Pages

Tuesday, June 4, 2013

TV..OH TV..

Assalamualaikum
Acik pernah cerita dulu tv dibilik acik rosak kan
dah lama dibaiki .. 
dah boleh tengok pun.
baru2 ni tv gedabak pulak rosak
padan pun dengar umur tv tu kan
beli tahun 1998.
yang tu tak boleh repair.
hukum panggil lori paper lama je..
sebab tu..kena lah hangkut tv acik
yang dalam bilik tu kedapur
sebab tu la..terjadi la peristiwa seperti dulu2
masa tv dirumah ni cuma satu
ye la..saluran yang acik suka tengok
dengan suami dan anak2 memang 
300% berbeza kan..he he.
acik kalau malam2 memang 393 je la
kadang2 bila acik terlelap..
memang bonus la untuk suami acik
sedar2 je dah cerita lain.
kadang2 tu sedang acik baring tengok tengok tv
dia intai nak tengok..
acik dah terlelap ke belum
kalau acik bersuara.
.eh..ingat dah lelap tadi he he
masa cuti sekolah ni
hero bongsu acik
memang tukang sampai cerita la.
mak..2..3..kali ayah intai kat dapur...
nak tengok mak dah terlelap ke belum
kalau mak lelap..cepat2 ayah tukar tengok
orang lawan tennis..
abih tu..nak buek camano kan
suami acik suka tengok siaran sukan
kalau sukan tak de dia minat
dia tengok cerita tamil
kalau malam tu la 2 saluran yang dia suka
cepat la abis cerita korea ni
senang sikit hati nya he he
oklah..jumpa lagi,In shaa Allah


32 comments:

  1. Kat rumah malam2 TV mak punya, siang2 anak2 punya termasuk siangnya hujung minggu.

    ReplyDelete
  2. Saya konker TV sorang2 kat bilik.. Tapi siaran cuma dapat TV1, TV2 dengan TV3 je la.. TV yang ada astro kat luar, malas saya nak tengok sebab abang asyik tukar2 siaran je... Nak tengokpun tak aman..

    Sebab tu saya tak tau sangat cerita yang ada kat astro sekarang ni.. huhu..

    ReplyDelete
  3. kah3..lucu lah akak ni, minat korea yea, dulu tu lah chanel yg saya tunggu tp skang saya konker internet jer :)

    ReplyDelete
  4. Ohhh serupa kat rumah ni, suami asyiklah sukan, golf, bola dan tennis.

    ReplyDelete
  5. Ooo acik Layan cerita Korea gak... saya pun suka dulu.. tapi skrg dah tak de masa acik :/

    ReplyDelete
  6. owh...camtu cerianya..hihiih..kami lak..mia laa punya tv..mmg xder rancangan kegemaran dh sekarang...

    ReplyDelete
  7. TV kek ghumah den malam ni mogok lak deh hehe

    ReplyDelete
  8. Suami saya pun sama jugak...asik tgok sukan jer...

    ReplyDelete
  9. he he ehh.... kalau ada 5 orang di rumah maknanya ada 5 minat yang berbeza, tapi saya selalu mengalah... suami aje selalu kelahi ngan anak-anak pasal channel kegemaran masing2

    ReplyDelete
  10. husband lya pon suka tgk tamil. tp mujur sekepala gak dgn lya..

    ReplyDelete
  11. Salam kak, ha ha tengah malam pun berebut tengok tv lagi .. susah juga kan nak cari cite yang suami isteri suka. Che Mid nasib baik dpt memperdaya che abang utk tengok korea, tapi kalau ada bole 'live' sume orang kalah... dia pegang remote!

    ReplyDelete
  12. suami saya pun sama Acik..sukan ngan Tamil jer.nasib baik astro ada dua..tak payah berebut ngan anak2....

    ReplyDelete
  13. huhu.......dh selalu korea layan ceta tamil lak acik erna...

    ReplyDelete
  14. minat cite tamil? mesti suka rajnikant ni hehehehe

    ReplyDelete
  15. dulu tv ada 2. sebijik kan dah hangus terbakar tahun lepas tggl 1. mmg diorg la konker. tp, sesekali kaknagh guna gak kuasa veto buat tampasan channel hihihi!!

    ReplyDelete
  16. saya selalu tv tengok saya, sedar2 dah elok jer diselimutkan anak2...(kalau tak lelap kat kibod) keh3

    ReplyDelete
  17. 300% berbeza ye acik erna...mmm...sy pun same laaa....huhuhu...katun katun katun....grrr

    ReplyDelete
  18. Org lelaki bukan suka drama-drama ni Acik. Kalau sukan tu dia kata baru real, drama tu tipu kata dia...

    Itu yg asyik dok menginati isteri dia tak sudah hihi...

    ReplyDelete
  19. ish..kat rumah pun ada mslh tv
    tetiba asik la terpadam
    on balik..suara pulak hilang
    dah 2 minggu macam tu
    tup tip malam tadi..tukar kaler hijau terus
    uwaaa dahla you're still the one dah nak ending ni.hijau pun hijaulah janji dpt tgk

    # soonyoung dah lembut hati malam tadi bila doo joon merayu siap melutut jangan penjarakan han joon.adoi la

    ReplyDelete
  20. kat rumah ni pun tv cuma satu. selagi blm malam... katun jelah jawabnya.

    ReplyDelete
  21. Sekarang ni lebih banyak tv tengok kakcik dari kakcik tengok tv! :)

    ReplyDelete
  22. Hahahaha..camtu gayo eh Acik, kena beli 2 set TV, dan 2 set dekoder Astro..:)

    ReplyDelete
  23. kalau ada anak2 tu..memang siaran ceria ajer la dorang tengok sampai umi dengan abah pun dah tak ceria hahaha

    kalau ada bola live kenalah yang kecik2 mengalah sebab asben dan abang2 dorang nak tengok. Mokcik pukul 10 dah angkat Muaz naik bilik...tido lagi bagus hehehe

    ReplyDelete
  24. heheheh... nampaknyer acik kene tambah tv lg n pastikan sume dpt astro, idak la berebut2... sian suami acik kene intai2 dulu heheh

    ReplyDelete
  25. aik cerita Tamil pun suami Acik layan yer...hehe

    ReplyDelete
  26. hehehe... KA cerita tamil pun layan juga kdg2 !

    ReplyDelete
  27. Assalamualaikum acik. Saya sekarang ni tv selalu tak tengok. Pasal ghalit sangat tengok citer yang download dari internet. Sampai habis satu season saya layan tengok sehari.

    ReplyDelete
  28. Kihkihkih lawak la Acik :D

    Tv kat rumah saya ni, yg kat hall dah lama tak bukak, tak tau masih hidup lagi ka tidak. Tv kat hall tu hanya akan hidup bila anak2 sedara kecik datang melawat. Yg masih hidup hari2 bukak ialah tv dalam bilik mak saya saja. Malam2 saya pi jenguk dia dah tidoq ka belum, keja saya ialah tolong tutup tv tu bila dia dah lena :D

    ReplyDelete
  29. Tangkap lagi gedabak le nampak gayanya AE hehe....
    Org lelaki mmg suka tengok sukankan....okje pulak suka tgk drama je AE

    ReplyDelete
  30. Beli aje yang baru...sekarang harga tv dah murah.

    ReplyDelete
  31. rumah saya ada 1 jer TV....tp yg conquer TV ialah mak......slalu berebut dgn ayah sbb nk tgk sukan jugaklah! Mcm k.erna jugak.....hehehe....tunggu mak tdo dpn TV... :)))))

    ReplyDelete