Tuesday, May 14, 2013

SUSAH SANGAT KE NAK TUTUP

Assalamualaikum
Mari kita tengok jenis jenis tutup
tupperware melalui gambar dibawah ni







dah tengok kan..
susah sangat ke nak menutup dengan betul
menggunakan sebahagian dari
 tutup tutup tupperware yang acik ada ni.
Rasanya tak susah kan
senang je.."guna jari pun boleh"
Mood geram ni
semua tak reti nak tutup betul betul
gula masuk semut,biskut lemau,kurma pun bersemut
semua la..
sekarang ni guna yang dibawah ni je
haaa..ambik ko
ok lah..tu je nak bebel hari ni
Jumpa lagi,Insyaallah


52 comments:

  1. sama la dengan rumah nih, guna botol jgk. kalau kita dah buat cmtu tapi tak reti jugak nak tutup, memang geram dibuatnya.

    ReplyDelete
  2. Hehehe mood geram tu acik erna, mrk semua suka tutup yg pusing pd balang kot :D

    ReplyDelete
  3. Hehee...geram kat sape ni kak?

    Kdg2 saya pun tutup tak ketat. Pastu boleh geram kat diri sendiri jelah. Sbb saya sorang je yg kat dapur. :)

    ReplyDelete
  4. salam kak..wah!byk koleksi tupperware akak ya :)

    ReplyDelete
  5. Kehkehkeh! Kat rumah saya dah lama guna botoi macam dalam gambaq last tu :D

    ReplyDelete
  6. hahaha saya pun guna yg paling bawah sekali.. tu pun kekadang pulas tutup tak ketat gak, bila kita capai, nyaris terlepas kelantai grrr...
    (sendiri punya kerja la tu kih3....)

    ReplyDelete
  7. Kak Saya lotak gula dlm fridge Takut somut masuk.

    ReplyDelete
  8. Hehehe...tak pepasal mengenal tutup tupperware hari ni...
    Sya lg pulak masuk terus petiais elak bersemut

    ReplyDelete
  9. hihi sama lah kita kak...selalu jadik tukang tutup teperware!

    ReplyDelete
  10. hahaha... yang paling bawah je yg terbaik, pusing puleh sendiri sampai kotat


    sey memang tak guna tuperware untuk letak gula dan kuih2 tuk guna hari2 kak, ada yg tak reti nak buka pulak... tutupnya cepat je koyak

    ReplyDelete
  11. Haha kak.. Sey baru cadang nak buek entry macam ni.. Memang goram jadi ehh... Habis semua kena buang kalau dah masuk semut.. Biskut lomau tu sey lempar kek kolam ikan koli.. Yang goram ehh kok milo masuk somut.. Milo dah la mahal, pehtu nak kono buang lak..

    Pehtu tutup piok lauk pun tak ghoti nak tutup elok2.. Biar ehh sonduk kek dalam tu.. Dapek la lalat masuk.. adoyaii...

    ReplyDelete
  12. acik marah kat sapa ni? kat rumah atau kat ofis?
    saya guna penutup yg tekan tengah. mmg senang nak tutup tekan sj.

    ReplyDelete
  13. Anak anak nak cepat kot? Haha..kenalah acik tegur selalu ye..

    ReplyDelete
  14. makcik ni kalau dah membebel hehe

    ReplyDelete
  15. siapalah agaknya punya angkara tuh yer...hehe

    ReplyDelete
  16. kalau tak biasa guna keluaran tupperware memang macam tulah Acik... yang patutnya kedap jadi lemau isinya he he hehhh tutup tupperware ni paling diminati oleh cik siti kan hihihiii...

    ReplyDelete
  17. hehehe..pakai tabung macam gambar yang bawah tu senang kan acik, pakai pusing2 je.

    ReplyDelete
  18. Acik...kita sama...
    Koleksi t/ware mcm2 ada...tapi guna yg tutup merah tu jgk...

    ReplyDelete
  19. bkn susah tapi mereka malas hehe...kat rumah saya ni..kdg2 tak ditutup terus...alasannya..alaaa lupa la..

    ReplyDelete
  20. Assalam kak, yg paling bawah tu memang lagi selamat utk simpan gula atau apa2, tupperware kalo di tutup elok2 memang menjadi, tapi yg geram tu main letak atas je, tak tutup betul2, maklumlah kena usaha keras sikit nak kena tekan tu, ada setengah kena tekan tang tengah dulu baru ketat tutup dia

    ReplyDelete
  21. heeheh biasalah tu acik, kalu lelaki mmg pyh skit nk ttp2 tuperware rpt2 tuh kak, itu ckp ikut pengalaman kt umah hehehe... kite ni jgk lah yg kene peksa sume2 tuh

    ReplyDelete
  22. kat rumah saya sume guna botol2 tu je acik. senang dan murah hihi

    ReplyDelete
  23. Tupperware tu kena tekan2 sikit, kalau jenis tutup merah tu pusing2 je acik. Aina pun senang guna yg pusing2 tu pecah ganti Rm1++ jer...:)

    ReplyDelete
  24. Betul tu AE ...anak2 dan bapak anak ni kena selalu ingatkan...kalau tak diaorg ambik mudah jeee!

