahai.

Kali ni..acik nak pergi jugak..nak jumpa anak sedara yang nak berangkat ketanah suci malam ni
jadi sebelum tu.acik mesti akan sms talian hayat acik dulu..yang sedia berkhidmat.
yang selalu jadi penyelamat acik kalau nak kerumah sedara mara acik diKL tu.
itu pun kalau ada hal..kalau sesaje jalan..malas acik..
suami acik ni.kalau nak rumah abang..anak sedara yang jauh sampai kejohor tu boleh aje.
kalau nak keKL..baaaannnyyyyaaaakkkk sangat alasan dia..
bukan tak mau pergi...tapi macam acik cakap le...kalau acik tak usaha sendiri sms talian hayat tu..maknanya tak sampai la acik kesitu.

tu sebab keinginan acik nak ke perjumpaan blogger esok dirumah kakcik seroja anjuran Dr.faiz tu..
terpaksa acik lupakan..sebab acik malas nak bersoal jawab..nanti jawapan nya..mesti tak tau nak cari..kalau setakat ada alamat aje.ish..susahkan..

Eh..kan dah..dah bebel pulak acik ni.
oklah .berenti bebel dulu..jumpa lagi  Insyaallah.
Tak sabar nak tunggu cerita dan berita dari kawan2 yang ke perjumpaan tu.
dapat merasai kemeriahannya melalui gambar2 pun dah cukup baik bagi acik.

94 comments:

  1. ermm.samo lah dgn abg kakalong kak...dio maleh bab nak musing2 mencari...
    kang bising mulut ea...

    ReplyDelete
  2. wah acik ada kat KL lah ya?..senang dtg KL kalau ada saudaramara stay kat sana..biasalah org lelaki..camtu juga en.papa tu..he2x..

    ReplyDelete
  3. teringin juga pg perjumpaan tu, tapi jauh

    ReplyDelete
  4. alhamdulillah..dah sampai.ambik berkat sedara yg nk gi haji..

    ReplyDelete
  5. lucu la acik ni...ha...kalo dah payah sangat nak ajak dia, biar acik je drive sendiri..heheh

    ReplyDelete
  6. hihi ada sms talian hayat ye kak.. :)

    ReplyDelete
  7. Assalam kak, memang ya kak kalo KL ni jln sentiasa berubah2, sekejap one way sekejap lencong sana sini, jem tak yah nak citerlah kalo hujan2 pulak, .

    Alhamdulillah untung akk ada talian hayat boleh menyelamat heheh

    ReplyDelete
  8. Abem ok jek kalau part mencari tempat ni hihihi!!
    cnth - cari rmh k. erna
    :p

    ReplyDelete
  9. Salam K.Erna..klu tanya atie lggggg xgheti.hihi.Tp Alhamdllh la,HB klu nk g mana2 lam KL...tiba2 dah sampai.

    ReplyDelete
  10. best nye ada gathering dgn blogger ye:)

    ReplyDelete
  11. kak long..abang akak tu maleh mencari yo..tapi dio tak bising..sonyap yo..
    kalau cari rumah kek kampung2 dio tak kisah lak kak longdio kato boleh tanyo oang..kek KL tu nak tanyo sapo..kato e..

    ReplyDelete
  12. mama aini..balik hari je..jumpa anak sedara dan sedara mara yang ramai disana..

    ReplyDelete
  13. Imanshah..tu la kalau dekat nak juga pergi..

    ReplyDelete
  14. sal..betul tu sal..alhamdulillah

    ReplyDelete
  15. Nuwairani..nak drive sendiri?he he..tak lepasnya...lesen acik tu dan 22 tahun umurnya..kalau masuk u dah nak habis belajar..tapi tak permah bawak kereta..tak dibenarkan..

    ReplyDelete
  16. kasihredha.hehe..ye la nasib baik ada talian hayat.

    ReplyDelete
  17. Assalam Rosa..macam tu la kata suami akak..kali ni pergi lain..esok pergi dah lain katanya..he he

    ReplyDelete
  18. kak ngah..tu yang untung tu kak ngah..mano2 boleh poi..sonang nak jenjalan.

