Followers

Tuesday, September 18, 2012

PERTEMUAN SEMULA

Assalamualaikum
semalam ada jemputan dari kawan sekolah
walaupun dah habis raya
tapi dia tetap nak kumpulkan
kawan kawan
mana mana yang dapat hadir.
acik sampai awal..
sebab nak kena balik awal.
masa acik sampai dah ada sorang kawan sekeluarga
yang sampai dulu.
seronok cerita2 sampai tak ingat nak ambik 
gambar ngan dia 
ada juga yang dah lebih 30 tahun tak berjumpa
yang bestnya tu bila nampak acik
eh..na..dia dah gemok la..
adui ai..kawan ku
masa kawin 30 tahun dulu pun berat acik 43 kg
apa lagi masa sekolah.
kalau berat acik macam dulu
mesti tak elok kan..ada yang kata acik kurus kering nanti.
nasib baik muka kenal lagi kan he he

sebahagian dari kawan sekolah dengan 
isteri dan suami masing2 
gambar zino jugak yang ambik ni.
Pasangan suami isteri
tuan rumah.
yang perempuan kawan sekolah acik 
dari sekolah rendah lagi
dengan kawan ni acik sentiasa berhubung
sebab dia dan suami rajin bawak anak anak
berjalan raya kekampung acik
tu sebab anak2 dia pun semua 
kenal sangat ngan acik.
kalau jumpa mesti bergurau senda dan peluk2 acik
macam rindu sangat..acik pun suka.

tuan rumah dengan 3 dari 4 anaknya
semua perempuan dah berkahwin dan dah ada anak
ada juga gambar acik..tak sedia untuk bergambar pulak
dengan  kawan yang membelakangkan
 kamera tu dan anak2nya

semoga akan ada lagi perjumpaan selepas ini
Insyaallah'
ok lah..jumpa lagi Insyaallah

51 comments:

  1. Betul tu acik kalau sekarang berat acik masih 43kg dah tak sesuai benar. Tapi banding dgn acik nampak acik jauh lebih muda. Eh... jgn marah ye kawan acik tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih kakzakie..acik pun tak boleh bayangkan kalau masih 43kg he he

      Delete
  2. po atk ckp kak,baju ni yg dah kocik...heheheh!

    ReplyDelete
    Replies
    1. yo kak long..baju2 akak sumo dah mongocut he he

      Delete
  3. Memang seronok dapat jumpa teman2 lama ni. Saya selalu terlepas reunion2 yg diadakan teman2 lama. Ada saja perkara yg menghalang tetapi tetap berharap satu hari saya akan bertemu mereka di majlis reunion yg lain.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nor haizan..bila dah bercerita kisah2 lama memang seronok sangat..boleh gelak ketawa je

      Delete
  4. dulu k.erna 43kg.....slim tu! Tp makin kita berumur berat kita mmglh makin bertambah sbb tulang dh berat n badan pun mengembang gitu! Janji k.erna nmpk muda n sihat..... :)))

    ReplyDelete
    Replies
    1. assalam ibuhani..betul sangat2 yang penting kita sihat kan

      Delete
  5. wah memang best kalau jumpa kawan2 lama ni kan

    ReplyDelete
  6. msti best kan acik, lg2 lah bile dh berpuluh2 thn tak jmpa...masing2 anak dh beso2

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dana ramia yang dah bercucu pun..acik je belum he he

      Delete
  7. seronoknya akak dapat jumpa kawan lama...pastu dapat makan-makan lagi...:)

    p/s akak dulu 43 kg ye...saya dulupun berat cuma 45 kg dengan ketinggian 163.5 ..memang kurus kering..sekarang ni..ha..ha...macam belon..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Azi..tak pe a azie..belon2 pun yang penting kita sihat kan..he he

      Delete
  8. mana ada kak erna gemuk pun..berat mesti la lebih dari dulu kan..hehehe..

