Thursday, June 6, 2013

BUBUR JAGUNG DURIAN

Assalamualaikum
Biasanya kalau acik puasa hari
 Isnin dan Khamis tu
juadah berbuka acik beli je
hari ni..hari khamis 
Negeri Sembilan cuti Israk Mikraj
dapat la acik buat cekodok jagung
dan buat bubur jagung durian
dan yang paling acik tak sangka
en suami acik buat suprise pulak tu.
masa acik merehatkan diri dibilik
dia boleh masak asam pedas ayam tu
 gambar ni buktinya.
dah dua hari sebenarnya waktu lunch
acik pi cari asam pedas ayam
tapi kedai tu tak masak asam pedas pulak.
tak sangka acik..suami acik tak pernah masak asam pedas
kalau masak lomak dan sambal tu
memang dak nombor one dah.
anak2 kata sedap
acik akan rasa masa berbuka nanti
 cekodok jagung suami acik yang tolong gorengkan
acik bancuhkan je

bubur jagung durian.
oklah dah nak sampai waktu berbuka ni
jumpa lagi,insyaallah

18 comments:

  1. Bubur jagung durian....nyaman tu....slrup!

    ReplyDelete
  2. salam
    sedapnye bubur jagung..mmmm...

    ReplyDelete
  3. bahagianya hidup...tahniah, Alhamdulillah...

    ReplyDelete
  4. suami acik yang masak??? wooow best tul...yang untung sangat isterinya ini.. alhamdulillah

    ReplyDelete
  5. semuanya sedap acik... wahhh... suami acik masak asam pedas ayam? sangat2 hebat tu...

    ReplyDelete
  6. sesekali merasa air tangan suami tentu sedap kan Acik...

    ReplyDelete
  7. beruntungnya acik suami pandai masak...semuanya nmpk menyelerakan...selamat berbuka puasa acik

    ReplyDelete
  8. alhamdulillah, suami akak ni suami mithali..nampak best je asam pedas tu kan...
    sweet nya.hehe :)

    ReplyDelete
  9. bertuahnya dpt suami yg rajin ke dapur.

    ReplyDelete
  10. tiba2 rindu pula pada asam pedas ayam masakan mak PM...huhu

    ReplyDelete
  11. bubur jagung campur durian..terliuq..lebih2 lagi cecah roti..

    ReplyDelete
  12. speselnyer acik, yg tersyg msk kan asam pedas, yelah sian dia tgk acik duk cari2 tp tak jumpa kan... msti mkn bertambah2 ni kan

    ReplyDelete
  13. Bestnya dapat en suami yang sporting macam tu kan kak..bertuah akak..bubur jagung durian?..yummyyyy

    ReplyDelete
  14. Lyn suka sangat cekodok jagung..Tp buat masa ni kena pantang dulu mak kata..terliur den..hehe..Rajin suami acik masak..untung badan..hehe

    ReplyDelete
  15. ha.. petangni nak masuk bubur jagung durian untuk berbuka.. ada idea dah..
    bertuah ada suami yang ringan tulang.... bertuah.. bertuah...

    ReplyDelete
  16. yag len2 tu semua sedap , bubur jagung durian tu x suka sebab KA x makan doyan hehehe

    ReplyDelete
  17. saya pun baru buat bubur jagung dgn Nana. Suruh dia kopek jagung yg mak saya rebus. Sambil kopek sambil mengomel dia sbb saya x kasi dia kopek dgn sudu...hehehe....tp bila time makan laju jer.... :)))))

    ReplyDelete
  18. Bestnya berbuka ngan air tangan suami...OKje ? tak tau bilalah nak rasa air tangan suami hehe

    ReplyDelete