Tuesday, September 25, 2012

DEMAM LAGI..

Assalamualaikum


Petang pukul dua..acik dan suami nak ke Rembau
baru melepasi Sungai Gadut
telefon acik berbunyi
Hero bungsu yang telefon...mak..aimi demam,batuk,selesema dah 2 hari
tapi hari ni dah mula sesak nafas katanya
cemas acik sekejap
minta En.suami pusing
lambat jugak acik sampai..dah setengah jam
 tunggu di pondok jaga katanya.
terus bawak pi klinik..
doktor bagi cuti untuk rehat 2 hari..
Sekarang ni dia sedang tidur selepas 
makan ubat..lega hati acik
dah jumpa Pengetua tadi...mintak izin kesekolah dari rumah selepas habis cuti sakit nanti.
Doakan sama semoga hero acik cepat sembuh ye
Rasanya tahun depan biar susah sikit pun tak pe 
tak mau dah dia dok asrama..biar dari rumah je
kerap sangat demam dalam tahun ni..buat risau je kan

oklah jumpa lagi,Insyaallah

45 comments:

Ujie said...

ada emaknya Insya allah cptla sembuhnya tu..^_^

Acik Erna said...

Ujie..terima kasih...mudah2an

YATZAKIE said...

semoga cepat sembuh ye utk hero acik.. =)

mama aini said...

assalam AE..semuga bongsu cepat sembuh semula..insyaallah..amin..

Acik Erna said...

Yatzakie...insyaallah..terima kasih

Acik Erna said...

wkmsallam MA..amin..insyaallah terimak aksih ye MA

Ibuhani said...

Smoga hero bongsu k.erna cpt sembuh......musim dmm ni ye jgk tu.

teratai said...

Semoga hero acik sembuh kembali...bykkan minum air masak. Minum air halwa kundur untuk sejukkan badan:)

gadisBunga™ said...

demam sebab jauh dari maknye kot acik... :)

♥MAMASYAZA♥ said...

demam rindu masakan akak le tu, tambahan pulak dia yg bungsu

Deru Ombak said...

Assalamualaikum AE...

Rasanya dah kerap adik demam..kalau sekolah tak jauh Dari rumah, baik adik duduk rumah je AE.. Bagus juga tu..

Si Matatajam said...

Semoga hero Acik ni cepat sembuh..

EmbunRosaliza said...

semoga cepat sembuh ya aimi. agaknya dia rindu kat akk kut heheh. seronok la dia tahun depan dpt dok umah ulang alik

cheqna said...

moga cepat sembuh ye aimi
insyaallah...

Hanis Azla said...

semoga cepat sembuh hendaknya.. ridau juga kalau selalu tak sihat bila tak duduk dgn kita sekali kan acik..

Irfa said...

demam rindu kot.semoga aimi cepat baik

Zaitun said...

Semoga hero bongsu cepat sembuh.
Kadang2 kita terpaksa membuat keputusan demi masa depan anak2.

Nuwairani Ismail said...

assalam acik...dah lama tak tinggal jejak kat sini...harap2 hero bongsu tu cepat sembuh la

AdaM Hawa said...

moga cepat sembuh ya.. hero achik..

Aidah said...

Assalamualaikum achik. Ya Allah..risau jugak sey dongar. Memang sapo yang domam lopeh ghayo ni lain macamlah achik. Sey dulu pun toghuk gak. Memang moncungap2, tak cukup napeh.
Ya Allah berilah kesembuhan pada anak achik ni. Amin.
Tak po lah achik. Tak yah lah duduk asrama laii. Tak ghasi agak e.

anaa said...

moga aimi cepat sembuh ye acik..

terkilan gak tak dapat jumpa gathering lepas..takpe, anak kena didahulukan..

next gathering kita jumpa2an ehh..

Tihara said...

haah, duk lah kat rumah..sekolah tak jauh kan kak..moga cepat sembuh ye aimi

Mrs JemariSuri@mama QiSha said...

semoga cepat sembuh...
insyaallah takde apa2 tu..

eita said...

ita pun demam jugak....
asik kena hujan je balik keje...

harap kak acik cepat sembuh ye

Kak yon said...

insyaallah.. sihat lah tu nanti..

Kunang-Kunang said...

Salam Acik Erna,

Kak ani doakan semoga hero bongsu Acik tu cepat semboh dan dikurniakan Allah kesihatan yang baik.

Memang susah hati kita bila anak sakitkan. Apa lagi bila tak berada depan mata.

rahel said...

Salam acik...
Semoga hero akak cepat sembuh....

shameel Iskandar said...

Moga anak acik cepat sembuh. Duduk di asrama kadang2 terdedah dgn masalah penyebaran penyakit berjangkit.

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam K.Erna.Atie doakn semoga hero bongsu cepat sembuh.Mmg risau sungguh hati kita klu anak xsihatkn.
tahun depan xder dok asrama la ya.....agaknya rindu dgn mamanya kot,tu yg dmm jer (^_^)

Che Rosliza Che mat said...

Mungkin musim orang demam.....semoga hero cepat sembuh ya....acik...

Nieda said...

Tak sesuai kat asrama kut.
moga cepat sembuh hero acik tu.

secangkir madu merah said...

Salam kak Erna, lamanya saya tak berkunjung kemari... hehehe.. mudah2an sibongsu akak tu segera sembuh dan dapat pergi sekolah spt biasa..

m.u.l.a.n said...

moga cepat sembuh..!!!

Kakzakie said...

Kalau dekat boleh aje acik. Kalau sekolah anak kakak dekat kakak lebih suka anak kakak duduk dgn kakak...

Moga adik dah sembuh hari ini..

Ati Masrif said...

teringat masa dok asrama dulu
mmg di biarkan saja kita bila demam ni

baik juga akak bawa keluar dari asrama
susah senang ..depan mato kito kan :)

C'Jai said...

semoga hero acik cepat sembuh ye....♥♡♥

MystoryPic said...

Susah jugakan kalau asyik demam jer.... semoga hero Acik cepat sembuh yer

zila norazila said...

smoga cepat smboh hero acik tu yer..ank klu asik dmam mmg kita risau sgt kan kak.

azieazah said...

Sungguh menguji kesabaran ibu dan anak. Semoga segera pulih. Banyak bersabar ACIK..

nuyui a.k.a miss YUI said...

insyaALLAH.yui doakan yer kak..

makchaq said...

Semoga Aimi cepat sembuh... risau kan kalau anak2 sakit ni..
makchaq anak yang besaq pun kalau sakit sampai call kita memang makchaq risau..sebab kalau sikit2 selalunya depa tak habaq

Mak Wardah said...

Semoga Aimi cepat sembuh...InsyaAllah segalanya kan dipermudahkan Allah

KakNi (CikNi Ahni) said...

samada dia cepat demam sebab tak serasi dengan tempat tu atau dia belum dapat suaikan diri lagi atau... macam2 teori ni boleh keluar acik... hahahah... cuba lah solat istikharah

ummiross said...

Kalau anak2 sakit dan jauh dari mata, memang risau kan Acik..

mama aryan said...

alhamdulillah dah sembuh anak bongsu aik ye