Saturday, December 4, 2010

MAHA ...LAGI..


Assalamualaikum..

 Ke MAHA lagi..Isnin lepas masa akak pergi tu kan hujan lebat..jadi tak habis jalan..sebab dah lencun..hari ni akak pergi lagi.dah janji dengan hero akak nak bawak ke rumah2 negeri tu..jadi..akak pergi kesitu aja lah..Hero akak bergambar dalam pavillion Negeri Sembilan..
 Gambar yang anak akak ambik dalam rumah melaka.
 depan rumah melaka.masa akak sampai..lagu hindustan sedang didendangkan.ingatkan lagu dondang sayang..rugi tak dapat dengar dondang sayang..
 Dirumah perlis..banyak ular..tapi akak tak dekat lansung..hero dengan ayah dia aja..siap pegang ular sawa..katanya ular sawa..badannya sejuk dan licin..ish..sanggup dia pegang..kalau akak ada sama..mesti tak bagi..tapi masa tu..akak tunggu diatas..seram nak tengok ular..
 Gambar yang dibawah ni..kuih jejari oat namanya..akak beli dirumah pulau pinang..
kali ni memang akak ada juga beli..beli makanan aje la..dirumah  sarawak..akak beli sos lada hitam dengan tabaloi..dan dirumah pahang..beli sos serbaguna.

Akak keluar awal hari ni..dapat la parking dekat dengan agrobazaar..jadi tak perlu naik trim.
masa nak kerumah rumah negeri tu aja..naik trim.

Esok last..kalau ada kawan kawan yang tak nak lepaskan peluang ke MAHA tu boleh la pergi..tapi jangan lambat lambat..pergi pagi..parking senang..nak naik trim untuk melawat pun tak perlu beratur panjang dan bila balik pun..senang..alhmadulillah..

Eh..lupa nak cerita..akak terbeli mini chopper pulak..dah..mula2 nak dengar aje..tapi..sudahnya terbeli..pandai orang tu buat kempen kan..bukan akak sorang tau..tapi semua yang mendengar tu..


41 comments:

  1. sok gi kast kak?

    tak do la nampak eh....

    bz memanjang cik abang...!

    ReplyDelete
  2. kak long..esok last..mentori pertania..buek penutup e..pukul tigo sok..tapi sampai malam

    ReplyDelete
  3. Salam Kak erna,..emm best tu kalo pergi lagi..puas hati hero akk tu heheha

    ReplyDelete
  4. salam kembali rosaliza..dah puas hati dah dia..tak de komplen lagi..biasanya..akak pergi MAHA tak pernah bawak dia..kali ni..seronok dia.

    ReplyDelete
  5. esok dah last, tak dapek pergi jugak tahun ni...

    kempunanlah nak nengok bungo2

    ReplyDelete
  6. Tak dapek la nak poie kak... Kono tunggu tahun dopan lak... tu pun kok ado joki...

    ReplyDelete
  7. ibuintan..nak buek camano..dah tak de rezeki ibuintan..tadi pun dah mula turun harga semua jualan tu..kalau esok lagi la kan..

    ReplyDelete
  8. azz..tahun dopan tak do..duo tahun sokali..2012 baru ado laie..
    takpo..nanti balik kampung yo..dokek sikit nak poie..

    ReplyDelete
  9. tak nampak pun hasil pertanian.. ternakan ko? apo yg di tengok hehe

    ReplyDelete
  10. terkilan tak dapat bawa ibu_suri pi MAHA.

    kenapa ekspo cheng ho tak dapat liputan media? dengarnya sama hebat!

    ReplyDelete
  11. zino..tak tengok la tu.poi yang memulo dulu kan ado gambar lombu.kambing .yang ni.tak ambik dah gambar tu..gambar lain pulak..he he..

    ReplyDelete
  12. IM..ekspo cheng ho? kat mana tu..tak tau pulak..
    tak pe la tak dapat bawak ibu suri..orang ramai sangat pun..memang susah kalau bawak nanti..

    ReplyDelete
  13. Wah dgr cam best jek kak.. biasalah kan kak klu dah ada org kempen suh beli.. dr xterfikir nk beli trus nk beli ;)

    ReplyDelete
  14. rasa tak puas pegi aritu....banyak tempat tak dapat singgah...pegi pun dah lewat...

    ReplyDelete
  15. mak ko...terkejut kita ada gmbo ular.kita anti ular....huhhuhu....apa MAHA tu?mf ya kk Erna.jauh n tak penh pegi.sbb tu tak tahu.

    pssttt...thn depn kita dah ckp kat suami, nak sunatkan 2 hero kita tu.dia setuju.tapi bdk2 ni nak sunat kat cini.tapi kita nak sunat kat mesia.sbb murah.hahahaha....

