Thursday, December 23, 2010

HASIL KREATIF HERO BONGSU..

Terima kasih tini..award cantik dari Puan kartini

Assalamualaikum..

Hari ni..di opis..naik pening kepala..sampai tak ingat nak makan..apa lagi..isi SKT la..dah diminta guna hrmis..duedate jumaat..sistem asek hang..tak gerak lansung..

Balik rumah..lapar la pulak..bagi tau hero bongsu..mak lapar la dik..tapi.penat..boleh buatkan puff.
.inti daging dah ada..
sejak tau dari blog..dapur tanpa sempadan,secubit garam.dan tertunailah hasrat dihati..tentang  puff kawan tu..akak pun dah pandai guna dah..sedia kan inti je..

dan..ini lah..hasil nya..bermacam bentuk..berbagai rupa..
apa  kisah pada rupa kan..
 Bentuk tiga segi
Panjang,pendek..hantam saja lah labu..

Dah siap dibakar..makan..sedap..sebab intinya..mak yang buat..he he..

Terima kasih dik..

56 comments:

sal said...

wah sedap..nak belajar buat puff..pelajaran baru

kak Erna said...

salam sal..sediakan inti je..puff beli je jenama kawan tu..dah siap..he he..

Zareda Norman said...

rope nombor dua, yg penting sedap dan di masak dengan penuh kasih sayan.. ehem ehem

kak Erna said...

zar..trademark zar tu..dimasak dengan penuh kasih sayang..akak suka tu..he he..

sayangsayangibu said...

hehehe..seronok betulkan anak anak tolong mak ;p
sya kalau ayong dan kak ngah tolong buat nasi goreng masa sya tak larat pun dah suka rasa sejuk mata memandang ;p

~Kak AZZ~ said...

wahhhh... ni dah boleh mula booking si aimi jadi anak sdra menantu ni... hehehe...

Saya ni nak jugak buat kuih bakar2 ni kak... tp oven letrik takde kat rumah ni.. Nak guna oven dapo gas tu malas la pulak...

kak Erna said...

salam sya..hari ni akak tak tolong lansung dia..dia buat sendiri je..tu yang macam2 rupa tu..he he..
inti akak dah buat ahad lepas lagi..simpan kat peti ais..

kak Erna said...

azz..boleh3..tak do salah he doh..kono pulak denan budak yang ado losong pipit kek pipi tu..ha ha ha..
azz..akak memang dari dulu guno oven letrik..oven gas..abang akak tak bagi..takut bona dio..

ibuintan said...

dah buleh membantu mak dah... buek puff lak tu


macam2 rupo nyo, yang memulo tu okey tapi bila dah hujung.. gulung2 yo lah kan...

iina said...

Bagus nie anak lelaki belajar masak dan rajin masak.. saya mmg suka lelaki yg pandai masak.. sok2 leh buek menantu kan kak hehehe ;)

kak Erna said...

salam ibuintan..he he..ye lah tu..dah hujung hujung..main gulung je..he he..

kak Erna said...

iina..he he..memang betul tu..dah tak ada anak pompuan iina..sape lagi nak tolong kan..

kak wan said...

wah bangga ni...anak lelaki ke dapur...

secangkir madu merah said...

salam kakErna, tak kesahlah rupa macamana, badan dah penat, bedal saja..nasib baik ada org yg nak buatkan...pandai anak kakErna tu...

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

bertuah badan eh kak..
berapa umur anak bongsu akak tu ? boleh bagi contoh kat anak2 saya.



*boleh jadi macam chef wan !

kak Erna said...

salam wan..nak buat caman..akak ada anak lelaki je..he he..

kak Erna said...

salam Yatie..memang betul tu..apa ada pada rupa kan..janji perut kenyang..

kak Erna said...

salam reen..anak akak dah nak PMR dah tahun depan..anak reen kecik lagi..tapi masa sekolah rendah akak dah ajar gosok baju dan masak nasi sendiri..

Insan Marhaen said...

kreativiti anak kekadang di luar jangkaan. biarkan..biarkan...

Werdah said...

Salam kak Erna

Menyelerakan.. entah bila la pulak nak dapat makan .. sekarang dalam proses mengurangkan berat badan..

~ yus ~ said...

