JellyPages.com

Thursday, December 30, 2010

TAK DISANGKA SANGKA ...

Assalamualaikum..

Tak disangka sangka..hari ni..akak terpegang kumbang.
.akak pun tak tau macam mana kumbang tu..
sama macam lebah menyengat  ke..tak paham pulak..
tapi punya la sakit..sampai kebas tangan..sampai kesiku sakitnya..
kena dalam  opis pulak tu..terus keklinik..
dah makan ubat..tapi  rasa sengal lagi..
nak balik..masa di  punch kad..belalang kunyit yang besar pulak terbang tiba tiba datang..hinggap ketudung akak,..terkejut punya pasal..akak tepis..nasib tak kena gigit belalang pulak..
pelik betul hari ni

akak nak cerita aktiviti minggu ni pulak..sabtu ahad..akak keshah alam..I-city..tak balik..akak tidur dishah alam..

..adik ngan anak sedara pergi sama.

masa ni..belum gelap lagi,..masa lampu baru dipasang ngan hero bongsu akak le..

Isnin,selasa akak bercuti.hari selasa tu..ada temujanji dengan anie,nagoya yang ada balik ke malaysia.
janji nak datang rumah akak.
Jadi akak masak juga la sikit2..sebab anie kata nak datang petang..akak tak masak nasi..akak buat apam eno dan puding roti..ambil resepi dari rumah izah muffin.


izzah..memang sedap dan gebu bebeno apam ni zah..buat pun senang..akak tak letak warna..nak menikmati putih gebu apam tu..mau buat hari2 kalau ikutkan..sedap zah..
anak2 anie pun suka makan.

 akak juga buatkan kek ni..yang menurut anie..anak2 dia yang tak berapa suka makan..sangat suka kan kek ni..sampai anie pun dapat makan sepotong aje..katanya..

Gambar kek yang dah tinggal separuh

sebenarnya dah dua kali akak buat kek ni..sekejap aje licin..
suka betul anak2 makan.
Malangnya..akak lupa ambik resepi dari blog sape..puas akak cari balik..tapi tak jumpa..
akak minta maaf pada sesiapa yang punya resepi ye..halalkan ye..akak nak link kan..tapi tak ingat langsung..
mulanya akak ingatkan dari blog aku dan dunia ku..tapi akak cuba cari tak jumpa pulak..
tu yang akak lama tak menulis ni..dok mencari..dimana akak dapat resepi ni..
tapi dah lupa..patutnya masa akak salin tu..tuliskan sekali kan..

masa anie datang tu..selain dari kuih,puding dan kek diatas.akak juga gorengkan mee,buat kuah kacang dan nasi impit..siap dengan rendang sekali.

Akak  juga ucapkan terima kasih pada anie..yang sudi datang kerumah akak.

Insyaallah..kita jumpa lagi.akak nak makan ubat ni..sakit dan gatal pulak tangan lagi..




51 comments:

  1. Mano resepi eh kak....
    Bulih den cubo sok2...
    Sodap eh lak nampak eh haa

    ReplyDelete
  2. Ms.lilies..kalau resepi yang lain tu ado la..yang kek tu akak dah lupo..
    apam tu memang sodap lilies..gebus ya amat.. he he..

    ReplyDelete
  3. wah.. banyaknya kak masak

    macam2 ado... mesti sodap apam gebu tu

    ReplyDelete
  4. kumbang mano lak gigit akak ni..?

    ReplyDelete
  5. wah meriahnya kak...bila pulak saya ni nak gi jenjalan rumah kakErna dan merasa airtangan akak? Best betol...hehehehe...
    dah baik ke tangan tu kak? makan ubat ya kak..semoga cepat baik...

    ReplyDelete
  6. Rajinnyerrrr...sedapnyerrrr ada rendang, apam eno..puding...kek haiyoooo meleleh ayaq liyoq chek...cantiknyer I-city...

    ReplyDelete
  7. rajin nye memasak.. bleh la share resepi kat sini..

    ReplyDelete
  8. Bahayo gak kono gigit kumbang ni kak.. Cubo akak picit2 tangan tu kok ado gigi ehh tolokat kek situ...

    ReplyDelete
  9. Kumbang apa tu kak ? Sampai kebas tangan akak tu..


    Kuih Apam memang saya tak pernah cuba buat lagi... dengar kata senang.. Betul ke kak?