    ReplyDelete
  19. azatisayang..kalau akak lain pulak..akak kena sentiasa tengok singboard walaupun tak memandu,..tukang bagi tau arah..ibarat gps bernyawa lah.he he

    ReplyDelete
  20. Tihara..memang best..tapi tak dapat join..

    ReplyDelete
  21. Nasib baik ada talian hayat yer Acik..senang sikit nak ke mana2...

    ReplyDelete
  22. Salam ,

    Tak pa la Acik sabar ja lah,sabar tu kan ka separuh daripada iman.Biasa la kebanyakan suami ni memang macam tu,depa tak boleh nak berenyah.

    ReplyDelete
  23. Nak jalan-jalan di KL ni kena sabo banyak2..dengan heavy traffic..dengan jalan yang bersimpang siur.. Sesat tu memang menjadi perkara biasa la Kak Erna..

    ReplyDelete
  24. Ros..terima kasih ikut blog acik.
    sabar le tu ros..kalau tak sabar..tak pegi dah..he he

    ReplyDelete
  25. Tirana..ha..tu la dia..tang tu la suami akak malas sangat nak kekl..kalau pi tempat lain..senang nak pusing dan bertanya kalau sesat katanya.kalau dikl..nak pusing pun..kena berbatu2 jauhnya.

    ReplyDelete
  26. Mp..memang betul talian hayat acik tu kalau bagi panduan..memang sampai la....he he

    ReplyDelete
  27. Kak Erna,
    Tak semua orang suka KL..
    Apa lagi bila kena tempuh..
    Jalan jammed tak abis2..

    Tapi saya suka!!
    Sebab saya jalan kaki aje..
    hehehe

    ReplyDelete
  28. missgee..jalan kaki?..he he memang la suka..tak kisah kan jem kan..
    laginpun mula lagi..kalau dah tua2 ni nak jalan kaki..alamak..semput.

    ReplyDelete
  29. salam ziarah..

    biasalah acik....en zalie pun tak suka pi jalan2 lagilah nak pi rumah sesiapa..

    mujur ada kedai, bolehlah ayu beri alasan sibuk dan berniaga..
    kalau idak malu....

    hehehe

    kita doakan majlis yang berjalan di rumah kakcik sempurna dan happening ya

    ReplyDelete
  30. Citarasa Rinduan..
    Insyaallah ayu..semoga semuanya berjalan lancar..walaupun acik tak dapat turut serta untuk berkenalan dengan kawan2 yang yang sering bertemu kata..seperti kata kak cik..

    ReplyDelete
  31. Selamat jugak sampai ya....kadang2 susah nak cari sesuatu tempat nie...

    ReplyDelete
  32. saya nak syorkan kak erna beli gps...saya dulu selalu ada problem ni...kebetulan saya dapat sambung buat pjj kat cyberjaya...terpaksa beli gps...sekarang ni senang sungguh... :)

    ReplyDelete
  33. Salam Akak..
    Syukurlah akak dah selamat sampai rumah ...dah lepas rindu kan berjumpa saudara mara...:)

    Akak..oklah tu akak...sekurangnya , abang akak mahu jugak pegi..sesetengah suami tu tak nak langsung pegi mana2...duduk rumah aje...:)

    ReplyDelete
  34. sodeh kak.sey tak dapek poi.dah plan elok dah.ingat balik tu nak singgah rumah izahdaut.tapi tibo2 aziz domam.yg tau jalan diorang yo..kalau bagi se mmg tak ingat boto2 jalan nak ke rumah norehan tu..eh!rumah norehan kak kan?..dio di bkt antarabangsa kan?..

    ReplyDelete
  35. cik rose cute..alhamdulillah sampai jugak.

    ReplyDelete
  36. azieazah..nak buat camana..nak naik komuter macam azie pun tak dibenarkan jugak kalau sorang2.

    ReplyDelete
  37. yang jauh disana..
    sebenar dah ada..tapi dah sebulan tak berfungsi..tak tau kenapa..
    semalam tu masa nak pergi anak pasang lagi pun tak boleh hanging..
    insyaallah akan cari yang baru nanti..terima kasih..

    ReplyDelete
  38. azi wkmsallam..
    betul la tu azi..tapi banag akak ni..jangan ajak pi kl.aje..kalau tempat2 yang tak de jem..senang sikit..tak ada masalah dia nak pergi.

