Monday, February 4, 2013

SUASA?..OK..KITA TUKAR...EMAS

Assalamualaikum

Dalam N3 acik yang terdahulu acik
mengaku warga suasa kan
tapi semalam
acik terpaksa la akur..
memang nak menghampiri warga emas la acik ni
alkisahnya semalam masa nak buat badak berendam tu
acik malas nak mesin daun pandan
acik nak guna paste pandan je
acik ambik cermin mata
nak tengok exp.date dia kan
acik tengok tapi tak nampak
cuba lagi tak nampak
sudah..apa hal ni..kenapa mata acik ni
dah teruk sangat ke
kemudian acik ambik cermin mata satu lagi
(acik memang ada 2 cermin mata
yang lama acik masih simpan untuk emergency) 
nampak pulak .

 Petang tu selepas balik dari jumpa hero bungsu
acik menyapu la kat dalam bilik kan
sekali tu acik tersapu cermin 
acik ambik..belek2
cermin apa pulak ni
cepat2 acik ambik cermin mata acik
laaaa..sah sah berlubang satu
cerminnya dah tanggal
patut la masa acik nak membaca tu tak nampak apa pun
rupanya sebelah lagi tu cerminya tak ada
tah bila tercabut acik  pun tak perasan
nasib tak terpijak
kot tak...tak tau nak kata
bukan murah nak ganti tu kan.

macam tu la..kalau dah berusia  
abih camano.
oklah jumpa lagi Insyaallah

43 comments:

  1. hahahaa acik! saya pun pernah terkena camtu...
    masa baca buku rasa pening semacam, heran naper mata makin teruk sangat ker! rupanya cermin sebelah dah tertanggal!

    saya warga tembaga....hehehe

    ReplyDelete
  2. betul acik..klu dah rosak..payah dak diganti...berkira2 masa nak menggantikannya..yelah kdg keutamaan anak2 didulukn..

    ReplyDelete
  3. nsb baik xterpijak..oklah tu nnt blh hntr psg blk cermin yg tggl tu kan. :D

    ReplyDelete
  4. Kakak dari kecik memang dah rabun acik. So bukan kerana emas ke suasa tapi ni jenis jenis yg rabun. Kalau tak ada cermin memang tak boleh nampak. Bapak kakak yg dah 85+ tu boleh nampak tau Acik menonton tak perlu cerminmata.

    ReplyDelete
  5. ekekek .. akak saya kalau x pakai cermin mata anak2 selalu ejek tua kak ..
    dah lah x nampak kan .. sakit ati bila anak2 ejek ekeke .. nak wat camnooo ..
    rasanya semua yg pakai cermin mata nie dah nampak berusia koot ekeke ;)

    ReplyDelete
  6. hehehe hai lah acik...buat saya tersenyum jer baca n3 ni...

    ReplyDelete
  7. hahaha..
    konfem warga emas
    tp takpe..tetap manis di pandang mata
    apa ada pada usia
    ye tak?

    ReplyDelete
  8. dah upgrade jadi makin mahal lah tuh kan.. hihi dari gangsa bertukar emas :)

    ReplyDelete
  9. Hahaha. Itu belum lagi kes caghik spek tak jumpo. Totibo ateh kopalo diam e. Itu cito sayolah tu acik. Kito geng lah nampak e.

    ReplyDelete
  10. Salam acik..

    Alhamdulillah tak terpijak.. kiranya amsih rezeki acik lagi tu.. semua org klu panjang umur akan ke usia emas juga kan.. saya pun dah masuk suasa dah ni..

    ReplyDelete
  11. Lawak pulak citer Acik ni..boleh cermin tu tanggal pulak ya..^__^

    ReplyDelete
  12. Hahaha... lawaklah kak cik ni...tersenyum sorg ptg2 ni...

    ReplyDelete
  13. Assalam Acik...

    Warga emas tak pe la Acik, janji sihat walafiat...aminn...

    ReplyDelete
  14. Acik, saya kalau lupa letak cermin mata kat mana, nak cari mmg tak jumpa. Rabun teruk. Kadang2 dah bukak contact lens, cari specs tak jumpa, terpaksa pakai semula contact lens tu semata2 sebab nak cari specs, adoih..

