Saturday, June 22, 2013

PERMINTAAN KHAS

Assalamualaikum
dah siap masak dan hantar keasrama
untuk hero acik tu,,tinggalkan sikit dirumah
pandai buat permintaan nak bagi kawan2 makan
hari ni ada hari koperasi
kelas buat jualan katanya..
tapi yang mak masak bukan untuk jualan
tapi nak bagi makan kawan2 yang bertugas
apa2 lah nak oi..mak  masak kan je
 goreng spaghetti dengan goreng macaroni
yang tinggal dirumah ni
acik campurkan je..dalam satu bekas
yang dah dihantar..lupa nak ambik gambar
oklah..nak rehat jap
jumpa lagi,In Shaa Allah

33 comments:

  1. Hihi... tapi kan acik kalau apa yg diorder tak dibuat hati tak senang kan. Bila dah hantar fikiran dah lega tak terfikir-fikir lagi.

    Makan freelah anak-anak. Alhamdulillah sedekah jadinya ni acik..

    ReplyDelete
  2. air tangan mak jugak yg best kan acik...^^

    ReplyDelete
  3. On the way ke asrama tu,sggh la ke sini (bw sepinggan 2) :-)

    ReplyDelete
  4. eemmm..tak apalah, untuk anak2 biasalah kalau duk asrama, nak jumpa makan sedap2 susah heee

    ReplyDelete
  5. Acik semerbak baunya sampai sini, seronoklah anak bujang acik dan kawan2nya menjamu selera hari ni.
    Selamat berehat ye acik.
    ps:Kain yg acik tanya tu masih ada lagi.

    ReplyDelete
  6. wahh sedap nye..terus lapo ni kak :)

    ReplyDelete
  7. Acik, sedap la tengok. Dah la tengah lapor ni. Hehe..

    ReplyDelete
  8. acik buat perasa apa ni.?..dua2 boleh rasa spaggeti dan mkaroni.

    ReplyDelete
  9. Makanan macam ni, kalau dihantar ke asrama..memang sekelip mata licin! hahaha...

    ReplyDelete
  10. hero tu tentu berbangga bila kawan2nya puji masakan maknya sedap..:)

    ReplyDelete
  11. waaa..siap ada buat request khas tu..

    bak sini sepinggan kak...

    ReplyDelete
  12. duduk asrama, makan apa pun sedap, kan acik? kat sekolah anak saya dulu, ada sebuah tasik kecik berhampiran asrama dia, air tasik tu macam bergenang jer, ala2 longkang pun ada, anak saya cakap ada ikan dlm tu, kdg2 bila hujung minggu anak2 tu tangkap ikan kat situ, saya takleh bayangkan camner keadaan ikan yg hidup dlm kolam tu, saya bayangkan kulitnya lebih bersalut lumut dari sisik, anak saya kata budak2 tu akan bakar ikan yg ditangkap guna api dari kertas yg dibakar dan anak saya pun pernah join makan sama!

    saya tanya sedap ker? "rasa pelik" kata anak saya, tu yg kesian kat budak2 tu, kdg2 mereka bukan lapar sangat cuma berjiwa adventurous agaknya! mujur takder yg keracunan!

    ReplyDelete
  13. acik..anta le ke gb sikit. hihihi~

    ReplyDelete
  14. Untung kawan2 si Aimi... hehe...

    ReplyDelete
  15. Kojap yo tu...abiehlah licin tingga tapower yo. Hahaha. Sibbaik ghumah dokek kan acik.

    ReplyDelete
  16. Alhamdulillah, mesti seronok hero bongsu & kawan2 dia. Acik sama macam mak saya, zaman saya duduk asrama dulu ada saja makanan yg dia masak & bawak untuk saya setiap hujung minggu :)

    ReplyDelete
  17. Teringin nak jadi kawan seasrama si Acik! hahahaha dapat makan sedap sedap!

    ReplyDelete
  18. saja je nk suruh mak nyer bz yek, msti sedap tuh acik msk kan

    ReplyDelete
  19. Tentu Seronok anak bujang akak bila maknya menghantar masakan enak untuk dikongsi dengan kawan2..dok asrama memang payah nak jumpa masakan yang sedap2..hehehe..

    ReplyDelete
  20. Pemintaan anak2 selagi terdaya memang kita akan penuhi ya Acik.

    ReplyDelete
  21. Kalau anak2 minta mmg sebolehnyer kita tunaikan betul tak hehehe

    ReplyDelete
  22. Tentu kawan2 hero bongsu happy dapat makan makanan homemade.

    ReplyDelete
  23. pasti hero bngsu gembira.....dapat pulak mkaan ngan kawan2...

    ReplyDelete
  24. untung ada mak yang 'ringan tangan' isssh pandai masak... kalau akak, mee tunjuk je le

    ReplyDelete
  25. Kalau anak yang minta... apapun mak sanggup buat...

    ReplyDelete
  26. Seorg ibu amat payah menolak permintaan si ank..

    ReplyDelete
  27. ni sama perangai anak buah saya.. minggu yang tak dapat balik, daia suruh mak dia masak makanan kegemaran dia.. beriaya lah ayahnya menghantarkan dari KL ke Tapah...

    ReplyDelete
  28. Maknya masak sedap tu ...
    Anak OKje tak mo bawak makanan ke hostel AE...dia malu.... takut orang tak mo makanlah, apalah...mcm mcm alasan... bagus jugak! OKje pun tak yah kena masak hehehe

    ReplyDelete