Friday, February 24, 2012

MENGASUH CUCU

Assalamualaikum


Minggu ni acik sibuk sikit
Ada nak buat kenduri sikit dirumah
dah 2 minggu dirancang
jadinya tetap kena teruskan

Anak sedara acik alang talipun
disebabkan ika belum keluar hospital
dia tanya boleh ke hantar icha kerumah acik
mulanya acik risau jugak sebab
icha susu ibu sepenuhnya
tapi kesian jugak dengan ibu dia orang ni
tadi abang acik talipun dia yang mengasuh 
icha sorang2 katanya(wan icha kakak ipar acik
dah meninggal 2 tahun lepas dan tokma(kelantan)
dah balik kekelantan pagi tadi)

alahai kesian pulak
acik dah minta dia bawa balik icha kemari tak ape lah
nanti kakak kakak ipar ada menolong acik masak kan
hari ni pun acik dah mula kupas bawang 

semoga semuanya berjalan lancar
sesiapa yang tau rumah acik tu jemput la datang 
hari ahad tengahari.
malam ni insyaallah icha sampai
semoga dipermudahkan wan nak mengasuh cucu yang sorang ni.

Semoga juga ibu icha dan ika tabah menghadapi ujian ini
dan ika cepat sembuh.

41 comments:

  1. Kalau kakak dapat jaga icha ini pun kakak nak. Comelnya. Tapi bagus dia ni tak kisah ikut siapa pun Acik. Mama dia mesti susah hati tapi Icha tak kisah ye... baik betul...

    Moga kakak dia cepat sembuh. Kesianlah masih kecik dah kena balut tangan-tangannya tu...

    ReplyDelete
  2. amboi...kur semangatnya dak icha tu acik ye... kalau kena yang suka berdukung manjang jenuh la tu..

    ReplyDelete
  3. semoga semuanya berjalan ye acik. dgn nak kupas bawangnya...nak mengasuh cucu...

    tapi nampak gaya icha tu budak baik tuh. senang ngasuh. heheh~

    ReplyDelete
  4. Mg icha gud gurl ye sayang....

    Sonoknya nak kenduri, tp lepas dh abes tu, br terasa lenguh2 badan.. Hehehe

    ReplyDelete
  5. salam kak,

    insyaAllah niat yg baik akan
    dipermudahkan. lagipun girl ni
    baik sikit dari boy

    bestnya kenduri ..mesti lauk
    pauk nogori...yumm sedap tu ati suka! :)

    ReplyDelete
  6. jago cucu sekali sekalo tak po,klu ado emi lagi best..dio buleh tolong bwk main..hehehe!




    insyallah....kalau jadi kaklong dtg..timo kasih ateh jomputan akak ari tu

    ReplyDelete
  7. Nasib baiklah Icha nie boleh nak ngan acik,bolehlah maknya jaga Ika dgn baik2 x pyh nak susah hati fikir anaknya yg sorang ni....

    ReplyDelete
  8. insyaallah
    icha kan jadi good girl..senang wan nak ngasuh =)

    ReplyDelete
  9. semoga semuanya berjalan lancar ya acik. Mesti seronok juga ada cucu meneman nanti..., dan moga Ika kakaknya segera sembuh

    ReplyDelete
  10. maaf kak.. xdapek dtg la...

    bapo lamo akk jagi si icha tu??

    ReplyDelete
  11. Semoga ika cepat sembuh dan icha tak meragam tinggal dengan Erna.

    Kalau tahu rumah nak juga pergi hehehe...

