JellyPages.com

Saturday, February 11, 2012

CERITA BERGAMBAR

Assalamualaikum
Rasa letih belum hilang
tapi nak jugak kongsikan
gambar sempena perkahwinan anak saudara.
anak abang yang tinggal diastana raja
tapi baru pertama kali terima menantu
anak sulong lelaki belum kawin.
anak kedua perempuan yang berkahwin dahulu
2 hari sebelum penuh rumah
 Bunga telur
 Lagi
 Sebahagian dari barang hantaran
 Kelambu dibilik pengantin
 1000 biji telur dah siap di rebus
 Telur asin untuk bunga pahar
 antara tetamu masa malam akad nikah
 Dua orang kakak ipar sedang menjamu selera
 Antara tetamu yang hadir dihari lansung


cucu wan yang dah mengantuk dah kepanasan.

Acik ucapkan berbanyak terima kasih
pada kawan2 yang meninggalkan komen diN3 yang dulu
maaf kerana acik belum berkesempatan menjawab dan membuat kunjungan

sampai disini dulu..
Insyaallah jumpa lagi

74 comments:

  1. waw meriah lg dgn wedding kak..seronok :)

    ReplyDelete
  2. selamat malam acik,
    dapat merasai kepenatan yang acik alami skrang
    tak apa... memahami

    yang penting acik relexkan dari dhlu ya..

    suka ayu layan gambar2 diatas, selain kemeriahan yang cukup terasa, suka dengan persediaan awal yang sama mcm di tempat ayu.
    ditambah dengan telur yang beribu dah siap direbus

    hehehehehhe..... skrang dh payah nak cari kat bandar kan>

    ReplyDelete
  3. cantik! lagi bertemakan biru.. bertambah cantik!!

    ReplyDelete
  4. Salam kak... kalau majlis perkahwinan di kampung memang meriah kan?

    Cantik warna birunya

    ReplyDelete
  5. salam akak..

    akak, kelambu bilik pengantin tu lady berkenan..

    brp ek harganya..

    trgn nk letak di bilik sdri..

    tp d sini sush nk cr..

    ReplyDelete
  6. Cantik kaler biru... Selamat pengantin baru....


    Errr, acik... Dodol tu Ada g tak, keh3x....

    ReplyDelete
  7. Slmt pengantin baru....smoga diberkati Allah SWT dunia akhirat!

    ReplyDelete
  8. Seronoknyer... tema biru ker? Sweet sweet cute..cute belaka..

    ReplyDelete
  9. Wah, tema biru,,,,

    beshkan majlis kawen;), dpt jumpa sdara mara...

    ReplyDelete
  10. cantik kelambu bilik tu..

    *takpe..lps majlis mesti penat sgt.
    get rest!

    ReplyDelete
  11. keje kawen ni penat kan acik?

    selamat berehat! :D

    ReplyDelete
  12. meriahnya majlis anak saudara acik ni.Tahniah utk penagtin ya..
    Cantik tema biru lembut...sejukkk mata memandang

    ReplyDelete
  13. salam K.Erna..cantiknya bertemakan biru.Tingat masa atie naik pelamin dulu..tema yg sama.hihi

    ReplyDelete
  14. Salam,
    Mesti ramai yang hadir ... Cukup ke telor 1 ribu tu ?

    ReplyDelete
  15. Takdo lak nampak kolibat kaum kerabat sey kak... hehe...

    ReplyDelete
  16. anak saudara macam anak kita sendiri, ye dak. alahai ciannya acik.buat keja kawin, mahu seminggu baru hilang penat, lepas ni gi rilek ye.

    ReplyDelete
  17. Tihara..memang meriah.seronok dan penat..

    ReplyDelete
  18. assalam ayu..memang penat ayu..tu la dia ayu..acik dah kata ngan abang dan kaka ipar..acik nak jugak ada telur rebus dan acik yang sponsor semua untk telur tu..sampai bekas2nya sekali.

    ReplyDelete
  19. Anie memang meriah anie..gotong royong semua kerja.

    ReplyDelete
  20. lady..tak tanya pulak harga dia lady..abang acik yang pasang sendiri tu..sebab dia nak buat macam dulu2 ada kelambu untuk bilik pengantin anaknya.

    ReplyDelete
  21. Melati Qistina..dodol ada lagi...jangan lupa ye..bagi acik alamat.

    ReplyDelete
  22. mamawana..terima kasih..seronok dan sudah tentunya penat.

    ReplyDelete
  23. Aine Ainun..memang masa ni le kita boleh jumpa sedara mara yang tak pernha jumpa.

    ReplyDelete
  24. Ujie..alhamdulillah..dan terima kasih.
    hari ni belum boleh rest.urusan pi asrama pulak.

    ReplyDelete
  25. GB..memang penat..itu baru anak sedara yang kawin

    ReplyDelete
  26. lina-pg..terima kasih..memang acik pun suka warna biru.

    ReplyDelete
  27. azatiesayang..mengimbau kenangan lama ye..he he

    ReplyDelete
  28. Assalam Dato'LF..alhamdulillah cukup..sebab ada ditambah dengan makan lain lagi..

    ReplyDelete
  29. azz..macam mano nak nampak..akak dah tak sompe nak ambik gambar maso orang dah ramai tu..emi kameraman akak tu tak balik..ado sekolah ganti..he he

    ReplyDelete
  30. kasihredha..alhamdulillah memang meriah.

