Monday, June 17, 2013

MINUM KE MANDI?

Assalamualaikum
Semalam..seperti biasa
pi jumpa hero acik yang sorang ni
menu semalam nasi ayam
sebahagian bekas bekas air yang sempat acik ambil gambar
punya banyak bekas air dia
tak sampai seminggu dah habis
macam tak percaya je
acik selalu tanya..adik minum ke mandi
dia jawab..minum la..
ish2..hari Jumaat hantar air..hari Ahad hantar lagi
sama je banyak nya. 
air didewan makan  ke kantin ke..tak mau dia minum
sakit tekak katanya..air kotor la..hitam la..
tak tau la..apa2 la dik.
dah tak jauh..boleh la mak hantarkan
 bila je dibagi tau air minuman dah habis.

oklah jumpa lagi,In shaa Allah.

31 comments:

  1. pergh,,,air pun kena hantar jugak ke?
    sib baik dekat ;)

    ReplyDelete
  2. Tak hilang pulak bekas air tu kak.. tupperware lak tu..

    Anak buah sey asal bawak je botol air tupperware poie sekolah, mesti hilang.. Sudah eh bawak botol mineral biaso tu yoo..

    ReplyDelete
  3. Sabarnya jadi makkan?

    Kadang2 air kat sekolah tu tak masak pun acik. Kalau mampu hantar ikutkan jelah.

    ReplyDelete
  4. Wah! Acik bawakan air ke? Amboi, cerewet gak hero acik ni. Hehehehe...

    ReplyDelete
  5. Kalau kakak suka aje dapat jumpa dia Acik. Bagus juga adik jenis minum air banyak. Duduk asrama bukan ada aircond itu yg asyik nak minum je.

    ReplyDelete
  6. byknye..tp bagus gak byk minum air masak ni

    ReplyDelete
  7. kalau macam tu kena selalu hantar air lah acik...
    bagus jika anak-anak suka minum air masak..

    ReplyDelete
  8. Waa berselera hero Acik makan.
    Bagus minum air banyak ni Acik, tambah musim panas sekarang ni. Kalau macam tu hantar je Acik airnya, Alhamdulillah sebab dekat asramanya.

    ReplyDelete
  9. air kat dewan kotor...sib baik maknyer bekalkan air banyak...

    ReplyDelete
  10. seronok tengok dia makan tu mesti sedap masakan omak.. :)

    ReplyDelete
  11. Sib baik dekat, kalau jauh camne agaknya ya..
    Tapi takpelah...elok la byk minum air.

    ReplyDelete
  12. kasihnya ibu sebegitulah...apa2 saja akan dilakukan demi anak2 kita...Tahniah Achik Erna..

    ReplyDelete
  13. assalam acik..
    baertambah sihat si hero acik n opcos bertambah manja dia ye..hehehe

    ReplyDelete
  14. Dia tahu akak bukan bawa air aja kalau jumpa diakan...macam-macam yang dia akan dapat...:)

    ReplyDelete
  15. Dia nak air tang ghumah yo. Sodap laiie sobab omak e tukang tadah an. Agak e ado bau acik tu. Ilang ghindu minum air tu kan, dik.

    ReplyDelete
  16. Best la hero bongsu setiap hari minggu emaknya pg hantar makanan, siap air minuman lagi, dh biasa minum air kat rumah , air tempat lain tak best la, tak manis walaupun air kosong heheh

    ReplyDelete
  17. berselera namapak bujang acik makan. sedap jo.

    ReplyDelete
  18. kak, beli bekas air yg 5 liter tu..senang kak..bleh isi banyak.

    ReplyDelete
  19. Saya pun kuat minum ayaq kosong jugak, hehe. Tapi zaman saya duduk asrama dulu, pakai bantai minum ja ayaq kat dewan makan, zaman tu ok, bersih. Sekarang ni awat jadi haru biru eh, isy..

    ReplyDelete
  20. Manjo bonar hero bongsu acik erna ni.... tak po, selagi boleh omak dayo kan menghantar eh... ;)

    ReplyDelete
  21. selera betol dia makan tu... seronok mak bawak macam2..

    ReplyDelete
  22. teringat pulak zaman duk asrama dulu ketika mak n ayah PM dtg melawat...:)

    ReplyDelete
  23. baguslah adik suka minum air kosong camtu. nasib baik dekat kan acik...

    ReplyDelete
  24. elok la minum air masak byk2.. ada org x rajin minum air masak pun.. pahit katanya..

    ReplyDelete
  25. Semangat dia makan.. seronok pulak tengok..

    Budak lelaki.. aktif tu yang banyak minum ayaq.... tak pa la acik.. dari dia sakit tekak nak kena bawak pi klinik, baik bagi ayaq bersih untuk dia minum...

    ReplyDelete
  26. xpelah acik demi anak2 kita juga kan!

    ReplyDelete
  27. Untungnya dapat emak yg rajin masak mcm AE ni...

    ReplyDelete
  28. amboiiii byk nyer botol...
    xpe demi ank kan...

    ReplyDelete
  29. alahai... kesian pulak... tak pe la... sekarang mak tolong adik.. nanti bila adik dah besar... adik tolong mak pulak ya... ingat jasa mak tu... (^_^)

    ReplyDelete