Wah!..Bestnya bila ada orang tolong buatkan kan kak, lebih sedap sebab dari tangan anak yang sayang pada ibunya yang sedang lapar...:)

kak long said...

kak,jangan padang pado rupo...raso dulu..!
kekadang org lelaki laie berminat bab masak memasak ni....!

cikceriacorner said...

bestnye...nak jugak..hehehe...:)

kak Erna said...

salam IM..betul tu..biarkan..biarkan..

kak Erna said...

salam werdah..
akak pun teringin nak menguruskan badan..tapi..ntah bila nak berjayanya..asek masak dan makan je..

kak Erna said...

salam Yus..seronok bila ada yang masak kan..dan kita tinggal makan aje kan..

kak Erna said...

kak long..betul kak long..jangan pandang pado rupo..
janji sodapkan..

kak Erna said...

cik ceria..nak ke..mai datang mah akak..

mizct10 said...

rajin anak2 kak..
tau emak die penat tlg wat kn puff...

Zaitun said...

Saya pun suka simpan puff kawan dalam fridge for emergency.Sedap dan cepat.

Untung ada si bongsu.

HappyIrfa said...

tahniah emi..
bulehlah acik tumpang makan ;-)

MOKCIK AZWA said...

Kak erna, dont judge the puff from the look kannsss...hahaha..yang ayat best tu...'sedap sebab inti mak yang buat' hahaha..

kak Erna said...

mizct10..
alhamdulillah..sikit sikit pun nak juga menolong..tau dia orang tak de adik beradik pompuan..he he..

kak Erna said...

salam zaitun..senangkan simpan puff tu..sesak2 inti sardin..atau sambal bilis pun jadi.

kak Erna said...

Irfa..you are wellcome..he he..bila nak mai sini..

kak Erna said...

mok cik..ish2 malu la..ngaku..he he..tapi saja je..nak bagi tau..puff tu sedap sebab inti buat sendiri..

pearl jade said...

wah,sedapnya...
pndainya hero akk masak
mana tumpahnya kuah kalau x ke nasi kan?hehe

chekna @ mama ziyad said...

untungnya ada org nak buatkan... nak amik order bleh ke ni??

kak Erna said...

pearljade..dia boleh buat yang mudah2 je..tq

kak Erna said...

cekna..ok..order dibuka sekarang..hehe.

roha said...

Salam Kak Erna.
Sedap karipap tu walaupun didatangkan dalam pelbagai rupa bentuk. Apa yang penting kak adalah rasanya. Mesti sedap punya! Rajin Kak Erna.

kakyong said...

bagusnya si bongsu rajin memasak.. pasti senang lah akak...

Yunus Badawi said...

Apa ada pada rupa. Yg penting inti dia sedap, sedaplah karipap tu hehehe

Yunus Badawi said...

Lain kali bertambah eloklah buatan hero bongsu kak erna tu.

kak Erna said...

salam roha..yang penting rasakan..apa ada pada rupa kan..

kak Erna said...

salam yong..dia memang rajin menolong didapur..alhamdulillah..

kak Erna said...

salam YB..erima kasih..betul tu..apa ada pada tupa dia kan.yang penting rasa..
Insyaallah..nanti akak ajar hero bongsu..biar lagi mahir..

kakpah said...

boli kek mano erna. sodap ko yang dah sedio tu.. nampak macam sodap yo. inti karipap ado lagi dalam poti ais ni ha..

kak Erna said...

kak pah..yang jenamo kawan tu..kek giant ado..kek jusco ado..tesco lom masuk laie..ado yo agak e..
memang sodap kak ph..bos sosej pun sodap..

mamai said...

dah masuk perut dia tak kira panjang ke pendek lagi dah

kak Erna said...

mamai..he he..ye lah..dah hancur kan.

DDrfauziah said...

Salam Erna.
:) Anak lelaki pun boleh!
Sebenarnya asal mahu, & ada keikhlasan, insya Allah berhasil.

kak Erna said...

salam kembalik kak G..harap2 berterusan rajin ye kak G..

Pn Kartini said...

to my dear sis erna:)

Thanks sis sudi terima award tak seberapa tu...:):)

p/s: duk ngemas umah lepas balik cuti2 nii:)

kak Erna said...

salam kembali tinie..
akak yang patut ucap terima kasih kan..terima kasih sekali kagi..
selamat mendobi..

mamawana said...

Mama tak kiro rupo karipap tu janji mesti sodapppnyo...heeee