Friday, June 7, 2013

"KURTA"

Assalamualaikum
dah lama sangat hero bongsu acik
teringinkan baju 'kurta' ni
acik je tak berapa nak minat nak belikan
acik buat tak reti je
sampai la minggu ni
dia bagi tau..
mak Aimi nak beli kurta ye
Aimi beli dengan duit Aimi sendiri
Aimi dah kumpul duit katanya
ooo alahai..sedih lak acik rasa..kesian dia
hari khamis tu
acik ajak dia pi kedai
minat budak ni..memang hitam je la
ada pulak saiz dia
 kemudian nak beli songkok putih pulak
yang dia punya warna dah tak putih
dia nampak pulak yang macam kubah masjid ni
terus minat..sabo je la acik
dah dia minat acik biarkan aja dia pilih.
dah sampai rumah.
punya suka nya dia..boleh lompat2 peluk kurta tu.
kemudian pelok2 dan cium acik
sambil ucap terima kasih
lagi la acik sedih..
rupanya dia memang dah lama sangat 
berangan nak pakai baju ni..
yang songkok putih ni pulak..
rupanya menarik minat ayah dan abang dia juga
lepas sorang2 meletak kan songkok ni atas kepala
sabo je la ..he he.
ok lah..jumpa lagi,Insyaallah


33 comments:

  1. kurta ni baju cmnr ek? sy x dpt bayangkan sgt... baju ala2 labuh tu yer?

    mesti hepi betol Aimi dpt kurta...

    ReplyDelete
  2. agak2nyer kwn2 dia ramai yg pakai kurta nih acik sbb tu dia nk sgt beli... itulah punyalah dia suke sampai nk beli pakai duit sndiri

    ReplyDelete
  3. Letaklah pic aimi pakai Kurta n songkok tu acik.... tentu hensem hero bongsu acik tu :D

    ReplyDelete
  4. satu malaysia ye acik. Melayu pun pakai kurta.

    ReplyDelete
  5. Tercapai juga hajat Aimi nakkan baju itu.

    Songkok putih ini keluarga kakak panggil songkok Nik Aziz tau Acik tak tahu kenapa. Abang kalau pakai serban suka guna songkok ini.

    ReplyDelete
  6. Salam acik..

    Alhamdulillah.. seronok dia bila keinginan dia dapat dipenuhi.. saya yg membacanya pun tumpang seronok..

    ReplyDelete
  7. qurta ni pakaian negara mana ek??

    ReplyDelete
  8. mesti dia seronok sangat2 dapat apa yang diinginkan.. ;)

    ReplyDelete
  9. elok la pakai mcmni dr pakai baju rock metal dgn gambar tah hapa2 tu ;)

    ReplyDelete
  10. Tercapai hajat dia yer..dpt kurta tuh.. pakai plak ngan kopiah putih gitu.. :)

    ReplyDelete
  11. minat dia dengan baju ni...
    akhirnya beli sendiri...

    ReplyDelete
  12. Anak saya pula, bila kami belikan dia tak mo pakai. Tarik muka ketat dia..siap warning next time jangan belikan lagi..hehehehehehe

    ReplyDelete
  13. besh ke pakai..kalo besh boleh beli tuk laki masa raye nnt..hehe

    ReplyDelete
  14. hehehe kalau dah minat tu, ikut kan ajelah yer

    ReplyDelete
  15. Sukalah hero Bongsu dah dapat apa yang diidamkan....lepas ni kalau selesa, boleh beli untuk dipakai pada hari raya pulak..:)

    ReplyDelete
  16. memang sweet je tgk anak2 berkurta dan berjubah...

    ReplyDelete
  17. oooo.. macam jubah la kan. Cantik. :)

    ReplyDelete
  18. budak2 skrg memang suka pakai kurta lah kak
    saya selalu nampak bila time semayang jumaat ;)

    ReplyDelete
  19. mesti segak anak achik pakai kurta.. suka tgk budak2 pakai kurta.. lagi2 kalau pergi surau atau masjid.. sejuk perut achik mengandung aimi..

    ReplyDelete
  20. Sayu pulak saya baca dia seronok sangat bila dapat baju & songkok putih tu..

    ReplyDelete
  21. Bagusnya hero akak tu sanggup kumpul duit sendiri beli baju kegemaran dia. Azwa pernah belikan baju ni untuk Asben Azwa masa ke Penang dulu, dia pakai baju jer, seluar dia takmo pakai hahahha..

    ReplyDelete
  22. menarik kan baju kurta n kopaih tirus ni :)

    ReplyDelete
  23. Makchaq pun ada masa jadi macam acik, tak bagi anak buat/beli sesuatu, bila kita bagi dan lepas tu tengok depa seronok sangat sampai peluk2 kita, rasa sedih pulak...

    ReplyDelete
  24. memang tak lepas telan kalau anak nak apa apa kan acik..mula mula mmg buat tak dengar jer..tapi tak lama mana pun hati pasti terusik jgk..

    ReplyDelete
  25. wah, segak bergaya....
    sesekali nk menyukakan hati ank...

    ReplyDelete
  26. Salam Acik Erna,

    Baju kurta ni saya nampak banyak dijual di Masjid Negeri Shah di Shah alam, tapi untuk kanak2 tak taulah pulak.

    Seronoknya dia dapat apa yang dihajati. Kita yang tengok ni pun seronok kan.

    ReplyDelete
  27. tercapai jugak hasrat hero bngsu nak pakai kurta tu ya Acik...

    ReplyDelete
  28. suka sgt hero tu dpt baju kurta ye Kak?.. dah lama diidamkan...
    sy pun dok berangan nak jahitkan baju kurta utk hero sorang sy tu...:)

    ReplyDelete
  29. kurta tu ala2 baju orang pakistan ke Acik..??

    ReplyDelete
  30. kurta tu saya dh biasa tgk org pakai.....yg kopiah tajam tu suruhlah si aimi pakai k.erna....nak tgk....hehehe....

    ReplyDelete
  31. Nik Aziz pun pakai kopiah gitukan AE,...hehe

    ReplyDelete