Saturday, September 15, 2012

SEMOGA CEPAT SEMBUH ..

Assalamualaikum


hari ni sepatutnya acik  nak ke jemputan kenduri
di pucong sana.
Tapi kita hanya merancang dan Tuhan yang menentukan

Hero Bungsu dari pagi kata sakit perut
lepas tu mula cery bery
bawak ke klinik satu malaysia
dibagi paracetamol dan air garam
dah minum air tu 
muntah muntah pulak dia
sampai dekat 10 kali muntah..berpeluh peluh badan dia
acik dah tak tentu arah dah
suruh ayahnya bawak pulak ke klinik swasta
balik makan ubat lagi

kemudian dia kata rasa lega sikit
Alhamdulillah..
sekarang ni hero sedang tidur keletihan.
semoga hero acik akan sembuh sepenuhnya nanti.

Jumpa lagi,Insyaallah

37 comments:

ibundo said...

Macam tu lah de kan? Kok anak sakit kito ni susah hati botul. Mudah-mudahan copek sombuh. Ponek tu tonago dah tak ado...

Zaitun said...

Semoga hero bongsu cepat sembuh seperti sediakala. Kesian dia... tentu lemah badanya sebab banyak muntah.

Norzie hany said...

Kesiannya....moga cepat sembuh.

Acik Erna said...

Iyo la kak pah.tak sonang hati kan

Acik Erna said...

Terima kasih zai.memang tterbaring je dia dah la tak makan apa pun dari tadi

Acik Erna said...

Terims kasih norzie.memang kesian dia lembik

azi said...

Salam akak...
minta maaf akak baru sempat jalan-jalan kat sini...nama aje cuti dua hari, kerja saya tetap berjalan macam tu jugak...nak lama-lama kat sini, kena tunggu masa betul-betul free aje...:)

akak, kalau adik terus muntah dan buang air, baik akak bawa terus kehospital sebab Ainaa dulu jadi macam tu , bila bawa kehospital doktor marahkan saya sebab lambat bawa....semoga adik cepat sembuh...

mama QiSha said...

semoga cepat sembuh ye hero acik tu...kalau sakit perut biasa2 blhlah try mkn ubat arang (hitam) tu namanya charcoal..biasanye kalau sakit perut memulas ke mkn ubat ni je...insyaallah sembuh kalau terkena poisining (keracunan)...

KakNi (CikNi Ahni) said...

Acik Erna, ada petua untuk legakan sakit perut kalau cery bery iaitu makan lah yogurt ATAU minum lah jus jambu (kalau beli kat gerai jambu tu, jangan letak asam dalam jus tu, yg pure jus jambu je). InsyaAllah berkesan.

KakNi (CikNi Ahni) said...

actually petua ni untuk melegakan cirit-birit bukan sakit perut (eh, tak sama ke?)

Acik Erna said...

Terima kasih Kak Ni..nanti acik nak cuba jugak..risau tengok nya tu

Acik Erna said...

mamaQisha..tq acik dah salin pun nama ubat ni nak cari di Farmasi nanti

Acik Erna said...

wkmsallam azi..tima kasih Azi..sekarang ni nampaknya aimi dah lena tidur..tengok nanti..kalau masih lagi macam tu..akak akan bawak kewad kecemasan terus

Tihara said...

minum air banyak2 yea..moga cepat sembuh k :)

Acik Erna said...

Terima kasih Tihara..

gerhana luka said...

sian hero acik ya, masa raya ari tu anak lelaki saya pun kena ceri beri gak sebab tak tahan minum air gas jenuh jugak tapi mujur boleh pakai drypers mudah kerja sikit.
minum teh pahit tanpa gula pun boleh jugak nak bagi tak ceri bery lagi.

Acik Erna said...

GL kali. Ni acik tak tau puncanya yang lain2 ok taak kena.dia sorang je

ainnoraini said...

semoga cepat sembuh yee...
mmg sengsara bila kene mcm tuu...serba tak kene dibuatnya...

Cikgu Ma said...

saya dulu penah jgk keracunan, sampai muntah2...pgi klinik, tgh malam time tdo demam2 plak...

Acik Erna said...

Cik gu Ma..tu yan acik risau tu..sampai demam jugak dah dia tadi

Acik Erna said...

ainnoraini..amiin..mudah2an ain..sian dah tengok dia melepek je

MulutPayau said...

Assalamualaikum Acik....

Kesiannya....semoga hero Acik cepat sembuh ya...

Si Matatajam said...

Kesian hero Acik....harap cepat sembuh sepenuhnya..

Acik Erna said...

Wkmsallam MP..insyaallah mudah2an

Acik Erna said...

Simatatajam tima kasih.nemang jesian teruk sampai pucat muka dia

Kak yon said...

Moga hero acik cepat sembuh.boleh sambung jalan2 cuti nikan..

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

ank ila dah 2 week berak muntah.. hari nie bru baik sikit

Scarlett O'Hara said...

Moga cepat sembuh.Jangankan bebudak, org tua pun lembik kalau kena.

izan mama mia said...

cepat sembuh..kalau mak dio yg jaga...insyaallah..

Deru Ombak said...

Assalamualaikum AE..

Adik tersilap makan ke tu.. Dah rasa lega tu, insyaallah cepat segar nya.

:)

Pokok Manggis Depan Rumah said...

Kasihan kat hero.. Semoga cepat sembuh..

norh said...

alahai..muntah2 yang penat tu..moga cepat sembuh ye..

Aidah said...

Memang musim domam ni achik. Sey ni baghu nak bongkar sotolah sominggu molepek. Sian lak dongar hero achik tu tak sihat. Somugo copek sombuh yo, dik.

rahel said...

Kesian c hero..semoga cepat sembuh ye...

eita said...

siannyer...
harap2 cepat sembuh....

Ibuhani said...

smoga hero k.erna cpt sembuh.....

SHAHZEE said...

musim ceri beri ke skang ni..kat opis ni pun boleh kata semua sakit perut.ramai yg mc ramai yg monyok masing2 x sihat