Friday, February 22, 2013

?

Assalamualaikum
dua ekor je tapi bunyinya kemain bising.
sembelih buat rendang kang baru dia tahu he he
mau kena kejar dek tuan nya
kalau dilepaskan
gaya nak mengejar orang je
cemas dibuatnya
 ok lah..merepek kejap
jumpa lagi,Insyaallah

24 comments:

  1. assalamualaikum
    singgah pagi jumaat
    semoga hari yang ceria

    ReplyDelete
  2. Assalam..
    Acik..kat umah lynn mak abah bela angsa..pantang dengar suara mak atau abah..mesti ang ang ang...lynn pon ingat nak sembelih jer..hehe

    ReplyDelete
  3. salam AE..rendang pun sodap..ha2x..memang sah AE kena kejar dek tuannya..

    ReplyDelete
  4. Angsa memang kuat bunyinya... Sensitif pada benda yang jarang diaa jumpa
    .

    ReplyDelete
  5. teringat kisah kena kejar ngan angsa..mmg takut sangat

    ReplyDelete
  6. Kakak ni Acik walau setiap kali balik jumpa angsa di belakang rumah tapi dia tetap tak kenal-kenal. Kalau leher memanjang dgn muncung nak menyudu memang kakak lari dulu.

    Cantiklah putih. Kami punya kelabu.

    ReplyDelete
  7. Saya sangat takut dengan angsa dari kecik Acik Erna. Ni gara2 kerap sangat kena kejar dengan angsa bila balik rumah nenek dulu....huhu.

    ReplyDelete
  8. liya paling takut dengan angsa hehe sebab pernah kene kejor dgn angsa.. smpai skrng ni ada sikit trauma haha

    ReplyDelete
  9. Acik, masa kecik2 dulu ummi pernah kena kejar dik itik, aduyai siap kena gigit sampai nampak isi betis, huhuhu..fobia sampai sekarang. Tapi kalau gulai tu sodap Acik, ummi boleh je makan.

    ReplyDelete
  10. angka ni akak bela ka? cantikkkk dan putih bersih aja..

    ReplyDelete
  11. singgah hari jumaat,
    la ingat apa tadi...hehe
    lariiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

    ReplyDelete
  12. cukup takut kalau ada angsa dijalanan....ingatkan kita yang lari laju rupanya angsa lagi laju he..he..

    ReplyDelete
  13. Ala comelnya depa berdua tuuu! :D

    ReplyDelete
  14. rendang angsa mmg sedap okeh ha3

    ReplyDelete
  15. tak suke ngn angsa sbb masa kecik2 penah kene kejar n kene cubit ngn mulut dia tuh...sakit...
    tp telur dia dana suke

    ReplyDelete
  16. Assalam kak E..angse nih memang kerja nak mengejar org aje kan...kita sokong kalau akak sembelih dia buat rendang...hihi

    ReplyDelete
  17. takut ngan angsa,dulu kalau blk skolah mst angsa tggu tepi jln time tu lari x cukup tanah la apa lg..hihihi

    ReplyDelete
  18. hahahaha..menatang ni memang bising, kalo lalu kat dia, macam kita ni pencuri plak di buatnya...

    ReplyDelete
  19. ada kwn saya fobia dgn angsa ni sbb masa keciknya dulu dah kena sepit dgn angsa di kaki.Tengok pun tak mahu dah.

    ReplyDelete
  20. sombelih kak... masak rendang sedap tu

    ReplyDelete
  21. dulu kat kpg ada bela jugak angsa ni. garang kan. takut...

    ReplyDelete
  22. Tak menahan bila angsa2 jiran M yg banyak tu dok buat bising kat laman umah..bingit ja telinga ni...

    ReplyDelete