    ReplyDelete
  10. duo keping yo gambar ICITY.. hehe

    ReplyDelete
  11. take care kak erna... err tapi kumbang mengigit ker?

    ReplyDelete
  12. kak sapu ubat kak semoga cepat baik ye kak.. tgk kek tuh sedap jek

    ReplyDelete
  13. ASSalamualaikum KAK ERNA..

    Wah sedapnya kuih2 yg akak sediakan..boleh kita belajar ngan kak Erna..

    ReplyDelete
  14. kak erna gi i-ct...ain yg dok dekat sini blm gi lagi...

    sedap pagi2 nengok apam tu...gebu jer...anak yg no2 mmg suke kuih apam...mak nye aje tak berapa pandai nk buat...asyik beli jer..

    ReplyDelete
  15. hero bongsu akak dah samo bosa ngn omak eh haa...!

    ReplyDelete
  16. salam ibuintan..
    apam gebu tu memang sedap..akak rasa tak puas makan..dan nak buat lagi..

    ReplyDelete
  17. accik..abang akak kato..kumbang tak gigit injek yo..he he..
    tapi sampai pagi nie sakit se cik..kumbang yang ado kuning2 tu..tepogang tak nampak..

    ReplyDelete
  18. yatie08..memang meriah dengan masakan..he he.yatie...bila2 aje boleh datang..dialu2kan..

    ReplyDelete
  19. mamwana..icity memang cantik kan..
    masa pergi tu tak dapat nak ambik gambar banyak2 sebab orang ramai sangat..

    ReplyDelete
  20. chekna..resepinya ada diblog yang akak ambik tu..boleh bukak kat sana ye..

    ReplyDelete
  21. azz..raso e..kumbang tu tak gigit..tapi dio injek yo..ado biso kek belakang e tu.
    memang sakit boto azz..sampai kobeh tangan..pagi ni bongkak laie..

    ReplyDelete
  22. reen..akak pun tak tau kumban ape..tapi yang ada kuning tu..
    reen..cuba lah buat apam reen..memang senang membuatnya..

    ReplyDelete
  23. zino..lotak kek sini yo duo koping..
    tapi memang tak banyak ambik gambar pun..budak2 ni kato..nampak kepalo orang yo..ramai bona orang maso tu..

    ReplyDelete
  24. salam zar..he he..kumbang tak gigit.abang akak kata..mana ada kumbang menggigit.kena bisa kumbang masa dia tersepit tu..katanya..akak pun tak tau..

    ReplyDelete
  25. iina..terima kasih iina..
    memang sedap kek nya iina..masa panas2 lagi la..kejap je licin nya..

    ReplyDelete
  26. sal..walaikumsallam..
    nak belajar boleh..bila2 aje..he he
    respi banyak sal..cuba aje..insyaallah menjadi..

    ReplyDelete
  27. salam ain..ain dekat ke..
    pergi la..cantik..tapi masih banyak yang tak siap lagi..
    ain cuba buat apam tu..senang je..

    ReplyDelete
  28. kak long..iyo kak long..lopeh ni..kalah omak e..
    omak ngan ayah dah nampak pendek yo bilo jalan ngan budak2 ni..

    ReplyDelete
  29. Aslmkm Erna.
    Aduh mesti sakit sangat gigitan tu. Perhatikan betul2 kot ada tertinggal sengatnya ya. Jika ada, nanti kot melarat pulak.
    Kak G dah perasan Erna ke Shah Alam bila Erna tukar gambar profil tu. :)
    Bawa berehat santai di hujung minggu ya.

    ReplyDelete
  30. Wksallam.kak G..alhamdulillah..dah tak sakit kak G..makan ubat dan sapu antiseptic..
    pagi tadi memang bengkak lagi..dah petang dah surut bengaknya ..

    ReplyDelete
  31. Alahai kesian akak kena sengat kumbang pulak dah...

    ReplyDelete
  32. salam yus..nak buat caman kan.tah mana datangnya..tiba2 je melekat dibaju..akak pun tak nampak terpegang..tu yang dapat tu..

    ReplyDelete
  33. Salam sis..:)

    Selamat Tahun BAru 2011 yaa sis

    Moga akak sihat2 selalu..dimurahkan rezeki..dikurniakan kebahagiaan bersama family tersayang...dan dilindungiNya selalu..Amin:)

    ReplyDelete
  34. SALAM KAK ERNA...

