Followers

Tuesday, February 21, 2012

SEMOGA CEPAT SEMBUH 2

Assalamualaikum

Terima kasih  pada semua kawan2 yang turut sama mendoakan ika

Seharian hari ni acik di Hospital Serdang
Ika ada adik yang baru berumur 7 bulan
jadi acik tolong jagakan adik ika dilobi
sementera ibu ika menemani ika diatas.
acik nak bawak adik ika balik pun tak boleh sebab
icha minum susu ibu..mana pulak acik nak carikan 
kena lah tunggu dilobi
alhamdulillah icha ni budak baik..lansung tak menangis
 memang mudah kerja wan nya menjaga.cucu.
 main2 ngan wan

dah penat tidur..atas kerusi di lobi je
tak patut wan icha
apa pun tak bawak ..lupa 
dah puas tidur..mandi..
tu yang dah tukar baju
 Ika bukan sebelah tangan..dua2 sekali
sian ika
sampai nurse pun cakap
kesian Nur Farah Atikah katanya
dua2 tangan berbalut
satu bersimen..satu berbalut sebab ada yang koyak
otot ke apa acik pun tak pandai nak sebut
Yang sebelah lagi tu
dibahagian siku dah tercabut terus
tu yang buat pembedahan
untuk menyambung semula menggunakan sekeru.

Macam mana ika jatuh pun tak tau
petang semalam mak sedara ika(adik ayah ika)
bawak dia ketaman
ibu ika dirumah mandikan icha
tiba2 mak sedara dia bawak balik dengan ika menangis2 bagi tau ibu dia sakit

Bila ditanya ibu sedara ika tak bagi tau
macam mana cara  ika jatuh sampai dua2 tangan teruk macam tu.

Semuanya dah ditakdirkan nak buat macam manakan.
wan doakan semoga  ika cepat sembuh.


p/s
maaf ye acik tak dapat nak kerumah kawan2 semua hari ni..letih jugak melayan cucu ni.macam tu la kalau umur dah meningkat ni kan.

40 comments:

  1. Amin....semoga cepat sembuh...

    Comelnya adiknya tu...tembam..;)

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum.
    Semoga adik cepat sembuh.
    Kasihan melihatnya.
    TQ

    ReplyDelete
  3. tu la yg paling risau bila budak2 main pastu jatuh, risau terseliuh or patah..

    semoga ika cepat sembuh, cepat keluar hospital

    ReplyDelete
  4. sempat akak updet blog walopon tengah genting macam ni..respek lah sy kt akak :)..saya doakan moga Ika sembuh sepenuhnya..Insya Allah, sayu sangat kalau tgk budak2 ni sakit.. :)

    ReplyDelete
  5. assalam acik..mama minta maaf banyak2 sbb lambat lawat acik..mama down lagi aritu..hu2x..ehem..sian ika..semuga ika sembuh dgn segera..amin..

    ReplyDelete
  6. inilah yg dikhuatirkan..

    apapun, perkara dah jadi..
    semoga ika cepat sembuh...

    ReplyDelete
  7. alahai ciannya ika yg comel tu...moga cepat2 sembuh..baby tu pon geramm tgkkk

    ReplyDelete
  8. salam K.Erna..syiannya Ika.Camna leh patah kedua2 belah tangannya tu.Tu sgt kita risaukn bila anak2 main kat taman..kena pantau betul2.
    Semoga ika cepat sembuh...
    bolatnya adik ika tu..comellll

    ReplyDelete
  9. amin...moga cepat sembuh yer....ni la yg riso ni bla budak2 jatuh,tp kita xtau cra dia jatuhkan..moga2 mak ika,dia tabah ye kak...

    ReplyDelete
  10. adoyaiii.... ingatkan sobolah yoo.. kosan ehh duo2 sokali..

    Ghaso ehh Ika ni jatuh dalam longkang kot kak... Tak pun jatuh dari buaian ataupun gelongsor...

    Copek sihat yoo Ika... Sian kek dio.. Sian gak kek omak ehh.. Lagi sian kek Uwan Pina ehh... huhu..

    ReplyDelete
  11. Semoga Ika cepat sembuh,amin.....

    ReplyDelete
  12. Salam Acik,

    Kesian ika cedera sampai macam tu sekali...semoga cepat sembuh ya ika....

