Wednesday, May 29, 2013

SABOOO JEE LAAA

Assalamualaikum
Acik tak berapa nak suka
kalau naik kete..suka bunyikan hon.
bunyikan hon ni ada banyak sebab 
jawabnya bila ditegur
sebab bagi salam..ucap terima kasih
dan tegur..jangan la tiba tiba je nak cilok..
kot tak sempat brek camana..

aduhai..sabo je la..

30 comments:

  1. bingit pun ya kan achik.. jarang sungguh saya tekan hon..

    ReplyDelete
  2. Kalau di Mekah Acik hon kenderaan dah macam muzik. Sana-sini hon..

    Kakak pun jarang bunyikan hon kereta.

    ReplyDelete
  3. Di Indonesia...bising dgn hon kak.
    Kat msia kira ok juga lah...jrg org hon

    ReplyDelete
  4. boleh tolak kereta sorong jer...langsung takdak hon....:)

    ReplyDelete
  5. Assalam acik...kebanyakan pemandu Mesia memang camtu...tak reti langsung nk bersabar...

    ReplyDelete
  6. Acik kalau gi Indonesia bertambah pening depa asik2 hon ja...hehehe...

    ReplyDelete
  7. Assalam kak, kebanyakkan yg bunyi kan hon tu sebab marah. Tapi ada juga yg bunyikan tanda terima kasih sebab bagi laluan kan. Saya agak takut kalo bunyi hoonnnn yg panjang tu, maknanya ada lah sesuatu

    ReplyDelete
  8. kalo kat malaysia, bunyi hon boleh buat gaduh!

    Tapi saya tgk kalo kat indon, bandung, bunyi hon bagaikan teguran, nak mnyapa dan memberi laluan secara hormat..sangat2 berbeza dgn malaysia..=)

    ReplyDelete
  9. pon..pon..pon...hehehe...saja nak hon kat acik...kiiik,,,

    ReplyDelete
  10. saya tekan hon yg sikit je. lepas tu angkat tangan. hon to cuma nak ambik perhatian dia. takut tak nampak.

    tapi takde la buat kat semua orang. kat family ngan kawan rapat je.. hehe

    ReplyDelete
  11. kureng betul kalau hon2 sesuka hati nie..kan.. sabo je laa acik..

    ReplyDelete
  12. hahhaa.mcm tahu je marah sapa ni?

    ReplyDelete
  13. kalau akk pergi ke mesir, lg pening...hon kereta da jd mcm budaya kt sn..

    ReplyDelete
  14. betul2 kat mesir hon dah macam bunyi muzik haha. adik saya study kat sana, apartment dekat dgn jalan besar, mmg bising bunyi hon je tak kira siang malam

    ReplyDelete
  15. teringat...kalau lalu jln muadzam-segamat, byk lori. Kita naik keta ni susah nak potong. Biasanya pemandu lori tlg dgn cara bg signal kiri. Lps kita potong, kita hon tanda terima kasih. Pastu dia hon balik. Rasa seronok..mesra dijalanraya. :)

    ReplyDelete
  16. hurmm gitulah kann
    macam2 jenis org ada kan ;)

    ReplyDelete
  17. Saya pun tak suka hon, kecuali dah terpaksa sangat2 atau bila keadaan memerlukan saya hon, baru la saya hon. Tapi kalau drive kat bukit belakang pulau di tempat saya ni, kenala tekan hon sikit bila kat selekoh untuk bagitau pada kereta di sebalik selekoh tu yg kita nak lalu. Gitulah.

    ReplyDelete
  18. Ada satu kejadian... depan mata.... pemandu sebelah asyik hon-hon dan reti nak sabor... nak mintak laluan lah. Nak mengejar ke stesen minyak... tergesa-gesa meletakkan kereta... rupa-rupanya nak ke tandas...!

    ReplyDelete
  19. Sy pun tak suke nak bunyikan hon tp klu dah ade yg cri psl, geram gak kite.

    ReplyDelete
  20. js jarang skali nk hon org tp kalau org asyik hon je bikin panas jugak js...hihi

    ReplyDelete
  21. bawak kereta nih tahap kesabaran mmg teruji...hehe

    ReplyDelete
  22. Saya pun jarang sangat nak bunyikan hon...:)

    ReplyDelete
  23. Sy jarang bunyikan hon wpun ada pemandu lain yg buat hal..knapa ntah, takut kena kejar kot..hehe

    ReplyDelete
  24. Assalamaualaikum dan salam pagi jumaat acik

    suami ayu sgt jarang picit hon. walahemah kalau kereta lain potong dlm keadaan apapun pun. Atau pun dia terselisih kenderaan sahabatnya. selalu dia main lampu jer.

    jadi ayu terikutlah cara pemanduan en suami

    ReplyDelete
  25. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  26. jarang bunyikan hon, kekadang tercari2 mana nak tekan hon.. hahaha

    ReplyDelete