    ReplyDelete
  15. tergelak PM baco...macam mano lak tak pasan cermin sebelah sudah hilang...hehe

    Acik pakai cermin mata jauh dekat ke..???

    ReplyDelete
  16. hihi kak erna...warga emas lagik tinggi saham tu eh!! kalau naik ketapi dpt diskaun 50%..syiok kan!
    kita pun kalau tukar spek baru...spek lama yg berkulat tu jugak kita suka...warga emas ker, warga emas celup cam kita nih pun..kalau dah rabun..memang kena gantung spek kat leher lah jawabnya...hihi

    ReplyDelete
  17. Wahh patut bangga ni. Emas mahal sangat sekarang ni tau Acik!

    ReplyDelete
  18. maaf la acik...jgn kecik ati pualk kalau saya tergelak baca citer acik ni...

    ReplyDelete
  19. lawak la acik ni..dah nama pun tak nampak kan, mana nak perasan yg cermin tu takde sebelah..takpelah acik walaupun becermin tapi masih blh nampak..

    ReplyDelete
  20. aduihaiii... soba yo lah, dah tak perasan bukan sebab emas atau suasa tu

    ReplyDelete
  21. hehehe..lucu gak cerita acik ni. Teringat kita duk gelak2 dalam telefon malam tu pasal warga suasa..

    ReplyDelete
  22. ahahah lucu la kak..nanti mesti rindu kat akak :)

    ReplyDelete
  23. acik ni.. sorry tersenyum saya baca...

    ReplyDelete
  24. Salam akak..
    tergelak saya baca cerita akak ni....nasib baik akak tak terpijak cermin yang tanggal tu...

    ReplyDelete
  25. Lucu baca kisah akak ni .. Nur rabun dari sejak Tingkatan 5.. Penah juga terduduk kan spek sendiri hehe

    ReplyDelete
  26. Kelakarla entri ni.. salah sendiri rupanya tak dapat baca ep date tu.. akhirnya mengaku jugalah dah naik pangkat dapat emas..

    ReplyDelete
  27. hahaha..kelakar akak nie..hehehe

    emas mahal kak..elokla upgrade hahaha

    ReplyDelete
  28. hehehehe... dah tertanggal rupanya cermin dia ya kak.. patutlah tak nampak.. hahahaha,,,

    ReplyDelete
  29. senyum2 baca ni Kak..
    dah tertanggal rupa nya cermin..patut tak nampak..hehe.. kena ganti baru jg ye kak:)

    ReplyDelete
  30. hihihihi...patut le tak nampak ek..

    ReplyDelete
  31. Salam Acikk... suspen jeeee ingatkan tukar brg suasa ke brg emas.

    ReplyDelete
  32. ingat nak tukar pelaburan dari suasa menjadi emas...
    oooo pasal cermin mata rupanyer..

    ReplyDelete
  33. hehe sabo jelah... tergelak liya membacanya... maaf ye

    ReplyDelete
  34. hehheehe...AE nih...gelak sorang dayah baca cerita AE nih..
    hehe..

    :)

    tapi kes tak perasan mcm AE nih boleh jadik kat saper saper je...

    ReplyDelete
  35. hehehhe... ingt td apa lah yg nk di tukar neyr... hehehe alah acik kadang yg mude skit mcm dana pun blh terlupe ni kan pulak acik hehehe... kite sama je acik

    ReplyDelete
  36. hahaha..... takpe Acik... emas tu kan sangat berharga

    ReplyDelete
  37. ekekekek..gelak saya baca cerit acik erna tak perasan pakai spek tak bercermin ni!

    ReplyDelete
  38. Lawaklah AE ni.... rupanya cermin satu tanggal eh...
    AE ni umur bape eh? nampak muda je...

    ReplyDelete
  39. salam perkenalan..done folow sini jugak. Jemput jugak singgah blog saya. Kes naya betul sampai trpaksa brkaki ayam.

    ReplyDelete