JellyPages.com

Saturday, September 22, 2012

MENDUNG TAK BERERTI HUJAN

Assalamualaikum


Padi tadi keluar rumah tengok mendung
tapi nekad je acik
mendung tak bererti hujan kan
dapat jugak acik pi pasar
tujuan utama nak cari pisang
teringat sepupu acik si anymz ni
dia ada sebut
"sok rayo se datang mah akak buek timpan yo"
biar boto budak ni.
rayo makanla kuih rayo kan he he.
Insyaallah esok selepas zohor dia dan suami akan berangkat ketanah suci
untuk menunaikan ibadah haji
Tak sampai hati pulak acik
tu yang pagi2 pi cari pisang dan daun pisang
tak ada la pulak pisang kapas
acik beli pisang ni
Tak tau namanya..janji boleh buat lepat
en..suami pi beli tepung pulut
lain pulak jenih yang dibelinya
tak kisah lah.
Alhamdulillah..siap jugak acik bungkus lepat
Q..bungkusan acik lain kan he he

 Ni yang dah masak.
Alhamdulillah petang tadi acik dah pun
kerumah Anim untuk menghantarkan kuih lepat pisang berinti ni.
walaupun pisang kesukaan acik untuk buat lepat tak ada.
menjadi jugak la lepat ni..Alhamdulillah.

Selamat berangkat keTanah Suci buat
Anim.suami,Shariah dan NurulUyun
semoga dipermudahkan semua 
urusan dan mendapat haji yang mabrur
serta selamat pergi dan selamat kembali.

Ok lah jumpa lagi,Insyaallah

24 comments:

  1. sodap nampak e tu erna. Dak anim tu haritu kobangi tak dapek nak jumpo mo kakpah sobab ujan lobek.
    Ekau kona lah yot yo na.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kak pah cik yot tu sebolah ayah anim..se sebolah omak anim..

      Delete
  2. betul tu acik..mendung tak bererti hujan...

    p/s..dah lama tak makan lepat pisang...sedapnya...

    ReplyDelete
  3. sedapnya acik...nak wat jugala lepat ni..


    betul la acik..mendng xbererti nak hujan... =)

    ReplyDelete
  4. Aduh sedapnya lepat tu... Rajin Kak Acik..

    ReplyDelete
  5. Bahagia dpt makan juadah air tangan Acik Erna. Sodap pastinya. Semoga dipermudahkan dan mendpt Haji yg mambrur. Amin.

    http://nurqasehbiz.blogspot.com/2012/09/buang-anak-lagi.html

    ReplyDelete
  6. salam kak
    kak anym nak ke mekah ye kak
    kirim salam buat kak anymz ye
    Saya doakan supaya mdapt haji yg mabrur
    kak lepat akak tu mmg sodapp bonar

    ReplyDelete
  7. alhamdulillahh .. merasa lah jiran tuu nak makan air tangan lepat pisang acik .. konperm sedap ;))

    ReplyDelete
  8. kat sini kak, pukul 6.30 dah hujan, lebat pulak tu. faham2 le kak kalo hujan sebelah pagi. jln jem sgt. sedapnye kak lepat pisang tu, saya suka sgt

    ReplyDelete
  9. Salam...
    wpun saya kat sini tak apat merasa lepat pisang akak tu, tapi saya tahu mesti sedappp...tercapai juga hasrat sepupu akak nak makan lepat ye..

    ReplyDelete
  10. semoga Allh juga akan menjemput saya menjadi tetamuNya suatu hari nani. Amin..

    ReplyDelete
  11. Replies
    1. Alhamdulillah dapat juga menunaikan permintaan orang yang nak pergi ke Mekah.

      Delete
  12. Kek pd pg i paneh berdentin kak.. :-)

    ReplyDelete
  13. Wah sedapnya lepat pisang...

    Sekarang musim orang pergi haji..bestkan kalau dapat gi lagi...:)

    ReplyDelete
  14. selamat menunaikan fardu haji utk anim dan suami syarifah dan uyun

    ReplyDelete
  15. Yelh....k.erna lipat daun lepat cm lipat kuih koci cuma ia pjg jer dr kuih koci. Slmt berangkt pd sepupunyavke tnh suci. Smoga perjln ibadahnya dipermudhkn

    ReplyDelete
  16. Kuih lepat kegemaran M ni...mai skit...nak jugak...hi hi..

    ReplyDelete
  17. sedap lepat tu...

    semoga selamat pergi dan balik untuk sepupu kak cik...
    moga2 ada rezeki ita nanti...

    ReplyDelete
  18. dapnye lepat liat..ada inti plak tu nyam3

    ReplyDelete
  19. lepat pisang?? makan waktu ujan2 mmg sedap sgt laa, hehe..

    ReplyDelete
  20. ehem lama tak makan lepat pisang..he2x..

    ReplyDelete
  21. selamat pergi dan selamat kembali buat sahabat acik....moga mabrur hj nya...☆●☆...

    ReplyDelete