    LAMA TAK SINGGAH DI SINI...AKAK APA KHABAR...MOGA SIHAT SELALU LA YEE...

    ESOK DAH MASUK TAHUN BARU..
    SO, SAYA UCAPKAN SELAMAT TAHUN BARU 2011 BUAT AKAK SEFAMILI..
    MOGA BAHAGIA SELALU ADA...

    P/S: KAK...NAPE SAYA TAK LEH NAK LETAK LINK AKAK KAT BLOG SY YE?? TUUU YANG SELALU TERTINGGAL ENTRY AKAK TUUU..

    ReplyDelete
  35. salam tini..selamat tahun baru 2011 juga buat tini..
    terima kasih atas ingatan tini..semoga tini juga.sama..bahagia disamping keluarga dan sihat sejahtera sentiasa..

    ReplyDelete
  36. salam amy..terima kasih..
    selamat tahun baru juga buat amy.
    akak selalau juga kena macam tu..tak boleh letak link..
    tapi..kadang2 akak cuba buat guna url..alhamdulillah..dapat juga..

    ReplyDelete
  37. Kumbang menyengat?
    Kebas?

    Allergy kot.

    Kalau ada allergy with insects kena hati2 tau...

    Well, thank you for sharing with us your lovely cakes .. can only imagine how it taste like - sure yummy though!

    ReplyDelete
  38. lupie..terima kasih ..mengingatkan..sekaang kebas dah hilang.cuma sedang gatal yang amat sangat pulak ..merah2 digaru..
    selamat menyambut tahu baru 2011 ye.

    ReplyDelete
  39. sekom...

    SELAMAT TAHUN BARU.

    hbis madu kak Erna disedut dek kumbang?jgn mare gurau.time kasih kak.byk yg kk Erna masak masa kita jmpa.bengkak dah kurang ke?

    nak tahu keesokkan harinya Akira beli kek yg same.tapi dia kata tak sedap.kita rasa pun tak sesedap kek yg kk erna buat.baru nak mnta resepi.kk erna pulak tak ingat lak.kalo ingat jgn lupa ya...nak cuba buat.habis semua kek tu Akira mkn.masa kat umah kk erna, Akira segan nak makan.alahai apa yg dia nak segan.nak kata ada anak dara kat umah tu tak delak...

    terima ksih jg pada suami kk erna.jemput kita kat toll.ada rezeki, insyallah...jumpa lagi

    ReplyDelete
  40. SALAM,
    SEMOGA SEMBUH SEGERA. SELAMAT TAHUN BARU

    ReplyDelete
  41. Anie,nagoya..
    SELAMAT TAHUN BARU 2011
    anie..sian akira..nanti akak cari resepi ye..
    anie nak balik jepun bila..mana tau nanti akak sempat buatkan kek sebiji lagi nak bagi anie dan akira yang suka sangat makan kek tu..akak suka sangat bila ada yang suka makan apa yang akak masak.
    he he..pandai pulak akira segan..memang pun bukan ada anak dara..
    insyaallah jumpa lagi nanti..

    ReplyDelete
  42. LF..salam kembali..dan selamat tahun baru 2011.

    ReplyDelete
  43. Salam Tahun Baru
    Meriah tu ICT..saya yang dekat pun belum sampai lagi..Insyallah..

    ReplyDelete
  44. Nazrah..salam dan selamat tahun baru 2011.
    boleh la pi icty.memang meriah dengan cahaya..

    ReplyDelete
  45. kak erna...

    nak resepi kek tu... nak sgt2... hehehhe...

    ReplyDelete
  46. yong..yong ada facebook kan..nanti akak bagi kat inbox..nak tulis kat blog tak berani la..sebab akak tak ingat kat blog mana akak salin..he he..

    ReplyDelete
  47. kak FB saya kakyong habibah yahya, nanti add yer..

    ReplyDelete
  48. ok yong..nanti akak add..terima kasih yong..

    ReplyDelete
  49. assalamualaikum kak erna
    belalang kunyit?
    saya dulu takut
    tapi lama2 suka tengok colornya tu

    ReplyDelete
  50. ummu..wksallam..
    ye ummu..belalang kunyit besar..masa tu..akak terkejut aje..he he..

    ReplyDelete
  51. Kak Erna,
    banyaknya akak masak. Tiba-tiba Yati pun terasa nak mai umah akak. :)

    ReplyDelete