Saturday, September 1, 2012

LOTEH DEN..

Assalamualaikum


Seharian memenuhi jemputan kenduri
letih rasa badan
dah berumur ni..tenaga dah tak macam dulu

seawal jam 7 pagi dah sampai kampung
ada kenduri..tolong masak nasi minyak bersama
 abang dan kakak ipar
dah masak satu periuk.
acik minta diri untuk menghadiri kenduri kawen
anak kawan masa sama sama kerja diklia..buat kenduri dikampungnya Kuala Pilah.

yang bestnya..bila acik sampai
kawan acik siap angkat tangan dan goyang2
tangan..sambil mulut dia berkata
'sory..saya dah dulu..
akak ketinggalan'..AMBOI...he he.

Nama je orang negori..tapi kalau nak keKuala Pilah tu
acik pun tak pandai agak..
rupanya satu jam jugak perjalanan baru sampai
balik semula keSeremban dah hampir pukul 2..
singgah pulak kenduri dirumah kawan en.suami
geng masjid dan geng main badminton dia.
ada dua rumah..dah  selesai..
balik semula kekampung.

tapi tu la tak de gambar..kamera digital acik tu dah rosak
ingatkan bateri..bawak kekedai katanya  memori kad..
bila nak beli..katanya..pesen lama..nak kena order
lama2 tak payah..biau je la..guna je la enpon.

masa ditempat kenduri
jumpa 2 orang kawan sekolah
gambar dari kamera zino

oklah jumpa lagi..Insyaallah

34 comments:

  1. arini kitorang pegi jemputan kahwin di Ulu Yam...tapi disebabkan pertama kali ke sana...jalan pulak jem giler jadi perjalanannya
    seolah2 balik kampung juga...walaupun satu jemputan letih dibuatnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalam Farid.jalan jem memang meletihkan

      Delete
  2. Nur pun patut ada jemputan, tapi badan tak sihat.. Biasalah tu kak, dah jumpa kawan tentu bersembang panjang kan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalam nur..moga cepat sihat ye.jangan lupa makan ubat ye

      Delete
  3. padat tul jadual akak ari ni..osah ponek ea tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Iyo kak long sampai mato pun tak boleh nak bukak dah

      Delete
  4. byknya jemputn . tak daya nak pergi semua.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau ikutkan. Memang tak larat nieda

      Delete
  5. Assalam Achik Erna yg comel lote,

    Selagi dayo poei yo laa.... mengeratkan ukhuwwah. Salam Syawal :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wkmsallam mamawana..tu la yang didayakan jugak pegi tu

      Delete
  6. btol tu, pantang cuti panjang, mesti ada jemputan kawin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mamasyaza..kalau banyak sangat jemputan dalam satu hari..tu yang pening tu he he

      Delete
  7. Osah handal ehh akak ni.. Kok sey la, dah topole'ot dah.. Mmg sey ni jonih tak boleh bawak bojalan gak ehh.. Copek lotih.. huhu..

    ReplyDelete
  8. samela acik..yat pon baru blk dr sg besar semalam..ade weddg kwn sekolahj..letih je rsa badan ni..

    ReplyDelete
  9. Letih tapi puas la kan achik dapat memenuhi jemputan kawan :)

    ReplyDelete
  10. banyaknye kenduri makan2.. jgn lupe tetap kene bykkan minum air dan buahan.. bmbg nanti sakit perut..

    ReplyDelete
  11. banyak kenduri yg akak hadiri ..
    kalau saya letih nie
    letih dlm kereta ekke ;)

    ReplyDelete
  12. byknye undangan...kalau js mmg tak larat ni...campur ngan langsat lagik...hahaa

    ReplyDelete
  13. Lepas ni boleh luruskan pinggang Acik... rejat2kan badan.

    ReplyDelete
  14. Pilah! Dokat kg saya tu k.erna! Pilah kt mano kenduri tu?

    ReplyDelete
  15. Banyaknya jemputan ya Acik...kalau tak pergi bmbang tuan rumah terasa hati...tapi seronokkan dapat jumpa kawan lama....

    ReplyDelete
  16. den pun loteh sesangat............

    ReplyDelete
  17. tentu happy jumpa rakan sekolah lama..memacam cerita..musim2 raya ni, banyk kenduri ..

    ReplyDelete
  18. patut macam pernah nampak je gambar tu hehe.. boli yg baru yo lah... kamera tu..

    ReplyDelete
  19. saya x puas lagi makan kenduri...hehe

    ReplyDelete
  20. Bestnya kak dapat jumpa kawan2 sekolah.Kenyang perut raya tahun ni kak,ramai yang buat rumah terbuka dan majlis kahwin.

    ReplyDelete
  21. memang letih la acik bila banyak jemputan..x pegi pun xleh gak sbb dah dijemput kan.tunjuk muka je la:)

    ReplyDelete
  22. Bukit putus manjang jem achik. Kalau wiken lagi hebat. Memang lotih, achik, time ghayo ni. Tapi kalau tak poii ziarah tak boleh gak. Mako digagahkan juo lah, kan.

    ReplyDelete
  23. banyak sungguh jemputan ye :)

    ReplyDelete
  24. seronoknya... banyak jemputan rumah terbuka dan kenduri kawen di bulan syawal ni. salam Aidil fitri maaf zahir dan batin buat akak sefamili ;)

    ReplyDelete
  25. Mesti air tangan Acik ni best, sebab tu kena jadi tukang masak tu..

    ReplyDelete