JellyPages.com

Tuesday, February 7, 2012

MENU HARI NI

Assalamualaikum


 Nasi ayam
lauknya dan tentu ada sup ayam dan ayam goreng
 Tapi nak jugak masak burung puyuh salai 
masak lomak cili api.
Pecal lagi.
kuah pecal letak tak banyak sebab pedas.

itu la..menu acik hari ni.

Masak macam2 untuk hero bongsu..
dia kata
"diasrama aimi makan sekali je sehari dah kenyang"
"tapi kalau dirumah aimi makan 5 kali sehari tak kenyang2"
Apa apa je la dik ..janji makan.

Kejap lagi nanti nak hantar balik asrama

Ok sampai disini dulu
jumpa lagi..Insyaallah.

43 comments:

  1. cheqna poser...
    sedapnyer....=)

    ReplyDelete
  2. burung puyuh salai...sedapnya kak

    ReplyDelete
  3. Salam,
    Macam2 masakan ... anak2 mesti makan habis ! Berhati2 perjalanan hantar anak

    ReplyDelete
  4. mesti dia tak selera kan kat hostel tu..nanti lama2 ok la tu..Insya Allah kak :)

    ReplyDelete
  5. Assalam acik..
    kita ni ibu selalunya memasak ikut selera anak2..mcm ida harini buat nasi lemak sambal udang..permintaan si bungsu...

    anak2 bila dgn kita manjenya lebih..bila berjauhan pandai pulak dia bawak diri..

    ReplyDelete
  6. achikkk sedapnyee puyuh salai tuu ..
    x pernah makan layiee
    biasa2 puyuh grg je .. ;)

    ReplyDelete
  7. sedapnya [ecal..
    lama dah tak makan..kat pulau pinang susah nak jumpa restoran yang jual pecal..

    ReplyDelete
  8. betul tu aimi..kalau kat umah,mak yg masak, mmg sodap..mkn la berapa kali pun,masih terasa nak makan masakan mak kan..

    ReplyDelete
  9. Kalau duduk asrama boleh turun berat badannya acik... Masak sedap pun rasa macam tak sedap (tapi kalau masak akwah apa nak sedapnya).

    ReplyDelete
  10. assalam acik..nasi ayam makan ngan masak lemak n pecal..satu kelaian ni..mesti lagi sedap.

    ReplyDelete
  11. Salam.. Kak Achik, nak sikit pecal.. Lama benar tak makan.. :)

    ReplyDelete
  12. Tengok pecal, teringat pada pecal yang arwah mak buat. :(

    ReplyDelete
  13. Assalam kak, sedapnya menu akk hari ini, memula emi mkn nasi ayam, pas tu dia mkn gulai puyuh salai lak, emmm kalo saya pun tak tau berapa kali mkn gak ni kak, heheh

    ReplyDelete
  14. nampak sekali imbas mcm nasi dagang..

    sedapnye.. nak gi makan jap.. tetibe rs lapar..

    ReplyDelete
  15. aish..terliur betul la dgn puyuh tu! sungguh!

    ReplyDelete
  16. suke sangat dengan pecal...dah lama tak makan...

    ReplyDelete
  17. betul acik kalau kat asrama kenalah makan bersukat, kat rumah mana boleh sekat selera, lagilah bila nampak lauk acik yang sodap tu cik ina nengok terliur.

    ReplyDelete
  18. pecal sedap...burung puyuh pun sedap...suke3..

    ReplyDelete
  19. kak erna,sian hero,kemaruk masakan mak lah tu..suri dulu2 camtulah,balik dr asrama makan sesungguh hehe...
    -ingt pecal,nk mkan yg sedap masa preggy hari tu..tak dapat huhu

    ReplyDelete
  20. sedapnya tgk menu acik ni...suka mkn pecal..ishh lapar lak mlmx2 ni..hehe

    ReplyDelete
  21. emaknya rajin masak, sedap2 pula tu, kalau yus pun 5 kali makan tak kenyang2 ni..hihi.

    Acik! agaknya lama hero bongsu acik di asrama , makin kurus dia kan...:)

    ReplyDelete
  22. amboi sedapnyer acik masak...

    ReplyDelete
  23. terliur tengok pecal kak erna.. pecal apa tu kak..

    ReplyDelete
  24. lama pulak tak mkn nasi ayam...sedapnya...

    ReplyDelete
  25. ada lagi tak acik? he..he..sy t.biasa mkn pcal...nk rs ;D

    ReplyDelete
  26. sedapnya puyuh salai masak lomak cili api tu... lain dari yg lain.. saya tak pernah makan lauk ni.. bestlah aimi dapat makan sedap2 je tiap kali balik hehehehe..

    ReplyDelete
  27. sedapnya menu sya teringin nak makan puyuh gulai macam tu, tp enpakwe tak suka

    ReplyDelete
  28. smoga slmt sampai asrama.... :)))

    ReplyDelete
  29. Banyaknya Kak Erna masak. Yati suka pecal. Boleh ratah camtu je, tak de nasi pun takpe. :)

    ReplyDelete
  30. si anak rindu betul masakan ibunya...klu balik lepaslah hajat nk makan itu dan ini.. .alhamdulillah, syukran..

    ReplyDelete
  31. woww sungguh sedap menu itteww kak lagi2 pecal dan burung puyuh msk lemak ciliapi

    ReplyDelete
  32. den kalo dah ada pecal tak makan lain dah kak hehehe...ratah itu yo

    ReplyDelete
  33. si adik neh mmg handal babs amek ati omak ae....hihihiih.. tp, mmg menggiurkan semernyer tuh...

    ReplyDelete
  34. Semua menu meliurkan saya la kak..nyumyyy

    ReplyDelete
  35. Acik...sedapnya!!!!!mnggoda betul puyuh salai tu....

    ReplyDelete
  36. Salam Acik,

    Teringin pulak Kak Ros tengok pecal tu ....he.he.he....

    Dah nak balik asrama dah mesti la kena makan puas2 nih....

    ReplyDelete
  37. sy suka mkn puyuh goreng...hehe

    salam kenal tq sudi follow dan singgah blog sy...

    **sy pun dh follow sini...kalau sudi jom kita tukar link dgn blog sy..hehe

    ReplyDelete
  38. salam acik..rajinnya acik masak yg sedap2 utk makanan keluarga terutama utk sibongsu..mama asyik menunjuk je kebelakangan ini..hu2x..

    ReplyDelete
  39. acik erna...kerja kenduri kendara mmg penat,letih...tp menyeronokkan..kan..

    ReplyDelete