JellyPages.com

Wednesday, February 15, 2012

WW

Assalamualaikum
 Sebelum dikukus
Selepas

p/s terima kasih pada yang sudi meninggalkan komen
gambar ni kaka ipar acik kata namanya kuih ku
inti kacang hijau.buat beramai ramai masa pernikahan anak abang hari sabtu lepas.

45 comments:

  1. Acik.... kalaulah ada kat rumah kakak tak sampai sehari habis kena kerjakan...

    Warna yg acik buat pun menarik:)

    ReplyDelete
  2. kakzakie..acik pertama kali cuba dan makan panas2 ni

    ReplyDelete
  3. ape ni ek? nmpk comel.. dan sedap.. tp kalau bagi kat lady ni.,. mungkin lady x makan sebab syg.. hihihi

    ReplyDelete
  4. comelnya warna, dh lama t.mkn huhu...tapau kat sape tu?

    ReplyDelete
  5. k.erna....very the colourful!!!

    ReplyDelete
  6. Dalamnya inti keg merah kan acik? Huhuhu... Nak skit, lama x makan....

    ReplyDelete
  7. ni baru first time saya tgk, kuih ape ni akak

    ReplyDelete
  8. lupe la nama kuih ni.. tapi sedap kan??

    ReplyDelete
  9. jakunnye angah ni, tak tahu pun apa nama kuih ni...erkk kuih kan?

    ReplyDelete
  10. Inti apa tu? Kakcik suka kalau inti kelapa. :)

    ReplyDelete
  11. assalam ..
    kuih apa tu acik??first time tgk nih..mcm buah kana pun ada..

    ReplyDelete
  12. salam acik..apekah itu?sangat cantik acik,colorful sungguh..
    takziah buat acik dan keluarga arwah ye..

    ReplyDelete
  13. Salam Erna...apa nama kuih tu? cantik macam2 warna. macam kuih orang Kelantan.

    ReplyDelete
  14. Apo bondo ehh ni kak...?

    Macam coklat yoo...

    ReplyDelete
  15. alamak sodap ea kak,
    inti apo tu kak?
    kaklong suko inti kacang hijau..

    ReplyDelete
  16. salma K.Erna...pernah makan!Ala2 kuih koci xberdaun..hihi(betul ker?)

    ReplyDelete
  17. kuih apa tu kak?

    yg inti dalam kacang tu ke?

    ReplyDelete
  18. apa tu acik? nampak sangt menarik...

    ReplyDelete
  19. lamanya tak makan kuih ni...jarang org jualkan..nak buat sendiri tak pandai lapulak...

    nak gi rmh akak la..nak sepiring...inti apa ye kat dlmnya tuuu

    ReplyDelete
  20. kuih peria kan kak..bentuk dia macam peria..sedap ni, payah nak jumpa sekarang ni..nak buat lagi la payah sebab terlebih rajin saya ni..heheh :)

    ReplyDelete
  21. pernah tengok tapi tak pernah makan pun....
    nama pun tak tahu...
    kuih apa ni kak?
    macam buah peria je..

    ReplyDelete
  22. Kak Erna,
    Yati tak tau apa benda tu. :)

    ReplyDelete
  23. kuih ku kan kak kan??
    kakngah suka inti kacang hijau.
    yummeh!

    ReplyDelete
  24. emm nak tau jgk nama kuih ni?..please.

    ReplyDelete
  25. selalu jugak makan kuih ni...tapi lupa namanya apa...

    ReplyDelete
  26. aiseh acik.. ramai yang tahu ni ialah kuih.. saya tak tau.. bila baca komen baru tau kuih.. bila nengok gambo first ingat gula2.. huhu.. dah sah2 ler saya tak pernah makan..

    ReplyDelete
  27. suka makan ni tapi sekarang macam susah nak jumpa...saya tau makan jer kak tapi tak tau nama...hehe.

    ReplyDelete
  28. Salam,
    Pernah makan dan sedap ... tapi tak tahu namanya

    ReplyDelete
  29. kueh apa tu kak? cantik berwarna warni

    ReplyDelete
  30. rasa pernah makan... tapi tak tau nama.. sedap..!!!

    ReplyDelete
  31. salam kak erna..cute miut jek kuih pelbagai warna tuh..nama kuih den tak tau..makan, den teramaaaaat tau!!hihi

    ReplyDelete
  32. bestnya..pertama kali mencuba ye acik..

    nyum2..

    ReplyDelete
  33. assalam acik..ehem sedapnya..kuih tu dr tepung pulut ke dan didalam nya diletakan kelapa @ kacang merah ke?..respect kat acik..rajin memasak..mama pulak..hu2x..asyik down je..maaf ya baru arini mama dtg..

    ReplyDelete
  34. Suka sangat beli benda ni masa sekolah rendah dulu, tapi warnanya satu aje... hijau!

    ReplyDelete
  35. Salam Acik Erna,

    Kak Ani pun macam tu juga masa anak di asrama. Risau hati kita kalau dengar dia orang sakit.

    Jauh mana pun kita redahkan. Dah tengok sendiri, bawak jumpa doktor baru puas hati kita.

    ReplyDelete
  36. angkoo ke acik, orang cina panggil cam tu, dalamnya ada kacang

    ReplyDelete
  37. Acik , sekarang ni musinm tak sihat saja huhu

    ReplyDelete
  38. slalu nampak menda ni kat kedai kek season.ada inti kacang ada inti kelapa.ada yg panggil kuih katak.sedap.

    ReplyDelete
  39. Salam Acik,

    Memang risau kan Acik...kalau anak sakit tapi dok jauh dimata....semoga hero bongsu Acik ni cepat sembuh la ya.....

    ReplyDelete
  40. assalam kak erna, byk ketinggalan n3 akk ni, minggu tu sibuk ngan hoki anak2, saya suka kuih ni, saya panggil kuih buah peria. tepung pulutkan kak kulit dia tu. cantik

    ReplyDelete