Tuesday, February 19, 2013

KEK KUKUS..susah ke nak buat?

Assalamualaikum

tengahari tadi rasa macam kenyang
tapi keluar jugak teman en.suami
bila dia order
nasi impit kuah kacang
ngan rendang ayam seketui ni..
terbuka la pulak selera acik
tapi tak mau order lah..tadi kata kenyang kan
konon malu la jugak he he
acik kacau je en.suami makan..sedap..
 Dikedai makan tu ada jual kek kukus
kedai kedua acik jumpa kedai makan jual kek kukus ni
yang ni 200gm RM8.00
kedai yang sebelum tu..500gm RM16.00
dua dua sedap..
susah ke nak buat kek kukus ni ye
acik suka makan..tapi tiap kalinya..beli
ada jumpa yang sedap
ada yang tak de rasa lansung
harga tetap sama walau pun tak sedap..he he

oklah jumpa lagi,Insyaallah




30 comments:

  1. Saya pulak agak kurang suka kek kukus buah ni..sbb mcm manis sgt. Tapi kek ni mmg mahal kan..

    ReplyDelete
  2. saya suka kek kukus tp yg ori punya la acik, butter mesti pure, buah campuran pun baik, dan kalau semua ok mmg patut pun harganya mahal, kukus pun 4 jam! saya pernah beli kek buah, dlmnya byk kismis, saya suka! harga pun mahal, tp bila makan rasa pelik ya amat! skali tu bia saya kecaikan benda yg diakui kismis hitam tu, rupa2nya pisang salai yg dicincang....hangin saya kakcik oiii!!!

    ReplyDelete
  3. pernah jgk beberapa kali wat kek kukus..x la sesusah mana..bleh aja kalo nk mencubanye.

    ReplyDelete
  4. kalau beli mmg manis sangat kan,,,kalau buat sendiri belum tentu nak jadi !!

    ReplyDelete
  5. kek kukus buah tak pernah buat
    tp kek kukus coklat selalu buat
    dulu la..
    skrg lama dah takbuat
    baru hrtu si adam komplen hihihi!!

    ReplyDelete
  6. Saya kalau nasik impit suka makan dengan lontong, slurrpp, hehe..
    Kek buah sedap tapi selalunya bila yg dibeli tu manis sangat kan & betoi tu, kadang2 tak sedap, sabaq jalah :)

    ReplyDelete
  7. kak saya suke kek kukus ..
    x kira lah kek ape ..
    saya suke kukus dari bakar kak ;)

    ReplyDelete
  8. kek coklat kukus pernah lah buat....

    ReplyDelete
  9. Saya suka kek kukus...tapi tak pernah buat sendiri...

    ReplyDelete
  10. kek buah kukus lagi lglah cerewet nak buat.

    ReplyDelete
  11. tak susah nak buatnya Acik..

    ReplyDelete
  12. Acik, ummi pun suka kek kukus, tapi malas juga nak buat sebab makan masa yang lama nak masak.Kalau ada yang sedap, rela beli je kan..

    ReplyDelete
  13. susah kot..smapai skrg saya tak pernah buat..

    kawan saya ada jual..selalu klu nk makan beli ngan dia jer...

    ReplyDelete
  14. Musim raya saya dok jual Kek Kukus Buah 800 gm cuma RM20 saja. Sedap sangat!

    ReplyDelete
  15. Buek kek kukus coklat na. Ubuh ganache.. Osah sodap e. Tak hengat duniyo kau makan nanti..haha..
    sorilah lamo tak jongok. sibuk lah na.

    ReplyDelete
  16. Kak dimanakah lokasi kedai nasi impit tu?

    ReplyDelete
  17. Sey suko kek ni tapi kok manih bona, mmg sey tak makan la.. Tokak tak buleh nak terimo..

    Akak ipar sey pandai gak buek kek kukus ni tapi tu la, kadang2 elok lombab ehh.. ado maso ehh koghing yoo sampai merekah.. Mmg leceh buek kek ni..

    Dulu salu boli yang Amway punyo.. Sodap gak.. Mahal tu memang la mahal.. huhu..

    ReplyDelete
  18. heheheh itulah msti acik nyesal kan sbb ckp takmo mkn hehehe.... dana tak penah try bt kek kukus buah tp kalu bt kek kukus coklat tu senang je...

    ReplyDelete
  19. Kat BP, ade org jual kek buah kukus, 500g - RM11 je acik...sedap sbb manis-manis buah. Heee~

    ReplyDelete
  20. Acik! tak susah nak mengadun kek kukus ni... tapi nak mengukusnya tu yg leceh... ambik masa lama sgt! paling2 4 jam tu mesti...

    ReplyDelete
  21. Entah, Yati pun tak pernah buat kek kukus. Makan pernah, yang chocolate cake, memang moist.
    Sedap pulak tengok nasi himpit tu. :)

    ReplyDelete
  22. Klu beli memang bgitu..kdg sedap kdg tidak..nasib2

    ReplyDelete
  23. senang nak buat leceh sikitjer... kalau suka kena buat dapat banyak sikit koet..

    ReplyDelete
  24. Tak pandai buat kek kukus tapi pandai makan hehehe

    ReplyDelete
  25. Kalau nak sedap buat sendiri Acik tapi itulah kalau buat ambil masa pulak. Beli sikit senang terus habis:)

    ReplyDelete
  26. lama tak buat... makan nak, tapi malas buat..

    ReplyDelete
  27. salam kak, mungkin sebab kena kukus 4 jam kek tuh....patut pun rege mahai!

    ReplyDelete
  28. salam AE..mama ada kawan buat kek kukus ni..katanya 4jam kekna kukus dan bolih tahan sampai 1 bulan..kat sini dia jual rm45 utk 1 kg..

    ReplyDelete
  29. Terlioq plak M tengok nasi impit ngan kuah kacang tu Acik..

    ReplyDelete