    ReplyDelete
  13. Assalam kak, kesiannya ika, semoga cepat sembuh ya, saya pun kak, kalo amani jatuh ke apa , mesti paksa juga tanya abg n kakk2nya jatuh mcm mana, takut terantuk kepala je. Agaknya dia main yg bergayut2 atau main buaian dgn laju , seriau la saya, kesiannya dia. Saya pun mmg risau sangat kalo anak2 main kat taman

    Cutenya icha, mmg penat kak jaga bdk tecik heheh

    ReplyDelete
  14. Semoga Ika segera kembali pulih seperti sediakala walaupun ada skru dalam tangannya.

    ReplyDelete
  15. kek sepital serdang memang tak buleh bwk budak2 kan kak..kecuali sabtu ahad buleh kan....?

    ReplyDelete
  16. Semoga kedua2 cucu saudara k.erna cpt sembuh!

    ReplyDelete
  17. Allahu akbar... Semoga cepat sembuh ika... Macam nama anak zar..

    Moga moga keluarganya tabah.. Dan doa selalu supaya kurang kesakitan ika sicomel tu

    ReplyDelete
  18. alahai.. cian ika.. semoga cepat sembuh ya sayang..

    ReplyDelete
  19. Ya Allah... kesiannya masih kecik sangat kena uji macam tu sekali. Dua-dua tangan pulk tu Acik...

    Betul nasib baik si adik baik boleh Acik tolong jagakan. Mesti si ibu hati tak senang.

    ReplyDelete
  20. alahai memang sangat kesian..
    semoga cepat sembuh si kecil tu

    ReplyDelete
  21. Ya Allah, berat mata memandang, berat lagi bahu memikul... mg yang terbaik buat ika...

    ReplyDelete
  22. Kak...siannya ika... semoga dia cepat sembuh... mesti sakit tu kan kak...kita yang tua ni pun tak tahan sakit kalau kena camtu...

    ReplyDelete
  23. kesiannya si kakak.. semoga dia cepat sembuh..

    ReplyDelete
  24. Ya Allah...kesiannya...
    tak sangka boleh jatuh kat taman sampai teruk jadi mcm ni...ish...

    semoga adik tu cepat baik...

    ReplyDelete
  25. ya ALLAH acik siannye dak ika tu..kecik lg dah diuji cam tu..harap2 cepat lah sembuh..

    ReplyDelete
  26. Semoga ika cepat sembuh...
    Alhamdullilah ada wan yang boleh tolong jagakan icha..kalau tidak mau kalut mak ika....sampaikan salam ucu pada ibu ika ye achik...

    ReplyDelete
  27. Yati kesian bila budak kecik masuk hospital. Sebab adik beradik semua kena ada orang lain jaga, sebab mak atau bapak kena standby di wad. Harap Ika cepat sembuh. Camana la boleh jatuh sampai camtu sekali...

    ReplyDelete
  28. insyaallah , budak budak ni kadar sembuh mereka cepat

    insyaallah


    semoga keluarga terus tabah menghadapi ujian ini

    ReplyDelete
  29. terajidi menimpa tidak disangka2...didoakan moga cepat baik..memanglah keluarganya sedih apb terkenang akan peristiwa yg menimpa itu..semoga dia bersabar..

    ReplyDelete
  30. Assalamualaikum Puan..
    Kesian Nya ika.. Mudah2an cepat sembuhnya.

    ** dah berumur ni mmg cepat letihnya. Cucu saya jauh2
    Bila balik bercuti baru dpt bermain dgn dorang. :)

    ReplyDelete
  31. Kesiannya...Budak2 memang anggotanya tak kuat,semoga ika cepat sembuh.

    ReplyDelete
  32. cik ina seriaulah dengar cam tu.sakit tu acik, sedangkan kita terseliuh pun sakit. semoga ika cepat sembuh ye.nasib baik acik ada tlg jagan siadik, kalau tidak kalut gak mak siika.nama dah dekat sama : )

    ReplyDelete
  33. Kesian tgk dik Ika..
    muka menahan sakit jee nampaknya..
    2 belah tangan pula tuu...aduhai..
    Moga adik Ika cepat sembuh!


    p/s:..senang jaga icha cute tu ekk..tak meragam..senang jee dia tidur atas kerusi tu haa..;)

    ReplyDelete
  34. Sallam Acik,

    Seronoknya dapat kiriman dari kawan2.

    ReplyDelete
  35. Ya Allah acik, siannya ika...tu yang risau bila anak2 main kt tmn...moga ika cepat sembuh ye dear..

    ReplyDelete
  36. comel2nya semua hadiah tu..yana dah lama sangat teringin nak cari acuan roti jala yang macam tu..tapi tak jumpa2..ke mmg tak ada kat mesia?huhu

    ReplyDelete
  37. semoga adik ika cepat sembuh..kesiannya...

    ReplyDelete