JellyPages.com

Monday, December 13, 2010

TAK SANGKA..NASIB BAIK TAK JADI NANGKA..




Assalamualaikum..

Semalam..seperti biasa..pagi tu..masak..kemudian..buat dadih ada beli tepung dadih masa pi MAHA tu....
dah siap dadih..buat pulak..muffin ..akak ikut resepi izzah muffin

dah siap semua..baru akak kemas, sapu lantai dan mop lantai..
semasa mengemop tu..sambil akak mengalih ngalih barang..sambil akak nak mengangkat barang..tak diduga..dah lantai licin kan..tersembam..jatuh pulak dah..adui..sakitnya..tapi akak senyap je..ambik air panas ..tuam..
tak sangka pulak..malamnya tak boleh nak beralih tidur..sakit..
Pagi tadi..pi kerja seperti biasa..tapi..belum pukul sepuluh..dah rasa sakit sangat..habis semua sebelah kanan sakit..
Tengahari dah tak tahan...rasa badan dah panas...ish..sakit pulak..rasanya masa jatuh tu..macam tak kuat sangat..akak malas nak pi klinik..pi farmasi..cari ubat..beli 'counterpain'sapu2 kat tempat sakit..kurang sikit sakitnya..tapi badan masih panas..tengok esok la..kalau berterusan..baru pi klinik..
Tu la dia kan..makin meningkat umur..makin kurang pulak daya tahan..
Insyaallah tak ada apa apa kan..doakan akak sihat ye..

46 comments:

  1. salam my dear sis..
    Moga akak cepat2 sembuh ..
    Nampaknya akak kena restkan diri tu..

    ReplyDelete
  2. salam tini..tearima kasih..
    nak rest caman tini..kita sorang pompuan..he he..

    ReplyDelete
  3. tu lah kak,bak kato aleesya anak kakcik..
    ati2 tau...
    lain kali jago2..dah lah akak sorang yo pompuan lam rumah tu..

    ReplyDelete
  4. anymz..pandai boto anak kak cik tu kan..
    nak buek camano nim..tak sangko lak dah jatuh..he he..

    ReplyDelete
  5. Salam kak Erna,

    harap2 tidak melarat, moga cepat sembuh kak. Kalau masih belum kurang sakitnya, better pegi check doktor.

    Take care...

    ReplyDelete
  6. salam yus..terima kasih
    insyaallah..harap harap tak melarat..

    ReplyDelete
  7. eh akak...bahaya tu...

    gi la urut..pastu cek kot2 ada darah beku. takut efek long term la kak...

    ReplyDelete
  8. salam, seeloknya pergilah ke klinik.. harap2 takde apa yg serius,,

    ReplyDelete
  9. banyakkan rehat kak erna, takde yng seliuh ke?

    semoga cepat sembuh

    ReplyDelete
  10. wah akak dah pindah rumah baru rupanya...tak perasan. saya dah komen tadi, ingatkan masuk rumah sapa tadi ropa2nya rumah kakErna...cantik cantik..

    ReplyDelete
  11. Kak..bila dah berusia ni... kalau buat kerja kena hati2...sebab badan kita dah tak macam dulu lagik... kalau jatuh memang akan melarat..samalah kita kak... kalau jatuh badan macam nak demam...

    Akak pergilah klinik...jgn tunggu sampai sakit nanti lagi melarat...

    ReplyDelete
  12. semoga semua nya selamat yo kak...
    tu lah..malang tak berbau....!kito tak mintak...kan?

    ReplyDelete
  13. Copek sombuh yo kak... Sunyi lak tak dapek nak ngusik akak kek fb hehe...

    ReplyDelete
  14. GB..terima kasih..kat rumah akak ni..akak pun tak tau..kat mana ada orang yang pandai mengurut..tu yang susah tu..

    ReplyDelete
  15. salam yatie08..akak harap pun camtu jugak..tak ada yang serius hendaknya.

    ReplyDelete
  16. ibuintan..terima kasih..yang terseliuh tak de rasanya..cuma..yang terhempas kelantai tu yang rasa sakit..

    ReplyDelete
  17. yatie08..hehe..ni pun tak siap lagi anak akak buat..esok sambung katanya..
    bila akak tengok..akak sendiri pun tak faham.akak main tekan aje..

    ReplyDelete
  18. anie..betul la anie..akak pun tak sangka pulak..makin lama makin terasa sakit..ingat kan tak ada ape2..

    ReplyDelete
  19. salam kak long..betul tu..dah nak jatuh kan..kito memang tak mintak..insyaallah..harap2 tak melarat..

    ReplyDelete
  20. salam azz..insyaallah..
    akak ni rajin makan ubek tau..cumo nak jumpo doktor yo takut..he he..

