Friday, May 31, 2013

JAM DAN UMUR

Assalamualaikum
sebelum tu minta maaf ye
acik bukan nak menunjuk nunjuk
cuma nak bercerita.
acik ni memang peminat jam tangan
dari dulu..tapi banyak yang dah rosak
dari gambar ni pun ada 2 yang dah tak boleh guna.
bukan semua beli..ada yang hadiah
hadiah berpindah..hari hadiah hari lahir
hadiah ulangtahun perkahwenan
makin meningkat umur
makin besar jam yang kena pakai
dah mata tak berapa nak nampak kan
jam dibawah ni..acik sayang..simpan je la
walaupun dah terbergerak jarumnya
kecik je kan
 kemudian besar skit..jam ni pun dah bermasaalah
tak nampak jarum jamnya dah
nak tengok pukui berapa pun tak nampak jelas
 yang ni besar sikit dah cermin nya senang jugak la nak tengok
yang last ni yang best..besor gedabak..senang nak tengok
kawan kawan kata sejak ada telefon tangan yang ada jam
tak perlu pakai dah..katanya
tapi acik tak boleh
rasa tak lengkap kalau tak tengok jam
oklah jumpa lagi,Insyaallah

22 comments:

  1. yang besar gabak tu...cantek...=)

    ReplyDelete
  2. samalah kita achik.. x de jam kat tgn.. rasa janggal sangat2.. rasa ringan je tgn tu.. bukan nak memukul.. rasa lain la tanpa jam d tgn.. :D

    ReplyDelete
  3. acik ni mmg suke ngn jam yg segi 4 ek, sama ngn dana lah, dana peminat jam segi 4... tak tau naper tak berapa gemar jam bulat, kalu pg keje tak pakai jam rasa tak lengkap lak

    ReplyDelete
  4. Betul tu acik erna Bila dah meningkat usia mata pun kena pakai teropong nak tengok jam tu... :D

    Saya suka yg no 1 tu, sama mcm jam saya pulak acik ;-)

    ReplyDelete
  5. Cantik2 koleksi jam tangan acik.. sy pun suka pakai jam walaupun dah ada jam kt HP.. tak sama rasanya dgn jam tgn...:)

    ReplyDelete
  6. Kalau jam itu ada sentimental value rasa sayang nak buang dan itu yg simpan ye Acik. Jam yg last tu cantik.

    ReplyDelete
  7. masih dijaga dengan elok jam ni...

    ReplyDelete
  8. cantikkk...
    js pun sama suka pakai jam...hihi

    ReplyDelete
  9. saya plak paling jimat pakai jam selagi boleh guna selagi tu la guna jam yg sama tapi semenjak duduk rumah je mmg dah tak pakai jam tangan guna jam dinding je kalau nak tengok jam heee.. kalau kemana2 suka tengok jam kt phone aje.

    ReplyDelete
  10. jam yg tali putih tu cantik la..

    ReplyDelete
  11. Saya pun samo ngan acik. Tak sah kalau tak pakai jam. Mato tu asik nak belek tangan kiri tu yo.

    ReplyDelete
  12. Cantik jam2 akak.. Nur pun simpan juga jam2 yang pernah Nur beli dan dihadiahkan oleh yang tersayang.. Paling ralat baru2 ni hilang jam kesayangan pemberian suami.. Puas cari tapi tak jumpa.. Sedih :(

    ReplyDelete
  13. Cantik semua jam2 tu Acik. Saya pun tak boleh la kalau tak pakai jam tangan. Sesekali bila bateri dia kong, sementara nak tunggu waktu balik keja pi tukaq bateri, dari pagi sampai petang tu asyikla dok angkat tangan jugak nak tengok jam, kihkih!

    ReplyDelete
  14. cantiklah yang last tu, saya berkenan :)

    ReplyDelete
  15. Cantik jam2 Acik tu...
    Yg saya punya semuanya diambil olah anak dara..

    ReplyDelete
  16. cantik2...saya pun bnyk jam tgn yg dah rosak...pakai buang..nasib baik reganya tak mahal sgt..

    ReplyDelete
  17. sama lah macam ita kak..
    xleh hidup tanpa jam...

    ReplyDelete
  18. KA pulak x leh pakai jam tgn.. alergik hehehe. maaf lambat terjah, kebusyan sgt2 lately

    ReplyDelete
  19. saya pon suka jam bagai jenis tapi sekarang dah tak lagi... kadang pon gatal tangan ni sebab tukar2 jam..

    ReplyDelete
  20. Byk jam acik...saya pun suka ada byk jam tangan..bole tukar2 bila nk pakainya tu...

    ReplyDelete
  21. acik...hadiah ulangtahun mesti la sayang kan...? macam mak saya. walau pun jam dia dah lama, tapi sebab ayah yg bagi, mak tetap pakai sampai sekarang. :)

    ReplyDelete
  22. Hmpr serupa je jam2 tu...akk minat jenis mcm ni ye? :-)

    ReplyDelete