    ReplyDelete
  31. cik ina..betul tu..anak sedara dah macam anak kita..dari kecik ada depan mata..kalau boleh nak rest ni cik ina..tapi hari ni nak kena pi asrama..melayan hero bongsu..

    ReplyDelete
  32. Assalam kak erna, meriahnya majlis kahwin, biasanya mmg mcm tu kalo pertama kali anak kawen mesti buat besar2an kan, cantik kebiru2an

    ReplyDelete
  33. terserlah kemeriahan majlis tu kak
    sya suka warna biru tu cantik dan lembut je.

    ReplyDelete
  34. seronok tengok orang kahwin kat rumah. nampak meriah. and rasalaa mcm kahwin. kayna kahwin kat dewan. Nikah kat surau. Rasa biasa jek plak. ngeh3.

    ReplyDelete
  35. meriahnya...
    sibuk dan letih..itulah yg terjadi kpd kita sebgai emak2 nih..selagi terdaya, apaje kerja kita buat..hehe..

    ReplyDelete
  36. Sebelum majlis rumah mmg pesen gitu,mcm kitorg hr tu hehehehe

    ReplyDelete
  37. assalam rosa..jemputan abang memang ramai..dia kata jemput seribu tapi yang datang lebih dari tu..

    ReplyDelete
  38. PB..he he..camana pulak mata hitam boleh biru tu..contact lense ke

    ReplyDelete
  39. kasiibu,..pertama kali menantu,tu yang meriah tu..

    ReplyDelete
  40. assalam sal..betul tu..memang penat dan letih..tapi kena jugak buat kan..

    ReplyDelete
  41. Ms.lilies..yu la mimi..rasa nak cari tempat duduk pun tak ade..penuh ngan barang..

    ReplyDelete
  42. kayna..tu sebab ada yang tak mau buat didewan nak merasa kemeriahannya..tapi senang nya kat dewan ni..rumah kemas kan..

    ReplyDelete
  43. mesti meriah giler ni kan....
    tapi habis majlis lelah lah....
    huhuhu...

    ReplyDelete
  44. tengok pelamin yg cantik rasa nak cepat2 naik pelamin..ahakss.

    ReplyDelete
  45. eita..memang letih bila semua dah selesai.

    ReplyDelete
  46. lieyna..cepat ye..jangan tunggu lama lama..he he

    ReplyDelete
  47. majlis kahwin memang meriah and penat sedikit kak tapi happy jumpa ramai saudara kan :)

    ReplyDelete
  48. Cantik bunga telor dan bakul hantaran,serba biru.

    Bolehlah Erna ambik cuti dan berehat.

    ReplyDelete
  49. Salam,

    Wah, all blue!

    Mesti penatkan... lepas ni kena relax lah kak :)

    ReplyDelete
  50. cantiknya biru2... sebab saya suka sangat biru... seronok majlis tu..

    ReplyDelete
  51. meriahnya...kaler biru tu mmng cantik...

    ReplyDelete
  52. assalam maya..masa majlis la biasanya kita boleh jumnpa sedara mara yang dah lama tak jumpa kan.

    ReplyDelete
  53. MULAN..terima kasih..biru memang menyenangkanmata kan..

    ReplyDelete
  54. zaitun..dah cuti sebelum majlis..penat pun kena pi kerja jugak ni..

    ReplyDelete
  55. Marya yusuf..penat pasti..tapi alhamduliullah..majlis dah sempurna.

    ReplyDelete
  56. salam kenal Acik, terima kasih sudi jenguk dapuraulad. meriah nampak kenduri tu, tgk gambar pun tau. ehh saya suka dodol, nak sikit ada lagi tak hihi.. (tak malu)!

    Pasal lecithin Shaklee, produk ni bagus utk kuruskan badan, turunkan paras kolesterol dan utk tajamkan fikiran/fokus.kalau acik minta nak tahu lebih lanjut dan cara order, emel aje kat saya norasiah99@gmail.com
    senang kita sembang2.
    ok lah, saya tunggu ye.

    ReplyDelete
  57. wow..cantiknya
    biru..semuanya :)

    ati ni pun dah jarang masuk
    online kak :)

    ReplyDelete
  58. turquouise..

    byknya telur.. pasti semua tetamu dapat ni kan~

    ReplyDelete
  59. Ati..sibuk ye..memang lama tak nampak ati..semoga ati sihat ye.

    ReplyDelete
  60. KhaiRin..masa pengantin diarak dan dipelamin acik sibuk dah melayan tetamu..tak sempat nak ambik gambar lagi..

    ReplyDelete
  61. Fatin Marz..alhamdulillah..rasanya semua dapat.

    ReplyDelete
  62. Assalamualaikum Acik Erna,

    Al-Fatihah untuk roh amarhumah Hajjah zainon binti Ahmad.

    Takziah kepada keluarga beliau.

    ReplyDelete
  63. Khususan ila ruhi Hajjah Zainon Binti Ahmad al-fatihah....

    ReplyDelete
  64. Salam Kak erna..
    Alfatihah untuk arwah sepupu akak...takziah ye akak..semoga rohnya ditempatkan dikalangan orang-orang yang beriman...

    ReplyDelete
  65. ehem meriahnya majlis perkahwinan..selalu kan acik kalau pertama kali ramai tetamu yg datang..

    ReplyDelete