    ReplyDelete
  9. salam K.Erna.Bestnya reunion ngan kwn2 sekolah...masing2 dah brubah(dr segi body lar..hihi)
    Tp rasanya wajah ttp sama...& mudah dicam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. wkmsallam azie..memang ramai yang dah berubah wajah..kalau lelaki acik tak cam lansung..perempuan kenal la jugak

      Delete
  10. 30 tahun tak jumpa mesti ala ada yg berubah
    itu pun kira nasib baik sbb masih hidup.tapi bab bentuk badan yg ditegur.alahai..

    kalau saya ni lagi lah agaknya..sbb tu malas nak jumpa kawan lama..hahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dik Irfa..kadang mulut suka2 menyebut..dah tak e benda nak tegur..he he

      Delete
  11. Seronoknya jumpa kawan lama ....
    Boleh lupa diri ...bila bersembang hehene.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. chik Att..memang seronok bercerita..anak2 pun sibuk bertanya sama he he

      Delete
  12. Tontulah boghubah sikit, kan. Kalau macam sey ni ha, achik, memang topoghanjat kawan lamo nengok. Komain godang daghi dulu. Hahaha.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aidah..boto tu..kok tak beghubah po lak hal e kan..namoe dah lobeh 30 tahun tak jumpo

      Delete
  13. bukan senang nak berkumpul ramai2 ni. mesti kena dapat respon positif kawan2 juga

    ReplyDelete
    Replies
    1. nieda..kali ni kawa ajak datang makan2 penutup raya katanya..tapi masa tu dah zulkaedah pun he he..

      Delete
  14. lain kali kobaan betul2 den bawa kemera bosa ambik gambar banyak2 .... den konal la sorang duo hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. zino..sajo tak nak kobaan..kot se lak tak dapek datang..mau ado yang maghah nanti he he

      Delete
  15. dapat jumpa kawan2 lama satu bonus buat diri kita semua....time tu semua cerita lama akan terbuka kembali...bestnya

    ReplyDelete
  16. salam acik..mmg best kan kalau dapat jumpa kwn lama..saya ni pun lepas sambung belajar terus tak jumpa kawan zaman sekolah dulu..
    nampak meriah sangat gathering tu!:)

    ReplyDelete
  17. seronok kan jumpa kwn2 sekolah. mesti macam2 cerita suka duka keluar ni

    ReplyDelete
  18. mesti best kan Acik...maklumlah dah lama..30 tahun tak jumpa!

    ReplyDelete
  19. seronoknya Acik dapat jumpa kawan2 lama....

    43kg..??? keciknya Acik...saya masa bujang2 dulu 48kg..lepas tu terussss naik..hehehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Erna...tentu comel masa muda kan hehehe...

      Kalau jumpa kawan lama memang seronok sangat.

      Delete
  20. Saya maintain berat dari dulu sampai sekarang iaitu terlebih berat, kehkehkeh!

    ReplyDelete
  21. best nye jumpa kawan2 sekol..saya teringin jugak tp tu laa masa selalu tk de :)

    ReplyDelete
  22. salam acik, seronok event reunion cenggini kan...mesti rasa tak percaya kan masing-masing dah ada anak dan berkeluarga...

    ReplyDelete
  23. Memang seronok dapat jumpa kawan2 lama.. :) Tentu Kak Acik ralit bersembang..

    ReplyDelete
  24. bes nye acik reunion...dapat jumpa semulakan...masing2 tentu dah berubah....

    ReplyDelete
  25. 43 kilo masa 30 tahun? apa rahsianya?
    bila la saya ni nak insaf tengok makanan ni.. :P

    ReplyDelete
  26. Seronoknya gathering!
    Mana ada orang dah terpisah sekolah berpuluh tahun boleh dapat saiz sama macam kat sekolah dulu... Mestilah ada perubahannya.

    ReplyDelete
  27. seronoknya reunion...nak2 bila 10, 20 tahun terpisah...macam2 rupa dh bila jumpa... =)

    ReplyDelete
  28. Assalamualaikum AE..

    Best nyer dpt buat reunion gini.. Apetah lagi bila dah bertahun tidak berjumpa. :)

    ReplyDelete
  29. Seronoknya bila wat reunion camni..mesti banyak Cerita yg dikongsi bila berjumpa

    ReplyDelete
  30. seronoknya reunion..
    mempertautkan ukhuwah kembali..
    moga bermanfaat..

    ReplyDelete
  31. Seronoknya dpt jumpa kwn sklh dulu.

    ReplyDelete
  32. comel ape acik..kurus2 pun x elok.mcm sy jenuh cari petua nk bg gomok

    ReplyDelete