Followers

Tuesday, December 7, 2010

Assalamualaikum..

Selamat menyambut tahun baru hijrah buat semua..
semalam isnin akak ambik cuti satu hari..sebab ari ni dah cuti sempena maal hijrah kan..jadi..campur sabtu ahad..dah dapat 4 hari.


 
Semalam akak pi kompleks PKNS..nak cari seluar..mesti ada yang tanya nantikan..jauh cari..he he..nak buat macamana.akak dah selesa pakai seluar jenis itu..di seremban ni.cuma ada satu kedai aje yang jual..saiz pulak tak ada..akak dah tanya...tak ambik lagi ke..dia kata..tak tau lagi..sebab tak ramai orang cari seluar tu..jadi akak terpaksa juga ke SA..dah seluar akak banyak yang dah comot..dah namanya kerja luar kan..ada yang kena getah ..getah pisang la..mangga la..nangka la..dah tua tua pakai seluar comot..malu jugak..

sambil tu..cari juga keperluan sekolah hero bongsu..beg sekolah..sibongsu ni..cerewet sikit..macam yang akak pernah cerita dulu..minat dia lain betul..kalau ikut mata akak tak minat lansung beg sekolah dia ni.tapi nak buat macammana...dah besar..nak pilih sendiri..

       Kasut sekolah..sampaikan saiz yang paling besar..nasib baik muat..kalau tidak..kasut apa la yang dia nak pakai...jenuh mengikutkannya..rupanya nak kasut yang.kalau kotor..boleh lap aje..katanya..kasut ke..baju..seluar..memang tak boleh nak pakai lagi tiap tahun kena tukar..sebab dah tak muat,..kasut pulak rosak teruk..dah dia jalan kaki kesekolah..

 Masa nak pergi tu.akak teringat pulak dengan anie..akak nak beli barang ngan dia..otw akak sms anie..kalau ada masa boleh la dia datang ke pkns..bawakkan apa yang akak nak beli tu..alhamdulillah..anie ada..dan dapat jugak apa yang akak nak beli.tapi kan..malu jugak akak..walau pun dalam masa yang singkat..sempat juga anie bagi akak cenderahati sebagai kenangan..

dua dua diatas tu adalah cenderahati dari anie..terima kasih anie..terima kasih banyak banyak..atas kesudian meluangkan masa untuk berjumpa dengan akak..

Alhamdulillah..dapat 500 tu.dapat juga akak beli awal keperluan sekolah anak..

Terima kasih..walau pun selepas tu.semua harga barang naik..naik..dan naik...
dan tak sangka betul..senyap2 je naik..biasa akak dari senawang keluar tol batu tiga tak sampai sepuluh ringgit..sekarang dah sepuluh ringgit lebih..setiap kali lalu..tol bertambah..tak ade pulak pengumuman tol naik..heran..




42 comments:

  1. Jeles ehh lak aiii org dapek bonus... Syukur dapek kan kak...


    Siapo yg bising2 merungut kato bonus sikit tu, bak sini bg saya ni haa... huhuhu..

    ReplyDelete
  2. Dah shopping barang sekolah..
    Budak2 skrg memang nak pilihan sendiri..
    Mata dorang dan mata kita tak sama
    pandang..Perubahan zaman sekali :)

    ReplyDelete
  3. huuuu..dah dapat bonus.

    Apa yg akak beli tu ?


    saya tak beli lagi barang sekolah budak2 tu. Tunggu baik sunat tu baru bawak dorang jenjalan.

    ReplyDelete
  4. salam maal hijrah kak erna,

    wah dah soping back to school ye...saya tak buat lagi, minggu depan kot... sama juga si Azim semua nak tukar yg baru

    ReplyDelete
  5. salam kak,
    wah dah siap boli an anak bujang akak keperluan sekolah..kaklong lom laie...tengokla...lagi seminggu duo...

    memang la kak,bebudak ni klu dah bosa tak maun ikut kondak kito...kang silap2 muncung yo dah tak bekonan...

    ReplyDelete
  6. Kak, di Seremban saya rasa mmg takde tempat yg best mcm PKNS Shah Alam tu kan utk cari baju/seluar. Akak tak try cari kat Nilai 3?

    ReplyDelete
  7. sekarang barang semua naik kak...nak beli keperluan sekolah memang dah mahal sangat!

    ReplyDelete
  8. salam hijrah kak.. bila lgik nk shopping kan ;)

    ReplyDelete
  9. azz..alhamdulillah..dapek yo boli barang sekolah..sorang tu azz..kalau ado 2,3 orang..parah yo tu..barang2 mahal boto sekarang ni..500 tu.abeh kek dio sorang..tapi tak po kan..janji budak nak bolajar.

    ReplyDelete
  10. missgee..betul tu..pilihan mak dah ketinggalan zaman..he he..
    dah beli awal tu..sebab anak ni badan boleh tahan..takut nanti saiz habis..dan lagi..takut duit habis terbeli yang lain..

    ReplyDelete
  11. reen..dah dapat tu yang beli barang sekolah cepat..kalau tak nanti..takut terbeli yang lain pulak..tahu aje lah kan..gomen kan gaji awal bulan november ari tu..10hb.dah dapat..

    ReplyDelete
  12. ibuintan salam maal hijrah..
    dah akak ambik cuti hari isnin tu yang beli awal tu..
    lagipun kalau lewat akak takut tak de saiz nanti..