    ReplyDelete
  39. anymz..rumah norehan la tu..aimi dah google..tapi tak berapo nak faham..tanyo md.zin baru sonang cari..tak do sosek..
    maso akak nak balik tu pun dio ado cakap..mak lang ngan mak teh nak datang..kato e..kalau ado joki jumpo lah..kalau tak tak ado lah..kato e..

    ReplyDelete
  40. sekarang musim orang naik haji ye Acik, tentulah nak jumpa sedara mara yang nak berangkat ke tanah suci... ha haahhh kelakarlah kisah suami Aciktu,macam2 je alasan ye....

    ReplyDelete
  41. Amie..betul tu.tu yang nak sangat jumpa bila dia talipun bagi tau tarikh nak terbang tu..

    ReplyDelete
  42. oklah tu kak ada talian hayat...hehe apapun dah selamat sampai umah alhamdulillah...:)

    ReplyDelete
  43. ni mesti tengah marah ni..tu yang panjang bebelan hari ni kan..
    kih3.....
    jadi mak memang suka membebel kan...

    ReplyDelete
  44. Nieza..alha,dulillah..dah jumpa anak sedara dan dah selamat sampai kerumah

    ReplyDelete
  45. eita..sesekali kena bebel.kalau tidak..tak de seri rumahtangga..he he

    ReplyDelete
  46. bos saya ikut mood kak...
    kadang mau dia...
    kadang tak mau hehehe

    ReplyDelete
  47. assalam acik terima kasih atas sokongan insyaAllah hati yg terluka ni semakin pulih dengan sokongan dari rakan-rakan,Alahamdulillah
    Salam perkenalan acik

    ReplyDelete
  48. Bestnya ada perjumpaan blogger, Acik? Kalaulah kena dengan masanya, nak jugak ma tumpang sekaki....

    ReplyDelete
  49. Memang kalau takde yg bantu, boleh sesat tu... Memang susah nak ingat jalan di KL.

    ReplyDelete
  50. Mslilies..kalau poi kl memang macam tu la mimi..momanjang mood e berubah2 he he

    ReplyDelete
  51. chik mimi..alhamdulillah kalau dah pulih hati yang terluka..
    terima kasih sudi berkenalan dengan acik.

    ReplyDelete
  52. Kamariah Awang..
    insyaallah..bila diadakan ditempat yang senang pergi nanti..kita boleh turut sama kan..

    ReplyDelete
  53. Nur-nba..betul tu kan..tu yang acik kena cari talian hayat tu..

    ReplyDelete
  54. alhamdulillah! dp juga jumpa ... dp sedikit aura drp org yg nak ke tanah suci tu jadi ler. InsyaAllah tak lama lagi tiba lah giliran kita plak! :) Amin!

    ReplyDelete
  55. tak nak poi sobab maleh nak moncari jalanlah tu. kek kl ni kalau tak tau jalan memang bingung dibuek e..

    ReplyDelete
  56. uish akak ada kt kolumpur ke ni lagi?? kalu x leh jumpa kan..

    ReplyDelete
  57. gi kelumpo ye kak weekend ari tu...sesak aja la KL ni

    ReplyDelete
  58. nasib baik ada talian hayat ya acik..hehe

    ReplyDelete
  59. enpakwe sya pun tak suka sesak sesak di k.l, pastu sesat bagat pulak, jadi nak selamat sya bawak kereta sendiri, senang enpakwe duk diam diam ;p

    ReplyDelete
  60. Kak ani pun tak pergi, kesihatan tak mengizinkan nak duduk lama2. Lain kali kalau panjang umur ingin juga.

    ReplyDelete
  61. hahaa...saya memahami perasaan en.asben acik erna lagi2 kalau kena tempuh jem kat kl nun...hoho..lenguh kaki2...kihkih..

    ReplyDelete
  62. oooohhh..kalau kami pulak acik, selalu sangat sesat bila pg kl (padahal meru dgn k/l tu berapa minit sangatlah..) tapi kami seronok sbb dua2 mmg suka sesat....luas pemandangan, byk pengalaman...

    ReplyDelete
  63. k.erna....KL x weekend pun memanjang jer sesak! Kita kena bljr guna GPS sonang cari jalan kalau nak pegi mana2 kan....

