Thursday, May 23, 2013

SYOKNYA..SEDAP SANGAT..

Assalamualaikum
Cerita tentang rezeki
dapat dari kenduri kawen di Bangi
yang penting telur pindang kegemaran acik tu
belum sampai rumah
dalam kereta dah habis
sapa la punya perangai tu..ish ish ish.

Rezeki acik jugak dapat lagi buah harumanis
dan mangga chok anan
kiriman kawan yang di kedah
bila sampai ketangan acik masih lagi elok buahnya
sungguh manis

oklah..jumpa lagi,Insyaallah


31 comments:

  1. memula makan telur pindang rasa pelik
    tp sekarang kalau nampak telur pindang
    wow..suka sgt ;)

    ReplyDelete
  2. teringin nak mkn telur pindang tu...dulu pi kenduri kat johor,igtkan bungatelur adalah telur pindang tp hampa dan kecewa hehe..

    ReplyDelete
  3. Ada jugak pegi kenduri kahwin dpt telur pindang nie,tp jarang...

    ReplyDelete
  4. aah kan acik ..
    dah lama x makan telur pindang
    skrg nie kalau ada yg buat dah mcm pelik sbb ramai x pandai makan kekeke
    org2 lama sukelah nie
    termasuk saya .. saya makan , cuma x lah nak sangat ;)

    ReplyDelete
  5. Kalau kenduri kawen di Joho rata-rata memang guna telur pindang Acik.. Tapi ada org tak pandai makan (kakak suka sebab org Johor katakan)

    Musim mangga sekarang ni..

    ReplyDelete
  6. Tolo pindang tu dapek kek kenduri ghumah Kak Pah ke kak..?

    Skang ni mahal dah harga tolo pindang tu.. Akak ipar sey kek JB tu pandai buek.. Hari tu maso kenduri anak buah sey, dio yang buek tolo pindang tu.. Dibuek ehh 800 biji.. 3 hari 3 malam duduk ateh dapo tolo tu..

    ReplyDelete
  7. sedapnya mangga tu..mesti manis giler, dah nama pon harumanis kan..hehe

    ReplyDelete
  8. salam acik..

    telur pindang dan mangga.. dua2 saya suka.. he..he..

    ReplyDelete
  9. wah g kenduri,..telur pindang..mahal tuu kalau nak tempah

    ReplyDelete
  10. Acik..ummi terliur kat mangga harumanis tu, sedapnya!

    ReplyDelete
  11. masih ada lagi ye kenduri kawin beri telur pindang,susah nak temui biasanya...

    ReplyDelete
  12. Aritu akak dh makan harumanis kn? Ni makan lagi...mmg rezeki akak. Rezeki saya tak tiba2 ni...

    ReplyDelete
  13. Telur pindang ni selalunya masa kenduri kawin kat Johor banyak di beri sebagai buah tangan...

    ReplyDelete
  14. Aina tak pernah makan telur pindah ni, kat Econsave Jalan Reko ada jual nanti nak trylah.

    ReplyDelete
  15. Saya pernah makan telur pindang masa pi Johor dulu...ok jugak rasa diakan...tapi saya paling suka buah mempelam tu...:)

    ReplyDelete
  16. salam K.Erna..jarang jumpa telur pindang kat umah kenduri kawen.Trliur tgk gambar buah mangga tu kakkkk....

    Ttg tuala wanita LEXEE...pantyliner ada jual gak k.Erna.Ada tuk pakai siang & pakai mlm/semasa pengaliran byk.

    ReplyDelete
  17. telo pindang sy x bape nak suka.. kalau dapat.. bonda la yg makan.. hehehe.. sedapnya mangga harumanis!! huhuhu lama x makan..

    ReplyDelete
  18. telo pindang sedap, nak buat seniri tk terbuat pun lagi..
    mangga harumanis, sekali pun tak penah rasa lagi..huuuu

    ReplyDelete
  19. hari tu makan telor pindang..pening nyer kepala..x tau lah nape,,

    tapi pelam tu sedap sungguh nampak

    ReplyDelete
  20. Saya tak pernah makan telur pindang. Mesti sedap sebab dalam kereta lagi dah habis tu, kan Acik :D

    Harumanis tu buat ketaq ja lutut saya nak pi jalan ke utara cari cuti sekolah ni :)

    ReplyDelete
  21. kalau telur pindang versi aslinya makan berhari nak memasaknya, siap guna kayu api nak merebusnya. buah mangga harum manis tu ohhh sedapnya kecur ayaq liuq...

    ReplyDelete
  22. dua2nya saya suka acik....

    ReplyDelete
  23. teringat ada sebiji lagi mangga kat dapur tu..

    ReplyDelete
  24. Telur pindang memang feveret. Selalu beli kat Ayer itam, johor. Buah harumanis ni belum pernah rasa lagi. Apa beza dgn mangga biasa acik?

    ReplyDelete
  25. Ya allah AE...sedapnya mangga tu ...oren...kuning mesti maniskan tu!!!

    ReplyDelete
  26. tapi sekarang telur pindang pun dah upgrade...check our blog :)

    http://telurpindangistimewa.blogspot.com/2012/12/promosi-sepanjang-tahun-2013.html

    ReplyDelete