Followers

Saturday, September 15, 2012

SEMOGA CEPAT SEMBUH ..

Assalamualaikum


hari ni sepatutnya acik  nak ke jemputan kenduri
di pucong sana.
Tapi kita hanya merancang dan Tuhan yang menentukan

Hero Bungsu dari pagi kata sakit perut
lepas tu mula cery bery
bawak ke klinik satu malaysia
dibagi paracetamol dan air garam
dah minum air tu 
muntah muntah pulak dia
sampai dekat 10 kali muntah..berpeluh peluh badan dia
acik dah tak tentu arah dah
suruh ayahnya bawak pulak ke klinik swasta
balik makan ubat lagi

kemudian dia kata rasa lega sikit
Alhamdulillah..
sekarang ni hero sedang tidur keletihan.
semoga hero acik akan sembuh sepenuhnya nanti.

Jumpa lagi,Insyaallah

37 comments:

  1. Macam tu lah de kan? Kok anak sakit kito ni susah hati botul. Mudah-mudahan copek sombuh. Ponek tu tonago dah tak ado...

    ReplyDelete
  2. Semoga hero bongsu cepat sembuh seperti sediakala. Kesian dia... tentu lemah badanya sebab banyak muntah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih zai.memang tterbaring je dia dah la tak makan apa pun dari tadi

      Delete
  3. Replies
    1. Terims kasih norzie.memang kesian dia lembik

      Delete
  4. Salam akak...
    minta maaf akak baru sempat jalan-jalan kat sini...nama aje cuti dua hari, kerja saya tetap berjalan macam tu jugak...nak lama-lama kat sini, kena tunggu masa betul-betul free aje...:)

    akak, kalau adik terus muntah dan buang air, baik akak bawa terus kehospital sebab Ainaa dulu jadi macam tu , bila bawa kehospital doktor marahkan saya sebab lambat bawa....semoga adik cepat sembuh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. wkmsallam azi..tima kasih Azi..sekarang ni nampaknya aimi dah lena tidur..tengok nanti..kalau masih lagi macam tu..akak akan bawak kewad kecemasan terus

      Delete
  5. semoga cepat sembuh ye hero acik tu...kalau sakit perut biasa2 blhlah try mkn ubat arang (hitam) tu namanya charcoal..biasanye kalau sakit perut memulas ke mkn ubat ni je...insyaallah sembuh kalau terkena poisining (keracunan)...

    ReplyDelete
    Replies
    1. mamaQisha..tq acik dah salin pun nama ubat ni nak cari di Farmasi nanti

      Delete
  6. Acik Erna, ada petua untuk legakan sakit perut kalau cery bery iaitu makan lah yogurt ATAU minum lah jus jambu (kalau beli kat gerai jambu tu, jangan letak asam dalam jus tu, yg pure jus jambu je). InsyaAllah berkesan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. actually petua ni untuk melegakan cirit-birit bukan sakit perut (eh, tak sama ke?)

      Delete
    2. Terima kasih Kak Ni..nanti acik nak cuba jugak..risau tengok nya tu

      Delete
  7. minum air banyak2 yea..moga cepat sembuh k :)

    ReplyDelete
  8. sian hero acik ya, masa raya ari tu anak lelaki saya pun kena ceri beri gak sebab tak tahan minum air gas jenuh jugak tapi mujur boleh pakai drypers mudah kerja sikit.
    minum teh pahit tanpa gula pun boleh jugak nak bagi tak ceri bery lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. GL kali. Ni acik tak tau puncanya yang lain2 ok taak kena.dia sorang je

      Delete
  9. semoga cepat sembuh yee...
    mmg sengsara bila kene mcm tuu...serba tak kene dibuatnya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ainnoraini..amiin..mudah2an ain..sian dah tengok dia melepek je

      Delete
  10. saya dulu penah jgk keracunan, sampai muntah2...pgi klinik, tgh malam time tdo demam2 plak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cik gu Ma..tu yan acik risau tu..sampai demam jugak dah dia tadi

      Delete
  11. Assalamualaikum Acik....

    Kesiannya....semoga hero Acik cepat sembuh ya...

    ReplyDelete
  12. Kesian hero Acik....harap cepat sembuh sepenuhnya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Simatatajam tima kasih.nemang jesian teruk sampai pucat muka dia

      Delete
  13. Moga hero acik cepat sembuh.boleh sambung jalan2 cuti nikan..

    ReplyDelete
  14. ank ila dah 2 week berak muntah.. hari nie bru baik sikit

    ReplyDelete
  15. Moga cepat sembuh.Jangankan bebudak, org tua pun lembik kalau kena.

    ReplyDelete
  16. cepat sembuh..kalau mak dio yg jaga...insyaallah..

    ReplyDelete
  17. Assalamualaikum AE..

    Adik tersilap makan ke tu.. Dah rasa lega tu, insyaallah cepat segar nya.

    :)

    ReplyDelete
  18. alahai..muntah2 yang penat tu..moga cepat sembuh ye..

    ReplyDelete
  19. Memang musim domam ni achik. Sey ni baghu nak bongkar sotolah sominggu molepek. Sian lak dongar hero achik tu tak sihat. Somugo copek sombuh yo, dik.

    ReplyDelete
  20. Kesian c hero..semoga cepat sembuh ye...

    ReplyDelete
  21. siannyer...
    harap2 cepat sembuh....

    ReplyDelete
  22. smoga hero k.erna cpt sembuh.....

    ReplyDelete
  23. musim ceri beri ke skang ni..kat opis ni pun boleh kata semua sakit perut.ramai yg mc ramai yg monyok masing2 x sihat

    ReplyDelete