Tuesday, June 11, 2013

SPAGHETTI VS BEEHOON SINGAPORE

Assalamualaikum
Sebelum hero acik balik asrama
sempat masak ni..
acik ambil resepi dari blog Q
memang sedap Q.acik rasa nak buat lagi
tapi ayamm dah habis pulak.
Tapi kan..acik pernah cerita ngan Q
kalau masak spaghetti anak2 kata spaghetti melayu
bila acik masak spaghetti ni..boleh anak2 kata
rasa macam makan beehoon Singapore..ish3
tak betul ke acik masak he he
tapi ada yang tinggal..acik tak letak susu cair
tepung gandum tu acik bancuhkan sampai dapat secawan air.
tapi..licin..sampai ayahnya nya boleh tanya lagi
nak ulang makan.anak2 dah licin kan.
Terima kasih Q..In shaa Allah
akan ada ulangan ni..sedap..

ok lah..jumpa lagi,In shaa Allah



29 comments:

  1. salam
    singgah pagi selasa
    sory sangat2 hari ini anum bz skit

    ReplyDelete
  2. pandai acik masak..ehe...saya xpandai masak spaghetti

    ReplyDelete
  3. adeeehhhhh....lapooooooooooo

    ReplyDelete
  4. ala2 carbonara ek acik? tp versi melayu... tak kisah kak, kite cipta sendiri versi kite kan

    ReplyDelete
  5. Kena buat lebih sikit Acik. Kesian en abe nak ulang dah habis ye... memang sedap benarlah sampai dah licin dibuat anak-anak.

    ReplyDelete
  6. wah kabonara melayu erk ..
    mak Chenta buat spageti goreng ala-ala mee goreng tu ...

    orang2 mcmni mmg patut join masterchef .. creatip

    ReplyDelete
  7. Zar suka.letak.oregano sikit.. bagi aroma lain sikit

    ReplyDelete
  8. Akak, kalau dah licin sampai tak boleh bertambah, mesti sedap sangat tu, lepas ni boleh masak lagi..

    ReplyDelete
  9. Kalau dah licin tu, sure sedap acik, boleh cuba jugak ni :D

    ReplyDelete
  10. tak pernah masak cam tu.. hati cam nak mencuba..

    ReplyDelete
  11. Sedap ke AE?.... Nak godeh tengok resepilah lepas ni hehe apa yg ada tepung bagai tu!

    ReplyDelete
  12. Assalam acik..spageti yg telah di'melayu'kan hehe.Janji sedap kat tekak seisi keluarga kan..

    ReplyDelete
  13. Aina kalau masak spagetti ni sorang2 jelah makan, anak2 nanti besrkan mata je...

    ReplyDelete
  14. Nampak sedap la..M x pernah masak spageti..

    ReplyDelete
  15. sedapnya hingga nak ulang akan lagi...

    ReplyDelete
  16. Takpa, mak masak mesti sedap, tu habeh licin tu ha, takdak kesan lagi :D

    ReplyDelete
  17. Cuba Acik try guna fettucini pulak, tgk anak Acik cakap apa...ekekekee

    ReplyDelete
  18. Rumah saya pun kalau masak spageti kena melayu kan...kena pedas kalau tidak memang tak laku.

    ReplyDelete
  19. Saya kurang sikit dengan spagheti ni kak.. Ontah la.. Macam susah sikit nak terima..

    Ponah makan laksa johor yoo.. Sodap tapi copek muak.. huhu..

    ReplyDelete
  20. cendawan acik beli yg kering atau dlm tin?

    ReplyDelete
  21. salam kak
    saya pun suka pasta
    bila nak masak unk saya?

    ReplyDelete
  22. Acik kejap lagi saya nak masuklah blog Q tu. Carik ilham nak masak.

    ReplyDelete