    ReplyDelete
  16. salam iina..disebabkan pandai bercakap..mempromosikan barang lah..yang buat barang2 jualan laku kan..he he..macam2 orang buat promosi iina..tapi yang satu ni la..akak sangkut..

    ReplyDelete
  17. ida..memang tak boleh nak habis sehari kan..banyak yang nak ditengok..

    ReplyDelete
  18. anie.nagoya..
    Penuhnya MAHA tu..Malaysian Internaional Agriculture,Horticulture & Agrotourism Internasional show..
    selalunya ringkas..sebut MSAHA aje..atau pun..pameran pertanian antarabangsa..cuma rasanya tahun ni..kurang sikit..penyertaan dari luar negara..
    Anie..elok sangat anie nak sunatkan dimesia..cari doktor islam dan..sekarang ni ada cara guna laser...cepat baik.

    ReplyDelete
  19. ani,nagoya..MAHA...bukan MSAHA..tertekan S pulak tak perasan..

    ReplyDelete
  20. Aslmkm Erna.
    Betul orang pertanian nih! :)
    Kak G tu kadang malas dengar rayuan penjual tu ... hati kita mudah terbujuk membeli akhirnya! Balik tak pakai2!

    ReplyDelete
  21. Salam kak,
    Banyak tak beli buah tgn kat sana...

    ReplyDelete
  22. Bestnya ..kalau saya pun sudah tentu makanan yg selalu terlebih beli..

    ReplyDelete
  23. Wkmslam kak G..masa lalu tu.saya tengok ramai sangat orang berkumpul mendengar..saya pun join sama..akhir nya sangkut terbeli juga..he he.

    ReplyDelete
  24. salam echam..beli makanan aje..segala macam sos dan jem tu..

    ReplyDelete
  25. salam wan..sama la kita..ada je orang jual kuih ke..sos ke..jem ke..mesti terpikat nak cuba kan..

    ReplyDelete
  26. Best jalan2 cuti sekolah nie..

    P/s: Tabaloi tue sedap gak..Dari sagu kalo tak silap arr.. :)

    ReplyDelete
  27. missgee..betul tu..kuih dari sarawak kan..dari sagu.memang sedap..

    ReplyDelete
  28. ieza belum pargi lagi...hubby ashik sibuk jer..nk gi sendiri x tahu jalan lak..rugi tul ni kalau x dapat gi....

    akk..nasi impit goreng tu camner..?? ieza x pernah lak dengar dn tengok menu ni...
    akk ni macam2 menu tau kn..yang ieza jarang2 dengar..he3

    ReplyDelete
  29. Assalamualaikum.
    Seronok dapat lihat sendiri pameran MAHA.
    Banyak pengalaman dengan mata kepala sendiri.

    TQ

    ReplyDelete
  30. terima kasih.terangkan maksud MAHA.teringin tgk sendiri.alhamdullillah..negara kita semakin maju.insyallah...mesia boleh!!!...suami selalu guna..."saya pun boleh!!!....

    ReplyDelete
  31. seronok nya dpt g MAHA..

    mini chopper? apa tu kak? tunjuk gambor... ;)

    ReplyDelete
  32. ieza..memang seronok kalau dapat pi tengok sendiri..macam macam ada..hari akhir..biasanya peniaga tu..lelong je jual bunga..
    ieza..ketupat segera tu dipotong dadu..kemudian..goreng,,macam goreng kuey tiaw tu..

    ReplyDelete
  33. Admin P@P..memang seronok..tak nak pergi ke..hari ni last..

    ReplyDelete
  34. anie,nagoya..betul la kata suami tu..anie pun boleh..

    ReplyDelete
  35. yong..memang seronok dapat gi maha tu..
    nanti akak tunjuk gambar ye yong..

    ReplyDelete
  36. SALAM,
    MAHA TU MEMANG BAGUS DIKUNJUNGI. TAPI TAK DAPAT NAK PERGI. KEADAAN KESIHATAN.

    ReplyDelete
  37. salam kembali LF..tak de rezekimla nak pergi tu.
    semoga cepat sembuh..

    ReplyDelete
  38. sampai dua kali akak pergi... mesti menarik kat sana...

    ReplyDelete
  39. salam reen..memang tiap kali maha tu..akak pi dua kali..sekali memang tak habis tengok..

    ReplyDelete
  40. bagus ehh erna..dah ade pengisar n tukang kisar..untung tuh...beli satu dapat dua..hehehe..kirim salam kat assistant chef...salam maal hijrah!

    ReplyDelete
  41. mokwo nik..salam maal hijrah..
    memang untung..berebut2 nak buat..he he..

    ReplyDelete