Followers

Tuesday, December 21, 2010

MENJAWAB TAG DARI SARIYUSA

Assalamualaikum.


Akak dapat tag lagi..kali ni.seronok nak jawab..sebab cerita pasal masak.
Tag asal dari Dapur Tanpa Sempadan..tapi akak di tag oleh ALAM SARI

Soalan pertama: Sejak bila anda mula memasak dan apakah masakan pertama anda?
Akak mula memasak sejak sekolah rendah lagi..masakan pertama dah tentu lah nasi kan..
Soalan kedua: Siapa yang menggalakkan anda memasak?
Galakan tu tak ada..tapi perintah..he he..
masak satu kewajipan akak sejak sekolah rendah lagi..arwah mak menolong arwah bapak menoreh getah..akak anak perempuan yang tua yang tinggal dirumah.jadi dah jadi tanggung jawab akak untuk memasak.
Soalan ketiga: Masakan yang paling anda suka dan digemari orang-orang kesayangan anda...
Akak paling suka masak lomak cili api la kan..kalau nak ikutkan yang digemari..semua yang akak masak digemari..tak pernah lagi anak2 dan ayahnya menolak.

Yang keempat, kena tag 5 orang blogger yang sering berkunjung ke blog anda..
Akak tak pernah tag sesiapa sebelum ni..tapi kali ni teringin jugak..sebab tak susah kan..cuma cerita pasal masak je..dan soalan pun tak banyak..sikit aje..
Akak minta maaf pada yang akak tag ye..harap dapat menerima dengan hati terbuka..maaf ye..



40 comments:

  1. salam kak erna..bagus akk ni sporting la...saya tak reti nak jawab la heheh

    ReplyDelete
  2. memangkan...
    masakan pertama mesti nasi...
    takpun goreng telur
    hihihi

    ReplyDelete
  3. salam rosaliza..akak tau nama ros pu ada kan..
    akak senang aje..panggil anak c&p..akak tinggal isi je..he he..

    ReplyDelete
  4. Ms.lilies..he he..betul tu..kalau belum pandai masak nasi..mak tak suruh yang lain..

    ReplyDelete
  5. salam kak erna......... selamat menjawab yer.........

    ReplyDelete
  6. cite pasal masak ke?? ok nanti say try jawab ekk ;)

    ReplyDelete
  7. salam kembali ibu guru..terima kasih.dah jawab dah..he he..

    ReplyDelete
  8. iina..saja suka2 kan..sikit je..tak ambik banyak masa pun he he..

    ReplyDelete
  9. terima kak erna...nnt ain jwp ye...

    ReplyDelete
  10. salam ain..terima kasih..sudi jawab..

    ReplyDelete
  11. salam kak erna
    wah,kecik2 dah pndai masak nasi.hhehe
    saya pun x ingt sye stat masak umur brape.hehe

    ReplyDelete
  12. KakErna..nanti saya cuba - cuba jawap..w/pun mungkin lambat skit..anyway t/kasih ..ye.

    ReplyDelete
  13. assalamualaikuam Erna..
    wah, pandai masak rupanya..nasi skrg pun dah berjenis2 kan..

    ReplyDelete
  14. masak air buleh tak kak?
    hihihih..!

    ReplyDelete
  15. Mokcik pun masakan pertama pernah try masak nasi la...diajar oleh mama. Yang best dia ajar masak atas api guna kayu api lagi tu..hehehe. alhamdulillah sampai sekarang skill tu masih boleh dipraktikkan bila takde bekalan elektrik dan kena masak nasi atas dapur gas hehehe

    ReplyDelete
  16. Kak Erna,

    saya tak ingat tahu masak apa
    dulu..

    hehe..

    ReplyDelete
  17. Wah masak lomak cili api tu..

    Saya suka makan masak lomak ni kak...

    ReplyDelete
  18. salam my dear sis..:)

    menjawab tag memang menggerunkan..aduhaii:)coz tak berapa pandai..hehe

    anyway...akak dtglah yaa ke blog CM,ada award utk akak:)

    ReplyDelete
  19. benda first saya masak adalah goreng telur...huhuhu...

    ReplyDelete
  20. Masak nasi mudah kalau gunakan rice cooker hehehe....

    ReplyDelete
  21. salam emmbak erna!!ahha nyamar jadi buk indo jap!

    ReplyDelete
  22. pearljade..salam kembali..
    akak memang kena suruh masak dari kecik..sebab tak de kakak dirumah..ada abang aje..lauk pun kena masak jugak..

    ReplyDelete
  23. salam wan..terima kasih..sudi menjawab..lambat tak jadi hal..he he..

    ReplyDelete
  24. salam sal..memang nasi berjenis2 sekarang..dulu nasi putih aje..

    ReplyDelete
  25. zino..pandai la tu..ada yang tak tau..he he..

    ReplyDelete
  26. kak long..boleh...boleh...tak do salah he doh..he he..

    ReplyDelete
  27. salam mokcik azwa..sama lah kita..akak mula2 belajar masak pun dapur kayu..

    ReplyDelete
  28. reen..salam kembali.
    tak pe reen..tak ingat.akak memang ingat..sebab dulu tak de kakak he he..

    ReplyDelete
  29. salam yus..kalu dah N9..apa lagi kan..masak lomak cili api la..

    ReplyDelete
  30. salam tini..gerun tak gerun..sesekali akak layan jugak..
    terima kasih tini..bagi award..

    ReplyDelete
  31. salam wahida..anak2 akak pun mula2 belajar masak..masak telur..dan lepas tu baru goreng nugget..he he..

    ReplyDelete
  32. salm zaitu..zaman kita kecik2 dulu tak de rice cooker kat rumah..he he..

    ReplyDelete
  33. mokwonik..he he..boleh la..
    terima kasih buk..

    ReplyDelete
  34. patut la kak pandai memasak.. sejak sek rendah dah belajor memasak...

    ReplyDelete
  35. salam yong..masak terpaksa tu..he he..akak orang susah..tak de kakak dirumah..semua kena buat sendiri..

    ReplyDelete
  36. kak, sya nak nangis jawab tag nih, sya cuba ye ;p

    ReplyDelete
  37. salam sya..he he..lucu pulak..jangan nangis ye..senang aje..pasal masak2 je..he he..

    ReplyDelete