    ReplyDelete
  21. Aduiii...sakit tu. Masa jatuh selalunye tak sakit sangat tapi start esok lusa mula satu badan sakit nanti. Mama pernah jatuh motor mulanyer tak sakit, elok jer bangun dan pi kerja . Lepas tu kek seminggu domam urat. Kena pi urut. Mama takut sgt kalu jatuh, macam trauma ajer. Dulu pernah terjatuh lagi atas jln raya, kena ragut, kapla terantuk kat atas jln, trauma lagi kat sebulan. Dah urut alhamdulillah sihat adanya. Nanti pi klinik tau...take care. Berhati2 selalu.

    ReplyDelete
  22. sakit sikit sikit, buat macam biasa aje..

    ReplyDelete
  23. Salam kakErna ..sakit jatuh jangan di pandang ringan ..lagilah pulak kalau lepas tu bawa demam ..baik kakErna pergi klinik sekurang - kurang dapat tau apa yang tak betul...fikir utk kebaikan..
    Moga kakErna cepat sembuh.

    ReplyDelete
  24. Aslmkm.
    Laa ... itu la Kak G selalu tak keje lebih2 ... ikut my hubby kata, 'tak payah tengok sana; buat tak nampak!' :)
    Seriously, Erna kena lebih berhati-hati & rehat juga ya. Bila usia meningkat, tenaga kita sudah tidak di tahap yg sama.

    ReplyDelete
  25. salam....kak,

    dadih memang saya suka..selalu beli kat pasar malam..

    ReplyDelete
  26. salam mamawana..
    akak pun fobia jugak..tapi..kali ni..tak sangka lansung boleh jatuh..selipar tu dah licin ..kot..selalu mengemop pakai selipar..tak rasa licin..tapi dah nak jatuh kan..

    ReplyDelete
  27. IM..memang buat macam biasa..cuma bila dah sakit sangat..baru tak tahan..

    ReplyDelete
  28. wan..salam kembali..terima kasih wan..insyaallah..kalau dah tak tahan sangat nanti baru akak pi klinik..

    ReplyDelete
  29. Wksllam kak G..dah selalu buat tak nak..tapi..sesekali kena nampak jugak..he he..dah tak tahan melekit kak G..anak buat..tak macam kita buat..tak rata di mopnya..

    ReplyDelete
  30. SR..salam..
    kalau suka dadih tu..beli tepung nya dan kacau sendiri..boleh dapat banyak..puas makan..

    ReplyDelete
  31. ish erna.. jatuh ni jangan buek memain. harap dah sehat dah..

    ReplyDelete
  32. kak pah..alhamdulillah..yang sebolah kanan yo sakit lagi..nak menyapu pun sakit..

    ReplyDelete
  33. cepat pi urut kak erna.. nanti bengkak urat plak.. get well soon ok..

    ReplyDelete
  34. Salam Kak Erna,


    Hati2 kak, kenapa boleh terjatuh tuh! Kena berjaga2... espeseli tulang yg semakin hari semakin tidak kuat

    ReplyDelete
  35. salam kak erna...semoga hari ini kak erna dah sihat ye...byk2 berehat...

    ReplyDelete
  36. hamizah.terima kasih..insyaallah..

    ReplyDelete
  37. zar..ingat kisah zar..meankutkan betul nak pi urut ngan orang yang kita tak kenal ni..
    akak sapu cream tu je..

    ReplyDelete
  38. ibu sayang...salam kembali
    betul tu..makin lama tulang makin rapuh kan.dah nak jatuh.nak buat camanakan..

    ReplyDelete
  39. ainnoraini..salam kembali..
    hharap2 makin sihat..tai ari ni..hampir tangan kanan tak boleh nak angkat..

    ReplyDelete
  40. Kesian kak Erna. Semoga hari ni, kak Erna dah tak sakit.
    Yati tak mop, tapi Yati lap lantai. Sebab kalau mop, lambat kering. Kalau lap, kita boleh perah kain sampai kering. Sebab banyak budak kecik berlari-larian dalam rumah, jadi lagi selamat lap, kalau tak nanti, ada la kes terjatuh, tersembam...

    ReplyDelete
  41. salam yatie.. dulu masa anak2 kecik..akak pun sama..lap lantai..sambil duduk tu..habis rata satu rumah.
    sekarang dah tak larat dah yatie..

    ReplyDelete
  42. Dah nak kena kan kak...

    semoga akak cepat sembuh.




    *mak saya pun kena camtu jugak tapi dari katil. kesian dia nak bergerak pun susah.

    ReplyDelete
  43. salam reen..betul kata reen..dah nak kena..nak buat camana kan..mak een dah o.k ke..semoga dia dah sihat..
    akak masih lagi sakit sebelah kanan..nak buat apa2 pun susah..

    ReplyDelete
  44. aduh mesti sakit sangat...kalau sapu ubat x lega memang kena gi klinik ambil ubat tahan sakit..risau gak takut membengkak jer...harap cepat sembuh ya..

    ReplyDelete
  45. ieza..terima kasih..sekarang masih makan ubat tahan sakit akak ni..kalau tidak lagi tak tahan sakitnya..

    ReplyDelete