Sunday, June 9, 2013

KEMBALI KESEKOLAH/ASRAMA

Assalamualaikum
Hari ni dah pun hantar hero bongsu balik ke asrama
risau juga acik ni
sempat dia bagi tau..locker tak dikunci
sebab barang barang semua dah dibawak balik
tapi masih lagi ada yang gatal tangan kopakan/rosakkan kunci tu.
sementara nak pasang semula
locker dah tentu tak boleh dikunci.
macama mana keselamatan barang2 dia dalam tu nanti kan
masa dia ambil buku 'outing' dipondok jaga pun 
jaga dah bagi tau
asrama /dorm macam tongkang pecah katanya.
sebenarnya sekolah hero bongsu digunakan
selama seminggu untuk perlawanan 'sofball' 
seluruh malaysia 
pelik kan..masih sempat buat perkara jahat.
Masa balik cuti sekolah tu
ramai yang tak bawak balik buku teks
masing2 tinggalkan dalam bilik galery ilmu
acik harap sangat bilik tu tak dipecah.
budak2 dah nak periksa..kesian kan ..

oklah.jumpa lagi,In shaa allah

18 comments:

  1. Memang risau kalu locker tak boleh kunci...mcm2 yg boleh berlaku...

    ReplyDelete
  2. Time kat skola Teena, suma baik2, walau x kunci loker alhamdulillah xde yg hilang, kalau ada pun Teena yg tersalah letak.

    ReplyDelete
  3. Hari tu anak Saya pun ke hilangan HP di asrama (usim) aduhaiii

    ReplyDelete
  4. kejap je dah abis cuti sekolah kan

    ReplyDelete
  5. klau duk asrama ni lah masalah nyer..
    ramai sangat yang gatal tangan..

    cepat je rasa cuti dah habis..

    ReplyDelete
  6. mesti sunyi rasanyakan ...tapisebagai ibu kita hanya mampu doakan yang terbaik

    ReplyDelete
  7. Heran sungguh yg gatai tangan macam tu. Benda dok elok2 suka nak bagi lingkup. Tension.

    ReplyDelete
  8. Teruknya sekolah tu. Kena report dan bawak perkara ni di Mesyuarat PIBG lah!

    ReplyDelete
  9. Slmt kembali ke sekolah.....gd luck utk SPM dia ye!

    ReplyDelete
  10. selamat sudah kembali ke sekolah ..
    semoga adik berjaya dlm SPM ! ;)

    ReplyDelete
  11. Selamat kembali ke sekolah hero bongsu... tekun buat ulangkaji ye!

    ReplyDelete
  12. selamat kembali ke asrama...alahai rindu zaman dok asrama dedulu..

    ReplyDelete
  13. betul tu acik .. harap2 bilik galery ilmu tak di rosakkan le.. kesian budak2 tue..

    ReplyDelete
  14. http://tjoretanku.blogspot.com/2013/06/dena-rachman.html

    ReplyDelete
  15. assalam,

    memang masa2 gini lah mak ayah sibuk sekali...

    mana anta anak2 ke asrama dan siap untuk anak2 yg masih bersekolah di sekolah biasa..

    ReplyDelete
  16. heran sungguh..seronok sangat ke mencuri harta orang lain.. macam mana la diorang tido malam..

    ReplyDelete
  17. Samalah AE anak OKje punya asrama pun digunakan jugak....jadinya bersepah bilik!

    ReplyDelete
  18. Mmg dah adat dok asrama..ada ja yg panjang tangan -.-

    ReplyDelete