Sunday, June 2, 2013

ALAHAI ANAK OMAAKK

Assalamualaikum
oo alohai anak omak
cam mana la pakai kasut
dah berkurap kasut tu
sekolah baru je berapa bulan
tak belikan baru kesian

akhirnya..beli jugak yang baru
dah pesan..pakai elok elok..guna sampai 
tamat peperiksaan SPM
Seperti biasa..jawapan dia
Aimi pakai kasut elok je
mana tau nak jadi macam tu.
yo la tu nak..
oklah..jumpa lagi,In shaa Allah

37 comments:

  1. seronoklah Si Hero Bongsu dapat kasut baru...tapi kasut sekarang ni memang tak tahan le akak, Kakak Ainaa baru bulan 6 ni, kasut sekolah dah 3 pasang...masuk sekolah beli sorang dua pasang, tapi semua dah rosak dah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. etul la azi..cepat betul rosak..sayangkan azi..

      Delete
  2. mmg kasut kalau pakai selalu takkan tahan lama sgt kan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul mulan..kasut sekolah harga 70 acik rasa dah mahal sangat..tapi pakai tak sampai setengah tahun dah rosak

      Delete
  3. Replies
    1. PM betul tu..pengawas..tapi kalau bukan pengawas pun memang kasut warna hitam.sebab sekolah teknik memang kena pakai kasut hitam

      Delete
  4. Salam K.Erna...anak atie pon sama,dlm setahun 2 X beli kasut kulit camni.Biasanya brkurap gak camtu ngan tapaknya haus...emmmmm

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wkmsallm azatie..sekejap sangat tahannya kasut sekarang ni kan

      Delete
  5. Seronok dpt kacut baru...heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mamawana memang seronok sangat dia

      Delete
  6. bukak sekolah ni kasut baru lah kite yer...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Seronok menanti sekolah dibuka sebab kasut baru he he

      Delete
  7. Replies
    1. Litlle seronok juga bila dapat kasut baru ye

      Delete
  8. kak .. fikir camnie je
    kasut skrg dah x der kualiti ekkeke
    kannn .. ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul la ieda..cepat sangat rosaknya

      Delete
  9. Sekarang ni brg2 byk yg tak tahan lama...x pe mak beli barukannn...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ain sayang juga ain.. bar beraoa bulan kan

      Delete
  10. takpe kak tinggal dia sorang je yg sekolah kan, hehe :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu la untungnya yang bongsu ni tihara tak dapat ngan mak mintak ngan abang he he

      Delete
  11. mcm kasut keje husben saya..hehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu la kan..kaki punya la panjan saiz 9

      Delete
  12. kasut lelaki ni Acik, kena beli yg mahal sikit...Dlm range RM150 - RM200, Insya Allah boleh tahan at least 2-3 tahun...Tapi kang kalau mahal2, takut hilang lak kat asrama...hihihih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak sanggup scik doktor..tak selamat he he..

      Delete
  13. Zaman sey sekolah dulu, kasut bata tu sampai tongango mulut ehh, ponuh dgn koyak rabak, tapak ehh dah bolubang2 dah, tapi sey pakai jugak.. Malu punyo la tobal muko.. Tapi nak buek camno, dah tak boduit nak boli kasut baru.. huhuhu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Akak dulu kasut plastik tu azz..tak koyak2 do he he.akak tak nak boli an azz..abang2 e bising.kato adik pongawas tak kan pakai kasut koyak kato e

      Delete
  14. Dah rezeki anak akak dpt kasut baru la tu..:)

    ReplyDelete
  15. Nak buek camno acik! solaie tak abih belajar camtulah...

    ReplyDelete
  16. kasut skrang mmng cepat rosak...samalah ngan anak saya, setahun kadng2 sampai 3 pasang....

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la kan MP..sabo je la kita ni..

      Delete
  17. kena belikan ubat kurap jugak tu acik..keh3
    saja jer den nyakat...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Q..dah belikan..ubat kurap warna hitam..tapi sekejap dah timbul balik he he

      Delete
  18. Kasut anak OKje nampaknya OK lagi AE....tp baju dia tah macam mana boleh sampai bertahi lalat!

    ReplyDelete