JellyPages.com

Thursday, December 23, 2010

HASIL KREATIF HERO BONGSU..

Terima kasih tini..award cantik dari Puan kartini

Assalamualaikum..

Hari ni..di opis..naik pening kepala..sampai tak ingat nak makan..apa lagi..isi SKT la..dah diminta guna hrmis..duedate jumaat..sistem asek hang..tak gerak lansung..

Balik rumah..lapar la pulak..bagi tau hero bongsu..mak lapar la dik..tapi.penat..boleh buatkan puff.
.inti daging dah ada..
sejak tau dari blog..dapur tanpa sempadan,secubit garam.dan tertunailah hasrat dihati..tentang  puff kawan tu..akak pun dah pandai guna dah..sedia kan inti je..

dan..ini lah..hasil nya..bermacam bentuk..berbagai rupa..
apa  kisah pada rupa kan..
 Bentuk tiga segi
Panjang,pendek..hantam saja lah labu..

Dah siap dibakar..makan..sedap..sebab intinya..mak yang buat..he he..

Terima kasih dik..

56 comments:

  1. wah sedap..nak belajar buat puff..pelajaran baru

    ReplyDelete
  2. salam sal..sediakan inti je..puff beli je jenama kawan tu..dah siap..he he..

    ReplyDelete
  3. rope nombor dua, yg penting sedap dan di masak dengan penuh kasih sayan.. ehem ehem

    ReplyDelete
  4. zar..trademark zar tu..dimasak dengan penuh kasih sayang..akak suka tu..he he..

    ReplyDelete
  5. hehehe..seronok betulkan anak anak tolong mak ;p
    sya kalau ayong dan kak ngah tolong buat nasi goreng masa sya tak larat pun dah suka rasa sejuk mata memandang ;p

    ReplyDelete
  6. wahhhh... ni dah boleh mula booking si aimi jadi anak sdra menantu ni... hehehe...

    Saya ni nak jugak buat kuih bakar2 ni kak... tp oven letrik takde kat rumah ni.. Nak guna oven dapo gas tu malas la pulak...

    ReplyDelete
  7. salam sya..hari ni akak tak tolong lansung dia..dia buat sendiri je..tu yang macam2 rupa tu..he he..
    inti akak dah buat ahad lepas lagi..simpan kat peti ais..

    ReplyDelete
  8. azz..boleh3..tak do salah he doh..kono pulak denan budak yang ado losong pipit kek pipi tu..ha ha ha..
    azz..akak memang dari dulu guno oven letrik..oven gas..abang akak tak bagi..takut bona dio..

    ReplyDelete
  9. dah buleh membantu mak dah... buek puff lak tu


    macam2 rupo nyo, yang memulo tu okey tapi bila dah hujung.. gulung2 yo lah kan...

    ReplyDelete
  10. Bagus nie anak lelaki belajar masak dan rajin masak.. saya mmg suka lelaki yg pandai masak.. sok2 leh buek menantu kan kak hehehe ;)

    ReplyDelete
  11. salam ibuintan..he he..ye lah tu..dah hujung hujung..main gulung je..he he..

    ReplyDelete
  12. iina..he he..memang betul tu..dah tak ada anak pompuan iina..sape lagi nak tolong kan..

    ReplyDelete
  13. wah bangga ni...anak lelaki ke dapur...

    ReplyDelete
  14. salam kakErna, tak kesahlah rupa macamana, badan dah penat, bedal saja..nasib baik ada org yg nak buatkan...pandai anak kakErna tu...

    ReplyDelete
  15. bertuah badan eh kak..
    berapa umur anak bongsu akak tu ? boleh bagi contoh kat anak2 saya.



    *boleh jadi macam chef wan !

    ReplyDelete
  16. salam wan..nak buat caman..akak ada anak lelaki je..he he..

    ReplyDelete
  17. salam Yatie..memang betul tu..apa ada pada rupa kan..janji perut kenyang..

    ReplyDelete
  18. salam reen..anak akak dah nak PMR dah tahun depan..anak reen kecik lagi..tapi masa sekolah rendah akak dah ajar gosok baju dan masak nasi sendiri..

    ReplyDelete
  19. kreativiti anak kekadang di luar jangkaan. biarkan..biarkan...

    ReplyDelete
  20. Salam kak Erna

    Menyelerakan.. entah bila la pulak nak dapat makan .. sekarang dalam proses mengurangkan berat badan..

    ReplyDelete
  21. Wah!..Bestnya bila ada orang tolong buatkan kan kak, lebih sedap sebab dari tangan anak yang sayang pada ibunya yang sedang lapar...:)

    ReplyDelete
  22. kak,jangan padang pado rupo...raso dulu..!
    kekadang org lelaki laie berminat bab masak memasak ni....!

