Tuesday, June 18, 2013

BEBEL LAGI

Assalamualaikum
nak cerita hero kedua acik ni
minggu lepas..hari Sabtu
dia cerita..dah berhari hari
Bangah cari kedai jual nasi ayam
tapi tak de jual la pulak..katanya
hari Ahad tu ada kenduri kat dewan
kalau menu nya nasi ayam..mau Bangah
masuk je pi makan..walaupun tak kenal tuan rumah
amboiii..tenat dah budak ni.
jadi hari Ahad tu
acik masakkan la nasi ayam
kesian dan risau pun ada kalau
dia tak dapat makan nasi ayam
acik rasa bukan tak de kedai yang jual
tapi dia yang cerewet tang makan.
abangnya selalu cerita
kalau ajak Bangah masuk kedai
makan..selalu tak mau makan
kalau lapar sangat dia minta roti je..katanya
Bangah tu tak suka makan kat luar mak
dia suka makan dirumah..adu abangnya.
acik pun tau dah
Bangah memang macam tu..
cerewet pasal makan diluar.
ada kawan acik kata
anak acik tu nanti kalau bertemu jodoh
kena orang yang pandai masak.
harap harap macam tu la kan

oklah..dah panjang pulak bebel acik ni
jumpa lagi,Insyaallah

30 comments:

  1. Hah! Tu yg sy nak ckp tu acik. Hero acik yg sorang tu mg nmpk cerewetnye...kenalah cri wife yg pndi msk n suke gak mkn kat umah. Kan?

    ReplyDelete
  2. Agaknya banyak perkara dia fikir kalau makan luar ni Acik... mungkin kebersihannya, rasanya dll sebab dia dah selesa makan air tangan Acik.

    ReplyDelete
  3. AKAK KENA BUKAK KELAS MASAK UTK BAKAL MENANTU BILA ANAK AKAK BAWAK BALIK CALON NNTI ;)

    ReplyDelete
  4. kompem..memang kena cari isteri pandai masak ni..
    hihi

    ReplyDelete
  5. hehe..nampaknya, nanti maknya kenalah cari kan calon menantu untuk Bangah, cari yang pandai masak ye Acik.

    ReplyDelete
  6. sebelum kahwin kena training dulu dgn maknya.. sbb kalau pandai masak pun tak kena ngan selera dia..belum tentu dia makan.. hehe..

    ReplyDelete
  7. akak kena buka kelas masakan utk bakal menantu ni he3

    ReplyDelete
  8. bangah suka makan masakan acik tu

    ReplyDelete
  9. hahhahah kena sabar acikkk
    tapi seronok sesekali kena bebel nie ekkee ;)

    ReplyDelete
  10. Mungkin dia rasa masakan ibunya lebih sedap itu yang buat dia tak suka makan kat luar.

    ReplyDelete
  11. jenuh isteri bangah ni nnati...hehe

    ReplyDelete
  12. Bangah tinggal kek mano acik? Solalu e banyak nampak kodai jua nasi ayam kan. Tapi bolum tontu sodap macam mak e masak. Kok dah kawen pun sayo gerenti mak e punyo nasik ayam paling tobaik.

    ReplyDelete
  13. pandai masak yang simple2 pun jadi dah kan kak, hehe :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tihara,,kak dah buang,,tak tau macam mana boleh ada link tu..heran kan..macam boleh masuk kat blog akak kalau akak sendiri tak buat

      Delete
  14. mak memang suka membebel kan...
    hahahaha...
    bebel manja gitu

    ReplyDelete
  15. Nanti bila dia bawak balik bakal isteri, Acik kena bagi kursus masakan dulu :D

    ReplyDelete
  16. As salam Acik,

    Mungkin acik dah letak std yg tinggi dlm masakan yg acik masak... maksudnya sgt sgt sedap... susah org lain nak lawan, tu yg angah sukar nak terima masakan kedai..! :))

    ReplyDelete
  17. omak e masak lae sodAP HEHE

    ReplyDelete
  18. cerewet ikut sapolah tuh agaknya yer Acik...hehe

    ReplyDelete
  19. terbiasa dgn air tangan omaknya....omaknya masaklah yg sodap

    ReplyDelete
  20. mestilah acik masak tu sedap. sbb tu dia tak suka mkn kat luar kan.

    ReplyDelete
  21. Assalam kak, air tangan mak dia lah yg terbaik, dia mkn memilih sebab tu bdn dia halus je kak heheh.Hurmmm kalo saya pun suka air tangan bonda hehe

    ReplyDelete
  22. Salam Kak Erna..bagus jugak tu kak..tak suka makan kat luar..jimat duit hehehe..

    ReplyDelete
  23. Salam K.Erna...kena cari jodoh betui2 tuk bang ngah ni....(^_^)

    ReplyDelete
  24. kena cepat-cepat kawinkan Abang Ngah ni, akak..he..he..

    p/s Nasib baik, datang rumah saya hari tu dia sudi jamah masakkan saya...:)

    ReplyDelete
  25. amboi... memang betul2 kritikal tu smpi cari nasi ayam tak jumpa... huhu nasib baik acik dah masakkan... dr sekarang dah kena intai2 kot ada yang boleh jadi bakal isteri abang ngah tu... hihihi

    ReplyDelete
  26. Sebab kat luar tu tak jumpa yg sedap macam AE masak.... AE ni mesti terer masakkan

    ReplyDelete