    ReplyDelete
  25. he..he..akak..memang betul, geram dengan anak-anak, bila buka tu, tak tau nak tutup ketat2 balik...saya gunakan tupperware yang tinggi sikit untuk isi gula...:)

    ReplyDelete
  26. assalaualaikum akak,

    tersenyum ati...mood geram tuh...hehe

    orang lelaki ni mmg kurang perihatin sikit
    harap depa baca blog akak ye...

    p/s: banyak nya Tupperware kat rmh akak
    ati ada byk tipuware jo..hihi

    ReplyDelete
  27. Salam Acik..mmg ayat lazim dan masalah serupa lah tu...lotih den!!

    ReplyDelete
  28. hehe...mmg selalu jadik camtu..tau2 je bersemut takpon lemau masuk angin..kat rumah pun pakai bekas tutup merah tu je untuk gula.

    ReplyDelete
  29. hahaha.. last2 guna botol yg murah je ya kak... memang senang pun kak guna botol tu.. sbb tu, beli kueh raya botolnya jgn dibuang, basuh dan simpan.. byk gunanya..

    ReplyDelete
  30. susah jgk ya klu x pandai tutup nie,dr pki tupperware mahal kan dah pki bekas kuih je.

    ReplyDelete
  31. hehehe..jangan marah Acik..
    kekadang ada org mmg tak pandai kan tutup penutup tupperware...:)

    ReplyDelete
  32. Hehehe... kesian acik, tak ada 'chan' nak bergaya...

    ReplyDelete
  33. hehehe... kita kat umah pun guna yang ni jugak. tapi balang gula kita langi tinggi. ngeee.

    tak payah beli pulak tu. pergi mintak je kat kedai mamak.

    ReplyDelete
  34. saya pun guna yg last sekali tu senang..baru derang ingat nak tutup kalo tak dibior kan je kak :)

    ReplyDelete
  35. Hihi... itu dia hero-hero rumah Acik kan dah kena bebel. Masuk bekas cantik tak nak tutp rapat kan dah kena masuk bekas macam tu. Kalau tak rapat juga memang nak bebel lagilah...:)

    ReplyDelete
  36. dia ada cara tersendiri kan kak kalau brand ni.. tapi kalau gula mmg guna balang cam tu.. senang.. :)

    ReplyDelete
  37. Assalam achik..kalau yang gambar last tu Maisarah pun boleh buka..
    Yang tupperware 4segi pic paling atas..agak susah sket nk ttp, yg lain2 tu 'kacang' ajer haha..

    ReplyDelete
  38. kat rumah guna bekas yang last tu, senang...

    ReplyDelete
  39. memula.. ingatkan nak tunjuk dari kecik sampai yang paling besar ada dalam simpanan.. rupa2nya.. hahaha.. sama arr kita kat umah.. tapi bila ai ajar camane nak guna, sekarang ni ok dah.. sebab dari disimpan baik digunakan sampai tak boleh guna.. ;)

    ReplyDelete
  40. hahahaha..betul jugak tu Acik...kalau beli bekas Tupperware mahal2 pun, tapi tak ditutup rapat, baik guna bekas yg murah tu..:P

    ReplyDelete
  41. tutup yg oren last sekali tu saya pun ada..memang susah kot sebab dia mengelembung kebawah..bila nak tutup kena tekan keliling betul2..

    ReplyDelete
  42. ekkeke tul acik ...
    tapawerelah paling mudah nak tutup kemas bekasnyee .. jenama lain saya kurang pecaya
    nak2 yg last tuu ekkee

    ReplyDelete
  43. Saya guna botol kedap udara,kalau tuperware mesti ada masaalah.

    ReplyDelete
  44. kadang bunda guna yg botol biasa jer...kalu ada tupperware lagi elok..

    ReplyDelete
  45. pro and kontralerkan.. pengguna mempunyai hak....

    ReplyDelete
  46. tutup merah tu paling praktikal..siap tulis atas tu dgn marker 'sila tutup rapat'hehe
    dah macam kat kedai makan lak

    ReplyDelete
  47. haha..nasib baik ada tutup.. cikda lagi kesian.. ada badan tutup tah mana.. siapa yg malu??? - mereka dan keluarga mereka.. kan...

    ReplyDelete
  48. acik erna...
    mesti peminat tupperware nihh...kite pun minat jugak...kl OT tu hubby kite suke sgt...tekan aje kan...hihi

    ReplyDelete
  49. Hihihi. Suami saya kan acik, tolobih puleh ponutup tu, rotak bokeh gulo tu. Ponyudah e, masuk gak somut.

    ReplyDelete