    ReplyDelete
  23. salam IM..betul tu..biarkan..biarkan..

    ReplyDelete
  24. salam werdah..
    akak pun teringin nak menguruskan badan..tapi..ntah bila nak berjayanya..asek masak dan makan je..

    ReplyDelete
  25. salam Yus..seronok bila ada yang masak kan..dan kita tinggal makan aje kan..

    ReplyDelete
  26. kak long..betul kak long..jangan pandang pado rupo..
    janji sodapkan..

    ReplyDelete
  27. cik ceria..nak ke..mai datang mah akak..

    ReplyDelete
  28. rajin anak2 kak..
    tau emak die penat tlg wat kn puff...

    ReplyDelete
  29. Saya pun suka simpan puff kawan dalam fridge for emergency.Sedap dan cepat.

    Untung ada si bongsu.

    ReplyDelete
  30. tahniah emi..
    bulehlah acik tumpang makan ;-)

    ReplyDelete
  31. Kak erna, dont judge the puff from the look kannsss...hahaha..yang ayat best tu...'sedap sebab inti mak yang buat' hahaha..

    ReplyDelete
  32. mizct10..
    alhamdulillah..sikit sikit pun nak juga menolong..tau dia orang tak de adik beradik pompuan..he he..

    ReplyDelete
  33. salam zaitun..senangkan simpan puff tu..sesak2 inti sardin..atau sambal bilis pun jadi.

    ReplyDelete
  34. Irfa..you are wellcome..he he..bila nak mai sini..

    ReplyDelete
  35. mok cik..ish2 malu la..ngaku..he he..tapi saja je..nak bagi tau..puff tu sedap sebab inti buat sendiri..

    ReplyDelete
  36. wah,sedapnya...
    pndainya hero akk masak
    mana tumpahnya kuah kalau x ke nasi kan?hehe

    ReplyDelete
  37. untungnya ada org nak buatkan... nak amik order bleh ke ni??

    ReplyDelete
  38. pearljade..dia boleh buat yang mudah2 je..tq

    ReplyDelete
  39. cekna..ok..order dibuka sekarang..hehe.

    ReplyDelete
  40. Salam Kak Erna.
    Sedap karipap tu walaupun didatangkan dalam pelbagai rupa bentuk. Apa yang penting kak adalah rasanya. Mesti sedap punya! Rajin Kak Erna.

    ReplyDelete
  41. bagusnya si bongsu rajin memasak.. pasti senang lah akak...

    ReplyDelete
  42. Apa ada pada rupa. Yg penting inti dia sedap, sedaplah karipap tu hehehe

    ReplyDelete
  43. Lain kali bertambah eloklah buatan hero bongsu kak erna tu.

    ReplyDelete
  44. salam roha..yang penting rasakan..apa ada pada rupa kan..

    ReplyDelete
  45. salam yong..dia memang rajin menolong didapur..alhamdulillah..

    ReplyDelete
  46. salam YB..erima kasih..betul tu..apa ada pada tupa dia kan.yang penting rasa..
    Insyaallah..nanti akak ajar hero bongsu..biar lagi mahir..

    ReplyDelete
  47. boli kek mano erna. sodap ko yang dah sedio tu.. nampak macam sodap yo. inti karipap ado lagi dalam poti ais ni ha..

    ReplyDelete
  48. kak pah..yang jenamo kawan tu..kek giant ado..kek jusco ado..tesco lom masuk laie..ado yo agak e..
    memang sodap kak ph..bos sosej pun sodap..

    ReplyDelete
  49. dah masuk perut dia tak kira panjang ke pendek lagi dah

    ReplyDelete
  50. mamai..he he..ye lah..dah hancur kan.

    ReplyDelete
  51. Salam Erna.
    :) Anak lelaki pun boleh!
    Sebenarnya asal mahu, & ada keikhlasan, insya Allah berhasil.

    ReplyDelete
  52. salam kembalik kak G..harap2 berterusan rajin ye kak G..

    ReplyDelete
  53. to my dear sis erna:)

    Thanks sis sudi terima award tak seberapa tu...:):)

    p/s: duk ngemas umah lepas balik cuti2 nii:)

    ReplyDelete
  54. salam kembali tinie..
    akak yang patut ucap terima kasih kan..terima kasih sekali kagi..
    selamat mendobi..

    ReplyDelete
  55. Mama tak kiro rupo karipap tu janji mesti sodapppnyo...heeee

    ReplyDelete