    ReplyDelete
  12. salam k.erna..selamat menjg cucu.Semoga dak echa ni xbyk la ragamnnya & kakaknya cepat sembuh.Aminnnn

    ReplyDelete
  13. emm,suri dah lama tak on9,,terlepas cerita pasal anak sedara akak tu...apa2hal semuga semuanya baik semuanya...icha tu nampak mcm sebaya anak suri je kan kak

    ReplyDelete
  14. simpati dgn keluarga icha..semuag akak dia cepat sembuh..Insya Allah :)

    ReplyDelete
  15. best kan kak .. ada cucu temankan ..
    mak saya pun same , suh duk ngan dia dbb suke cucu duk dekat2 .. kata ayah saya riuh sikit ..
    saya lak rasa susah hati sbb risau takut susahkan dia .. ;)

    ReplyDelete
  16. kalau dekat yana pun boleh tlg jagakan dak icha ni... :)

    ReplyDelete
  17. insyaAllah akak boleh..mesti ramai yg menolong tu..sapo yg tlg akak?kak wah kursus hj hari ahad kan?..

    ReplyDelete
  18. Meh hantar rumah zar meh.... Dekat je dengan hospital seri kembangan tu :-)

    ReplyDelete
  19. seronok dapat mengasuh si kecik yang baya baya gitu

    ReplyDelete
  20. kalau dekat leh jugak tolong acik...sian acik...
    harap semua nya ok

    ReplyDelete
  21. Semoga dipermudahkan n hrp cucu sedara k.erna yg sorg lg tu pun cpt sembuh. Slmt berkenduri.... :)))

    ReplyDelete
  22. Semoga cepat shat dan sembuh .

    ReplyDelete
  23. Alhamdulillah, rezeki punya sedara rapat tinggal berdekatan, senang menghulur bantuan bila diperlukan. Ini masa orang, masa kita esok belum tahu lagi..

    ReplyDelete
  24. assalam acik..semuga icha tak meragam waktu acik mengasuhnya nanti..ehem semuga majlis kenduri acik berjalan lancar..

    ReplyDelete
  25. harap2 semuanya berjln dengan lancar..moga dipermudahkan urusan

    ReplyDelete
  26. comel icha...semoga dipermudahkan segala urusan...

    ReplyDelete
  27. Assalam kak, kalo umah akk dekat dgn umah sya, mesti terjah esok heheh. Besar ni kenduri tu, hari ni mula kopek bawang2 tu. Semoga icha serasi dok ngan akk, n tiada masalah akk menjaga dia ya. Bila ika boleh kuar spital kak

    ReplyDelete
  28. Salam Acik,

    Ika masih kat dalam wad lagi ya.....semoga Ika cepat2 sembuh....dan Acik jugak di permudahkan segala urusan...

    Amboi bulatnya mata si Icha nih....

    ReplyDelete
  29. assalamualaikum acik..

    semoga semuanya berjalan lancar...

    ReplyDelete
  30. assalamualaikum na. Apo koba. Sibuk bona bunyi e tu. Semugo segalo e di permudahkan.

    ReplyDelete
  31. baby ni nampak baik je achik.. moga memudahkan achik menguruskannya.. :)..

    ReplyDelete
  32. comelnya... geramnya tengok icha ni.. kalo dekat mau saya tolong ulik2 dia..

    ReplyDelete
  33. Comelnya icha..selamat menjaga cucu kak erna..sambil mengupas bawangnya..

    ReplyDelete
  34. pagi ni datang keje bawak bekal kurma daging akak punya semalam..nanti lunch beli nasi putih je :)

    ReplyDelete
  35. hehe..teringat kenduri kendara kat Kuala Terengganu hidangannya nasi minyak berlauk gulai kawah atau ayam masak merah dan acar.. sangat sempoi..

    banyak lauk, walaupun tak kena tak apa kak erna, yang penting semua orang berpuas hati hehehe

    ReplyDelete
  36. Assalamualaikum..

    Bila dah ramai2.. Biasa lah tu.. Yang penting semua yang datang dapat makan dengan berbagai pilihan lauk lauk.
    :)

    ReplyDelete
  37. ohh pasti meriahkan majlis tahlil tu...

    ReplyDelete
  38. sedapnya ayam percik...lama lak tak makan...huhu...

    ReplyDelete
  39. Demi untuk memuaskan hati abang2 dengan seleranya.... apapun sanggup dilakukan yer, Acik...

    ReplyDelete