Followers

Friday, September 28, 2012

DALAM DILEMA

Assalamualaikum

Hari ni hero bungsu pi sekolah dari rumah
Sebelum tidur..masak nasi
dan awal pagi dan bangun buatkan nasi goreng
 Dah siap nak kesekolah...tak mau ambik gambar
dia tau dah maknya nak letak kat mana he he
 Gelap lagi..dah kena hantar
Naik motor senang ..kata ayahnya..tak jem.
Kesian ..gelap lagi dah keluar rumah
Mula lah dok memikir je lagi ni.
dalam dilema la pulak.
tak pe lah..tahun depan baru fikir.

oklah jumpa lagi,Insyaallah

37 comments:

  1. dilema kenapa?
    nak suh dak aimi duk umah ke tahun depan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la..kalau soh dok rumah kesian..pagi sangat dah nak kena hantar sekolah..kalau dok asrama pulak..asek demam je dia..
      nanati tahun depa la fikir he he

      Delete
  2. payah jugak ye nak kena beranta berambik..tapi sorang je takpe kak,tak susah mana....yg penting dia selesa nak belajo..tc kak :)

    ReplyDelete
  3. serba salah jugak dibuatnya kalau macam tu kak.. harap2 lepas ni takde la kerap sangat demamnya tu..kalau tak jenuh jugak nak menghantar pagi2..

    ReplyDelete
  4. awalnya dah keluar. takpe demi menuntut ilmu =)

    ReplyDelete
  5. dilema seorang ibu plak ye kak...

    tengok si bongsu akak gembira je dapat duk rumah ye ... anak2 mana yg tak suka dok rumah je kan... hihihi ... tringat dulu masa masuk uni ada kawan yg masih menangis nak blk rumah ... masa tu dah umur 18 tahun tu ... ini kan plak budak yg lg kecik kan ... (wpun saiz hero akak lg besar dr kawan sy ;p)

    ReplyDelete
  6. Apa yang Acik fikirkan?

    nak bagi dia bawa motor sendiri ke?

    ReplyDelete
  7. assalamualaikum AE..syukur alhamdulillah sibongsu dah sihat dan dah bolih kesekolah..kesian juga ya..gelap lagi dah terpaksa keluar rumah..hu2x..

    ReplyDelete
  8. apa yang acik dok fikir tu... hai, begitulah seorang ibu kan, banyak dok fikir untuk kebaikan anak...

    ReplyDelete
  9. alah chomei3x..dak emi tuh..hihi!
    hati ibu kak..memang kalau boleh kita nih nak anak2 dok depan mata kita,...senang nak jaga...tapi sekolah yang bagus, jauh lak..pagi2 nak hanta, memang satu masaalah lah pulak..klau ujan, lagiklah...hemmm
    tak pe, harap2 emi akan makin sesuai tinggal di sekolah...pesan ngan dia jgn minum air yang berais, kalau boleh...InsyaAllah!

    ReplyDelete
  10. berapa jauh kak dr umah ngn sekolah? berapa minit? kalu tak menyusahkan takpelah kak berulang hari2...dr dia asik tak sihat je...

    ReplyDelete
  11. nak senang mmg kena bersusah payah dulu...
    moga dipermudahkan segalanya......

    ReplyDelete
  12. comelnya hero ni.sweet je snyum..baru sihat kan

    ReplyDelete
  13. Wah hero bongsu dah siap nak pegi sklh.Xde tinggal asrama lg ke acik?

    ReplyDelete
  14. Hati seorg ibu.. rindu seorg anak.. senyuman paling manis uk ibu...heeeeee sweeet

    ReplyDelete
  15. Wah....gelap lagi tu....kesian heronya...tapi kuatkan semangat....

    ReplyDelete
  16. hati ibu kan akk ..
    x per nanti2 fikirkan ye akk ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berbelah bagi... tapi takpe susah2 dahulu.

      Delete
  17. dh sihat ye hero acik...
    demam rindu kat acik kot..
    duk umah jugak best kan..kan..

    ReplyDelete
  18. Alhamdulillah nampak dah sihat si hero acik!

    Tak apalah, musim sekolah thn ni pun dah nak habis...

    ReplyDelete
  19. sihat hero acik.suke yat tengok...hehe

    ReplyDelete
  20. Alhamdulillah dah sihat.

    Yelah Acik Erna, gelap lagi kan, kadang2 sebagai ibu macam tu lah kita, terasa kesian kat anak2 kan..

    ReplyDelete
  21. selalu touching dengan perasaan seorang ibu..

    ReplyDelete
  22. kesian lak tgk pagi2 dah kena keluar pegi sekolah ye

    ReplyDelete
  23. Kalu larat nak ulang alik hantar, teruskan. Rasanya biar saja dia berdikari.... Pendapat saya.

    ReplyDelete
  24. Tengok gambar gi sekolah pagi-pagi mengingatkan cerita bersekolah. 6.30pagi dah kena hantar pi sekolah. Kalau lambat, tak ada orang nk tolong hantar...Hehe *kesian kan*

    Salam kenal dari saya...:)

    ReplyDelete
  25. Alhamdulillah dah sihat. Dah sonyum lebar nampak e tu. Kot dio dah seleso kek situ topaksolah ulang alik. Nak buat canno kan. Tak lolap mato kito nanti pikir an anak yang asek domam yo kan, achik. Ponah sokali tu sey tak sihat, achik. Balik podeksen. Anak2 boghulang alik tang PD ko Serdang tiap pagi. Sibbaik duo minggu yo. Pukul limo sotongah dah botolak. Sian ngonangkan anak2. Mintak janganlah sey sakit laii, achik.

    ReplyDelete
  26. kluar pgi2 pun elok.. nnti kurang le dilemma tu hehe

    ReplyDelete
  27. Kesian jugak dia asyik demam saja. Tu muka hepi ja dapat dok di rumah. Mungkin stres dok di asrama yg buat dia kerap demam kot..

    ReplyDelete
  28. salam akak...baru sempat nak jalan-jalan kat sini...:)

    Kesian dekat adik..kalau dia tak sesuai duduk asrama, tak pelah akak, bersusah sikit...(itu pendapat saya akak)...

    ReplyDelete
  29. dah siap2 masak..
    rasa lega apb ank dah makan..

    ReplyDelete
  30. Kalau adik jenis mudah bangun pagi ok Acik, tapi kalau susah kesian jug sebab gelap lagi dah kena bertolak. Tapi muka dia nampak bahagia sebab ada mak-ayah depan mata, termasuk Acik pun lega..

    ReplyDelete
  31. Subuh sepie... dah kena keluar kan... tak pe la keluar untuk menuntut ilmu

    ReplyDelete
  32. Awalnya kuar g sekolah... Jauh dari rumah ke?

    ReplyDelete
  33. Paginya dah pergi sek... Baik dah bujang Kak Acik ni..:) Syukur..

    ReplyDelete