Monday, February 13, 2012

ALFATIHAH

Assalamualaikum

AlFatihah

Hari Jumaat 10/2/2012
dalam perjalanan acik nak kerumah abang
sebab nak menolong apa yang patut
acik dapat panggilan talipun dari anak sedara 
yang tinggal di Bukit Jalil.
Bila acik jawab..yang kedengaran hanyalah tangisan
acik minta dia bersabar dan mengucap
serta beristighfar

dan cuba bagi tau kenapa
selepas beberapa minit mendengar suara tangisan nya..
dan acik tetap dengan kata2 pujukan mintak dia bersabar
barulah kedengaran suara dia.
"mama dah tak de"
dan menangis lagi

terus acik putuskan talian dan talipun pulak zino.
acik bagi tau dia apa yang dah terjadi dan mintak dia pi rumah anak sedara 
untuk menolong menenangkan
anak sedara dan ayahnya.

Yang meninggal dipagi jumaat yang mulia 
ia lah sepupu acik,dan telah selamat disemadikan
dikampung kota.
acik pernah buat N3 tentang arwah 
yang menghidap kanser otak.
Arwah ni dulu kerja 'nurse'
masa di wad tengok la tu.kalau nurse datang nak ganti cadar dia akan menolong sama.
gambar acik dapat dari fb anaknya.

AlFatihah buat Hajjah zainon binti Ahmad..semoga rohnya ditempatkan 
dikalangan orang orang yang beriman

55 comments:

  1. salam K.Erna.salam takziah tuk k.Erna sekluarga.Semoga seluruh kluarga akan tabah menempuh ujian ini.Semoga rohnya ditptkn bersama org2 yg beriman..Al-fatihah

    ReplyDelete
  2. Al-Fatihah..

    Salam takziah untuk Azlin, Kak Erna dan keluarga.. Moga arwah ditempatkan di kalangan orang yang beriman.. Amin..

    Ghumah arwah ni kek mano kak..? Ontah2 omak sy konal kot...

    ReplyDelete
  3. takziah utk Acik & keluarga arwah..

    untungnya dpt meninggal pd hari jumaat.

    ReplyDelete
  4. salam takziah buat acik...Bersabar dan rezalah atas pemergiannya .berbahagia dan mulianya aruah pergi di jumaat yang dijanjikan kebaikan teramat.Mudahan dicucuri rahmat atasnya dn damai di sana
    al fatihah

    ReplyDelete
  5. Al-fatihah..
    Moga arwah ditempatkan di kalangan mereka yang beriman..Amin.

    ReplyDelete
  6. azz..rumah arwah kek kota..arwah pun cucu haji jidin la samo ngan akak sobab mak kami adik beradik..anak arwah haji jidin.

    ReplyDelete
  7. Assalam tini..amin..terima kasih tini

    ReplyDelete
  8. salam takziah kak...mggu lpas pon saya bru kehilangan pakcik sya..

    ReplyDelete
  9. Alfatihah,
    takziah untuk kluarga...

    Tiada yang kekal didunia,
    kita jua akan pergi...

    ReplyDelete
  10. alfatihah
    moga arwah ditempatkan bersama kekasih kekasih Allah insyaallah

    ReplyDelete
  11. al-fatihah kak...
    takziah untuk keluarga kak..
    semoga rohnya ditempatkan di tempat yang mulia di sisi Allah...insya allah..amin..

    ReplyDelete
  12. al-fatihah..
    semoga rohnya dalam golongan orang yang beriman dan dikasihi Allah s.w.t. amin..

    ReplyDelete
  13. Al -Fatihah, semoga rohnya ditempatkan dikalangan orang-orang beriman.Amin

    ReplyDelete
  14. Takziah buat keluarga Erna dan Al-Fatihah buat arwah semoga beliau ditempatkan bersama orang2 yang beriman.

    ReplyDelete
  15. innalillahiwainnalillahirojiuun...

    ReplyDelete
  16. Assalamualaikum Acik Erna,

    Al-Fatihah untuk roh amarhumah Hajjah zainon binti Ahmad.

    Takziah kepada keluarga beliau.

    (Tadi respon silap N3)

    ReplyDelete
  17. al fatihah..

    n takziah buat kluarga hjh zainon. mninggal pd hari Jumaat, alhamdulillah....

    ReplyDelete
  18. Salam acik, yg ni ke n3 kata sakit haritu? AlFatihah n takziah buat keluarga... Mg rohnya ditempatkan dikalangan org2 yg beriman.....

    ReplyDelete
  19. Salam takziah.

    Al-Fatihah. Semoga roh Allahyarhamah ditempatkan di kalangan mereka yg soleh.

    ReplyDelete
  20. alfatihah..moga ditempat dikalangan hambanya yang soleh..salam takziah untuk keluarga sepupu akak.

    ReplyDelete
  21. Al-Fatihah..slam takziah utk famili akak semua..semuga ruh nya ditempatkan bersama para solehin ..Insya Allah kak

    ReplyDelete
  22. al fatihah
    semoga ditempatkan dikalangan org2 yg beriman , amin

    ReplyDelete
  23. salam takziah buat keluarga arwah...dan moga roh nya di tempatkan di kalangan org2 yang beriman...amiiiiin!

    ReplyDelete
  24. inna lillahi wa inna ilayhi roji'un. semoga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan bersama insan-insan yang beriman dan beramal soleh..ameen. takziah buat seisi keluarga

    ReplyDelete
  25. Salam takziah kak..Al Fatihah buat arwah semoga rohnya tenang di sana

    ReplyDelete
  26. As salam acik...

    Al fatihah buat Arwah Hj Zainon bt Ahmad, semoga rohnya bersama2 orang yang beriman...

    Untuk keluarga Acik n keluarga arwah, takziah dari ucu sekeluarga..

    ReplyDelete
  27. Al-fatihah....
    salam takziah buat keluarga Hajjah Zainon Ahmad,semoga rohnya dicucuri rahmat.

    ReplyDelete
  28. Salam Acik,

    Al Fatihah buat arwah dan takziah buat keluarganya...semoga rohnya diterima disisi Allah dan di tempatkan bersama dengan orang2 yang beriman....

    ReplyDelete
  29. Al-fatihah...
    salam takziah buat keluarga.

    ReplyDelete
  30. Al-Fatihah.

    semoga arwah dicucuri tahmat yang maha Esa

    ReplyDelete
  31. alfatihah
    salam takziah dari kami sekeluarga

    ReplyDelete
  32. al fatihah dan takziah..semoga rohnyer tergolong dlm glgan org2 yg beriman..MATI itu PASTI..kita je x tahu bila waktu kita nnt..

    ReplyDelete
  33. innalillah... moga rohnya dicucuri rahmat..

    ReplyDelete
  34. Al-Fatihah, moga ditempatkan dikalangan orang-orang yang beriman..Amin

    ReplyDelete
  35. zino antara yg paling awal sampai ke rumah Lin... suasana hening masa tu tambahan bila melihat pakcik.. Ali ayah lin...

    alfatihah....

    ReplyDelete
  36. al-fatihah dan salam takziah..

    ReplyDelete
  37. takziah...semoga dipermudahkan urusan arwah disana...

    ReplyDelete
  38. Al-Fatihah..semuga arwah ditempatkan dikalangan org2 yg beriman..amin..

    ReplyDelete
  39. Al-Fatihah... moga dia tenang dalam pengabdiannya.

    ReplyDelete