Thursday, February 14, 2013

POTONG JANGAN TAK POTONG

Assalamualaikum

habis dah pokok mangga depan rumah
lepas ni..nak makan mangga beli je la kan
baru2 ni ada yang ambik gambar pokok pokok 
depan rumah
risau jugak kan..sebab memang dah sah2
bukan tanah kita..
tumpang tanam pokok pokok je 
masa budak ni cuti sekolah dapat la
minta tolong.

oklah jumpa lagi,Insyaallah

41 comments:

  1. bila dah potong nampak kemas sikit kan kak ;)

    ReplyDelete
  2. assalam AE..sayangnya, pokok mangga tu dah besar.. :(

    ReplyDelete
  3. nmpk terang je kawasan umah kan acik...hihi

    ReplyDelete
  4. salam acik...alahai sayangnya pokok mangga tu dah ditebang

    ReplyDelete
  5. pokok tu mendatangkan masalah pada org ker acik sampai perlu ditebang?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mungkin dah ada yang komplen kot.. huhuhu...

      Delete
  6. Beli pun okey lagi Acik Erna... hendaknya masa musim buah mangga ...4 kilo rm10

    ReplyDelete
  7. Bila tak ada nanti ...mencarilah pulak yaaaa....

    ReplyDelete
  8. Baru cadang kalau pegi rumah akak nak bawakan kuah rojak., kena belilah pulak buah mangga ye..he..he..:)

    ReplyDelete
  9. Waa ada anak bujang membantu, ringanlah sikit kerja kita kan acik. Sayang pula tengok pokok yang dah besar tu, tapi takpe, nanti boleh join ummi membeli-belah mangga,hikhik!

    ReplyDelete
  10. tak apa bukan rezekiah tu. kalau nak makan puas2 beli sjlah lps ni.

    ReplyDelete
  11. kat rumah ni buah mangganya dalam mesti ada ulat..nak tebang tak tebang lagi...
    lepas ni acik erna kena beli nampaknya...

    ReplyDelete
  12. Takpalah, takut kena saman pulak kalau tak ditebang tu, depa siap ambik2 gambaq bagai lagi.

    ReplyDelete
  13. sayangnya pokok dah besar..
    amik gambar?macam kes serious je hehehe

    ReplyDelete
  14. pokok besar2 ni best bleh lindung panas sket

    ReplyDelete
  15. pasni takde lah tempat berteduh kan..

    ReplyDelete
  16. Rajinnya anak akak...lepas ni kena beli dah buah mangga..

    ReplyDelete
  17. Rajin sgguh anak bujang akak... Tapi sayang jgak kan ditebang. Iyela pokok dah besar ;)

    ReplyDelete
  18. ini pokok yg buah eh kngh amik maso dtg ghayo 2thn lopeh tu ko kak??

    ReplyDelete
  19. Tapi sayang bila kenang dah lama tanam dan dah ada hasil pulak tu..

    ReplyDelete
  20. Pokok manggo umah mak kek PD pun dah lamo tobang. Anai2 komain banyak. Takut lak monjangkit ko ghumah.

    ReplyDelete
  21. Sayang pulak dipotong kalau dah ada hasilnya kak

    ReplyDelete
  22. Dulu pkk mangga depan rumah sy juga terpaksa di tebang oleh tuannya pasal x berjaga...sayu gak tgk pkk tu tumbang maklumlah banyak kenangan kat bawah pkk tu bersama jiran2 yg sporting satu masa dulu... kini semuanya tggl kenangan..:(

    ReplyDelete
  23. Sayang kalau nak tebang pokok... tapi apa boleh buat kalau untuk sesuatu keperluan lain...

    ReplyDelete
  24. Apa motif orang datang ambil gambar pokok tuh? Kenapa tak tanya?

    ReplyDelete
  25. mesti letihkan potong pokok mangga tuh...huhu

    ReplyDelete
  26. lepas ni boleh beli anak pokok mangga baru. Tanam dalam pasu je. Hehehe

    ReplyDelete
  27. Nak tunggu beso bertahun2 kan...nak tebang beberapa minit jer...

    ReplyDelete
  28. sayangnya...tapi nak buat macam manakan...

    ReplyDelete
  29. Sayangkan kena tebang. Mengganggu ker pokok tu.

    ReplyDelete
  30. nanti tanam lain kak erna..

    kat mana nak dapat anak benih mangga yg bes bes ya?

    ReplyDelete
  31. La sayangnya kak..... potong dahan je tak bleh ke

    ReplyDelete
  32. Hello Dear :) .
    Great blog. Interesting post.
    Have a nice weekend.
    Welcome to my blog.
    http://photographyismyexistence.blogspot.com/

    Like me on Facebook. I will be extremely grateful.
    https://www.facebook.com/pages/In-another-light/413836138693856

    ReplyDelete
  33. terang benderanglah..lapang sikit..

    ReplyDelete
  34. assalam acik
    sayangnya pokok mangga tu he hee
    kalu sy baru nak tanam ni sb memang suker mangga

    ReplyDelete
  35. dh potong lpang la sikit pemandangan..

    ReplyDelete
  36. Salam K.Erna..kat depan umah atie pon aritu ada org snap gambar sbb atie tanam pokok bunga kertas depan tu(dah bsr pokoknya)..
    Pastu masa jiran nk kenduri.,.HB tebang habih,seronbok pulak sbb depan rumah lapang jer :)

    ReplyDelete
  37. org kata,nak tanam..nak tunggu pokok besar,berbuah..amik masa bertahun..
    tp nak tebang..amik masa kejap ja hehe

    ReplyDelete
  38. alah...terpaksa tebang ye Kak?.
    takpe lah, klu teringin boleh je beli..hehe..
    Rajin anak bujang akak tu menolong..;)

    ReplyDelete
  39. Alahai sayangnya... Takkan kena saman.pulak tnm pokok dpn rumah?

    ReplyDelete