Sunday, February 3, 2013

AKHIRNYA....BERTEMU JUGA

Assalamualaikum

Hari ni acik rasa teruja dan seronok
nak tau sebabnya
haa..tu dia..
acik hari ni dapat jumpa sorang teman alam maya
katanya acik la kawan alammaya yang pertama dia jumpa
seronok betul acik rasa
dan terima kasih banyak pada Aidah
 yang sudi berjumpa acik
dan sudi jugak belikan shitake untuk acik
insyaallah esok acik akan cukupkan bahan2 lain
yang acik beli awal dah kecut mecut semuanya.
Aidah kata..dia malu nak jumpa ngan kawan alamaya
apalah nak malukan Aidah..
Aidah dah cukup sempurna.
hidung mata telinga semua cukup.cantik.

balik dari jumpa Aidah
acik sempat la buat kuih ni..sebab nak pi tengok hero bungsu diasrama
kuih kegemaran dia ni
dan dah rezeki sedara acik yang diklang tu
kuih acik masak je..dia orang sampai
Alhamdulillah..rezeki..dapat la merasa
oklah jumpa lagi,Insyaallah

p/s Aidah..acik nak bisik ni..dongar yo
tadikan..maso aidah sobut milo ada kek dalam keto
acik keliru sikit..sobab acik nampak barang2 masih ado dalam troli..maso bilo pulak peket milo dah dimasukkan dalam keto.
maso dalam keto baru acik golak bosa..
baru acik toringat kan Atuk Milo buah hati Aidah tu
aduhai..maaf yo Aidah

28 comments:

  1. aidah mano tu kak?

    kuih apo tu? banyak tanyo lak kan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ibuintan cari blog dari atas pagar cikwok tau la he he
      kuih badak berondam tu

      Delete
  2. kuih apa ni ek. badak berendam ke...? sedap. Lama tak buat...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ibu lala..memang betul..kuih badak berendam

      Delete
  3. Saya teringin betul nak makan kuih ni ...tak pernah rasa...:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. azi..sangat senang buatnya azie..azi boleh cuba sendiri..akak nak buatkan pun azi jauh kan..

      Delete
  4. Saya pun segan nak jumpa teman alam maya..hihi

    ReplyDelete
  5. Sedap kue tu kak
    kegemaran sya sangat tu

    ReplyDelete
  6. seronoklah jumpa kawan blogger... selama ni kenal melalui penulisan je tetiba leh tgk muka

    ReplyDelete
  7. Badak berendam ke tu Acik...
    bestkan dapat jumpa sahabat maya!

    ReplyDelete
  8. Waahhh seronoknya Acik dapat jumpa kak Aidah! Lawak la hal Milo dalam kereta tu, Acik :D

    ReplyDelete
  9. kalau saya pun sama macam Aidah ni, segan la nak jumpa kawan alam maya... untuk nak memulakannya tu susah sikit... mkin kalau dah jumpa baru ok

    ReplyDelete
  10. salam acik...kuih apa tu...kasi ler resepi..nampak sedap...

    ReplyDelete
  11. kuih apa yek...macam bubur gamdum jer

    ReplyDelete
  12. Seronoknya dapat jumpa rakan blogger kan, moga satu hari nanti dapat jumpa acik juga.

    Best badak berendam tu Acik, tentu seronok hero bongsu Acik dapat makan kuih kegemarannya tu.

    ReplyDelete
  13. Wah seronoknya....memang berjanji ke AE...

    ReplyDelete
  14. Hahaha nama suami dia nick name Milo ya? hahaha terkeliru sekejap yo?

    ReplyDelete
  15. bdk berendam..lama dah tak mkn kak.

    *saya pun jenis segan nak jumpa kwn maya..tapi teringin. :)

    ReplyDelete
  16. best juga...kalau dapat jumpa kawan2 alam maya nie kan.....
    wow....sedapnya badak berendam tu......lamanya tak makan last bulan puasa lepas he heee....

    ReplyDelete
  17. Aida macam kakak juga. Kalau jenis macam Acik tak ambil-ambil gambar ok juga tapi kalau bergambar masuk blog tu yg kakak rasa malu.

    Sedap baak berendam acik tu:)

    ReplyDelete
  18. Acik dah jumpa Aidah? tentu seronok kan..

    Anak2 makchaq tak reti makan kuih2 manis.. depa makan kuih pedas ja..

    ReplyDelete
  19. Salam Acik Erna,

    Alhamdulillah bertambah eratlah persahabatan yang dan memang sedia terjalin.

    Kak ani pun ada juga kawan2 maya yang sekarang dah jadi kawan2 baik di alam nyata. Alhamdulillah.

    ReplyDelete
  20. Sdpnya badak berendam tu... lama xmkn, slalu time bln pose jerk.. :D

    ReplyDelete
  21. suka kuih itu jugak. dulu mak selalu buatkan kalau bulan puasa..
    ooo jumpa2an.. tapi takder gambar yerk...

    ReplyDelete
  22. Acik, golak bosa sayo kek ghumah ni haa. Patutlah acik diam yo maso sayo cakap milo tu. Bukan acik yo, ghamai camtu. Tu lah pasal. Sapo sughuh lotak namo kucing, milo kan. Kito bes pren sampai bilo2, acik yo.

    ReplyDelete
  23. badak berenvdam...!! arrr nak jugak nie

    ReplyDelete