    ReplyDelete
  64. Last tak jadi ke rumah kakcik Nurseroja Acik ye. Tapi oklah dapat ziarah anak saudara yg nak ke Mekah tu...

    ReplyDelete
  65. Azwa pun memang tak larat nak menempuh jem di KL tu kak..

    mujur ada talian hayat yang boleh dipercayai hehehe

    ReplyDelete
  66. Acik ..amin..insyaallah..akan sampai masanya nanti..

    ReplyDelete
  67. ibundo..boto tu kak pah..memang tak boleh silap sikit..nak kono sentiasao tengok singboard.

    ReplyDelete
  68. inahar..nak jumpa camana..tak tau dimana..he he

    ReplyDelete
  69. Ida,japan..memang betulsesak sentiasa..

    ReplyDelete
  70. yus..he he..penyelamat talian hayat tu..

    ReplyDelete
  71. kasihibu..he he..sya boleh bawak tak pe..akak tak pernah dibagi bawak..

    ReplyDelete
  72. kunang-kunang..
    insyaallah jika kesihatan menizinkan.

    ReplyDelete
  73. lieyna..memang tak sanggup dia kalau jem..dulu2 masa berdua aje..sanggup dia ajak acik naik motor aje..he he

    ReplyDelete
  74. Ucu Faridah..memang tak jauh meru ngan kl tu..
    tapi dah namanya kl kan..tak boleh salah lorong sikit..memang sesat le jawbnya.

    ReplyDelete
  75. ibuhani..dulu ada pasang gps kat talipun..sekarang ni bila tukar no.lain ada masalah pulak dia.

    ReplyDelete
  76. kakzakie..hari sabtu dah pegi..hari ahad memang tak dapat la kekl lagi.
    tapi tak pe lah kakzakie.acik dah dapat jumpa anak sedara tu.

    ReplyDelete
  77. Azwa..talian hayatakak tu menag tip top..kalau tanya dia memang tak boleh sesat punya..he he

    ReplyDelete
  78. Salam Erna...kalau orang tak biasa dengan jalan2 short cut kat Kl ni memang susah nak sampai ke satu2 destinasi.Jalan sesak pula memang tak boleh nak elak.

    ReplyDelete
  79. kami pon takot masuk KL.. sesak jalan, sesak napas.. heheehee..

    ReplyDelete
  80. Kalau pi KL atau Pj dan tak tau jalan, kalau tak rujuk google maps, elok ada gps dalam kete, kak Erna. Boleh membantu, jadi ada idea mana nak tuju. :)

    ReplyDelete
  81. salam acik,

    Bila nak mai lagi kL? Resepi utamanya..minyak kena penuh dan tahap kesabaran di maksimakan..insyaALLAH jalan dan destinasi pasti ditemui..

    tak kata la org jauh..akak yg dok sini pun boleh sesat barat..mau tak mau..kena mau..hihiii

    ReplyDelete
  82. ala acik....next time jom la kite berjumpa jumpa... :D

    ReplyDelete
  83. wkmsallam zaitun..memang sungguh la zai..bila tak biasa pening kepala dibuatnya.

    ReplyDelete
  84. Yati..memang nak kena cari jugak la.acik tengok cerita korea tu..senang je sampai.

    ReplyDelete
  85. ainhany..he he..teringat pulak kawan cakap..apa takut..isi minyak penuh2 jalan..katanya..bangla pun tak sesat kata dia.

    ReplyDelete
  86. GB..sesuai dengan namanya Gadis Bunga..acik tengok gambar GB..memang macam bunga..cantik..

    ReplyDelete
  87. acik.. mungkin hubby acik fobia dah ngn KL kot..
    sebab tu asyik cr alasan tuk elak jerk..

    ReplyDelete
  88. Assalamualaikum,

    terima kasih ya sudi singgah keblog Nur dn tinggalkan komen...rasa lauk tu ada rasa kari dan asam pedas...sedap.

    ReplyDelete
  89. Ladybird..fobia tu pun salah satu sebab jugak..he he

    ReplyDelete
  90. Dalila ..selamat bercuti jugak buat dalila

    ReplyDelete
  91. Nuridah..wkmsallam..terima kasih nur.insyaallah nak buat jugak nanti.

    ReplyDelete