Sunday, June 30, 2013

DOAKAN YANG TERBAIK

Assalamualaikum


Hari Jumaat kesekolah Hero bongsu
sampai je kedepan kelas..dia dah sambut dulu
terus cakap..mak keputusan Aimi merosot
Tu la hati mak kan..dan ingatkan
jangan sibuk sangat..belajar..
Selalu mengadu..letih bila malam..tak sempat baca dah lelap
bangun pukul 4..konon nak membaca..
sedar2 dah nak masuk suboh katanya
Bila jumpa guru kelas..bila tengok keputusan..
walaupun tiada yang gagal
tapi tetap jauh merosot dari dulu.. 
guru kelas memang baik la..
dah waktu sekarang..murid jangan dibagi tekanan katanya
ye la cik gu....dah sibuk sangat dengan xtvt..
malam dah penat..bila nak study.
sebelum ni tak pernah tinggal diasrama
jadi acik tau..macam dia berusaha
lebihkan untuk berjaya
masa mula mula tu pengetua bagi ucapan
walaupun sekolah kita sibuk dengan bermacam macam xtvt dari awal tahun sampai bulan mei
tapi keputusan tetap cemerlang..katanya..ye la puan pengetua..
tu bagi yang genius
tapi tak pe la dik...mak sentiasa doakan yang terbaik..jangan selesa..tingkatkan usaha.
Apa pun keputusan terima dengan redha..jangan keciwa.

oklah jumpa lagi,Insyaallah

20 comments:

  1. Takpo dik. Usaha lagi insyaallsh lebih berjsya. Bg kato somangat lobeh na.

    ReplyDelete
  2. Kna bg smgt acikk.smua murid mcmtu kn..ank zila pun sama ..

    ReplyDelete
  3. Salam K.Erna,InsyaAllah,masih ada masa lg utk perbaiki mana2 subject yg lemah..InsyaAllah,Adik blh!

    ReplyDelete
  4. Jangan risau, pasti masa akan datang akan dapat yang terbaik....InsyaAllah

    ReplyDelete
  5. masih ada masa acik, semoga dia boleh baiki mana yg kurang....
    hati emak selalu doakan yg terbaik buat anak

    ReplyDelete
  6. InsyaAllah, kalau dia sedar dia dah merosot dalam pelajaran dia akan berusaha balik tu.

    ReplyDelete
  7. Masih ado maso untuk perbaiki.. Moga Aimi terus bojayo.. Amin..

    ReplyDelete
  8. In syaa Allah, ada masa lagi untuk dia perbaiki keputusan sebab dia sendiri pun dah sedar tu..

    ReplyDelete
  9. Takpe Acik..Moga Hero bongsu Acik tak putus asa, teruskan usaha dan berdoa, insyaAllah akan lebih cemerlang lagi nanti.

    ReplyDelete
  10. Semoga anak-anak kita dapat buat yang terbaik nanti ye akak...Alongpun nak ambik SPM jugak nanti...

    ReplyDelete
  11. Kalau sentiasa cemerlang pun bahaya gak, sekurang-kurangnya bila sesekali merosot kita akan 'tersedar'.

    ReplyDelete
  12. jangan putus asa, gandakan usaha, insyaAllah kejayaan milik kita =)

    ReplyDelete
  13. InsyaAllah next time boleh cuba lagi yg terbaekkk

    ReplyDelete
  14. Next time cuba lagi. jgn give up dah..

    ReplyDelete
  15. Takpe tingkatkan usaha... kdg2 ksian jugak kalau masa byk dgn xtvt dekat sekolah tu yg tak larat nak study...

    ReplyDelete
  16. Bila berada di kelompok anak-anak cemerlang bila merosot sikit pun terasa bagaikan jauh acik. Tapi sebenarnya ok lagi. Cuma macam adik terasa bila merosot dia rasa bersalah.

    Teruskan kita berdoa utk anak-anak kita acik.

    ReplyDelete
  17. masih boleh cuba dan berusaha lagi.. ;)

    ReplyDelete
  18. jgn putus harapan..cuba dan cuba lagi...insya allah next time lbh baik

    ReplyDelete
  19. Oklah tu AE... anak okje, lagilah OKje risau!...

    ReplyDelete
  20. Anak yang baik adik ni sebenarnya sebab dia sedar sendiri. Tak de lah kita risau sangat. Tak po dik. Cubo laiie. Acik Aidah doakan yo.

    ReplyDelete