    ReplyDelete
  13. kak long..tu la pasal..he he..tang muncung tu la..yang buek kito goram nanti tu..baik ikut an yo..

    ReplyDelete
  14. daddyziyyad..bukan tak de..ada jugak..tapi jenis yang akak nak tak ada..dinilai 3 pun tak de..akak kalau pi nilai3 tu..cari tikar je..atupun cari hadiah..seluar baju memang tak de dinilai3 tu.
    lagi pun banyak sangat kedai..letih mencari..

    ReplyDelete
  15. mak lang betul la..memang mahal..akak tu sorang aje sekolah..kalau yang ada 2..3..orang tu..terok jugak kan..

    ReplyDelete
  16. iina..salam maal hijrah..betul tu ina..bila lagi..dah cuti tu..selesaikan urusan budak sekolah dulu..

    ReplyDelete
  17. salam..

    selamat menaymbut maal hijrah buat kak sekeluarga...

    ReplyDelete
  18. bestnya dpt hadiah dr kawan2... tu la bestnya kawan2 blog ni kan....

    ReplyDelete
  19. Kak... len kali kalau akak nakdtg shah alam kena awal2 beritau tau...boleh plan pi makan2...eheheh

    ReplyDelete
  20. saya juga tak sempat sempat lagi menyoping baju sekolah ni

    ReplyDelete
  21. sronot gaks keja gomen, kalu sy terai mungkin boleh dapat ker tak?

    ReplyDelete
  22. SR..terima kasih dan salam maal hijrah juga buat SR.

    ReplyDelete
  23. yong..memang best..tak sangka kan.

    ReplyDelete
  24. anie..insyaallah..tapi tu lah kan..anie tu sentiasa sibuk..takut pulak akak nak ganggu
    he he

    ReplyDelete
  25. zar..tak pe zar..masih ada masa lagi

    ReplyDelete
  26. zino..bukan dah kluar..dah habeh
    ..he he..

    ReplyDelete
  27. mak su..boleh...ada rezeki boleh dapat..kak ipar akak dulu..umur 40 lebih dapat keje gomen..

    ReplyDelete
  28. Saya belum beli lg brg sek anak...masih enak2 cuti kat kg ha huhu


    *salam singgah kak :)

    ReplyDelete
  29. salamms.lilies..terima kasih sudi singgah.
    Tak pe..dah balik dari kampung nanti boleh beli kan..

    ReplyDelete
  30. Salam Kenal kak Erna...

    Dan Salam Maal Hijrah.

    ReplyDelete
  31. Salam Kak Erna.
    Salam Maal Hijrah 1432H. Semoga terus dirahmati dan diberkati Allah swt.Terima kasih kerana akak sudi mencoretkan sesuatu di teratak maya saya. Semoga kejayaan yang cemerlang dan gemilang sentiasa menyebelahi akak dalam setiap urusan. Akak dah shoping keperluan sekolah anak nampaknya? Wah, bagus tu! Tak perlu kelam-kabut di saat akhir kan akak.
    Saya suka shoping last minute untuk barang yang ready made ni. Saja suka nak lihat orang ramai kelam kabut beli barang anak.hihihihhiihi.

    ReplyDelete
  32. salam maal hijrah yus..terima kasih sudi kesini.

    ReplyDelete
  33. roha..salam maal hijrah 1432..
    akak tak boleh last minit roha..susah nak cari saiz anak ni..dulu pernah buat..kena pergi banyak kedai..baru lengkap..
    roha..akak memang suka baca apa yang roha tuliskan..dan banyak juga yang akak printka..dan ulang2 baca..

    ReplyDelete
  34. salam my dear sis:)

    Baguslah akak..awal2 buat persiapan:)
    yelah kan..nanti2 tak deklah nak pening2 lagi nk pikir ..:)

    Moga akak sihat di sana:)

    ReplyDelete
  35. salam tini..alhamdulillah..akak sihat..
    dan alhamdulillah jugak..dah selesai..beli keperluan sekolah anak..

    ReplyDelete
  36. Risau brg semua naik...transformasi ke arah kehidupan yg lebih ngetop dan kos pun ngetop.

    ReplyDelete
  37. dah beli siap baju sekolah tu senang sikit ya kak... klu ada lagi yg lebih2 duit tu bolehlah belanja makan hehehehehe

    ReplyDelete
  38. Salam kak Erna,
    maaf meskipun telat.. salam maal hijrah buat akak n keluarga...
    Wah.. tahun baru.. si hero akak nih nak sepatu and tas baru pula..hehe..

    Bukan cuma di Malay di Indo juga sekarang harga barang2 naik teruss...semua mahal.. pusingg..deh!!

    Thanks akak sudah bagi2 ceritanya ye.

    nensa

    ReplyDelete
  39. salam mamawana..memang kan..mahal betul harga barang..gaji pulak banyak itu je..

    ReplyDelete
  40. salam SMM..alhamdulillah..dah siap beli..
    belanja makan tak de hal nya..boleh aja..
    Mai la datang sini...he he

    ReplyDelete
  41. salam nensa..tq ..salam maal hijrah juga buat nensa.
    Nensa..hero akak bada besar..tap tahun baru..kena beli baru..sebab dah tak boleh pakai yang lama..

    ReplyDelete