Wednesday, February 6, 2013

BERKAKI AYAM...

Assalamualaikum

Acik rasa lucu pulak malam tadi
kami gelak sama sama
sambil menuju kereta...sambil gelak
dengan berkaki ayam

tak sangka betul
seperti biasa..malam tadi acik dan adik 
pi kelas mengaji
malam tadi kami lambat turun dari kelas
dah jam 10 malam
sekali turun tengok ada selipar acik je
selipar adik tak de.
eh..mana selipar katanya
acik tengok pun memang tak de
dia naik keatas semula
tak de jugak
 sudahnya sambil berjalan..aduh..aduh..aduh katanya
he he..berkaki ayam memijak batu2 dijalan tu
memang menyakitkan kaki
tah sapa la punya kerja agaknya

oklah jumpa lagi.Insyaallah

31 comments:

  1. kat tempat mengaji pun selipar kena kebas...takpe la..sesekali buat refleksologi kat atas jalan tu hehe

    ReplyDelete
  2. lawa sgt kot selipar tu..sbb tu ada yg berkenan

    ReplyDelete


  3. selipar hilang tu kalau kat tempat ramai orang memang selalu terjadi..kat surau, masjid dan rumah kenduri....kesiannnn adik akak..

    ReplyDelete
  4. hihih!! len kali kene sedikan selipar jopon spare dlm keto..

    ReplyDelete
  5. hahaha!!! asal jangan sampai cedera kaki, masih boleh gelak lagi kan acik? :D

    ReplyDelete
  6. kasihannya adik kena berkaki ayam...
    sapalah yang ambil tuh he.he..

    ReplyDelete
  7. kesian adik..ada jugak yg curi selipar kt tempat mengaji kan Kak?? sllu sgt mcm tu..kt masjid pun sslu kena..saborr je lah..:)

    ReplyDelete
  8. selipar glemer ni, ramai peminat..

    ReplyDelete
  9. Setiap langkah adik kalau 10 ganjaran org berselipar tapi adik dapat berganda. Masih ada yg suka pakai/ambil hak org walau dtg ke tempat beribadah kan Acik...

    ReplyDelete
  10. lepas ni kalau gi ngaji, kena tambat selipar tu dgn rantai tau...mahal rantai dari selipar! hahaha

    ReplyDelete
  11. kat kelas mengaji pun selipar kena rembat? aduhaiii...

    ReplyDelete
  12. hehehhe msti slipar adik baru nih, sbb tu kene sapu

    ReplyDelete
  13. Kalau masih boleh gelak2 ok lah acik kalau dpt yg jenis hangi mau muncung je.

    ReplyDelete
  14. bila takde selipar barulah kita menghargai selipar kita kan.. sbb mmg sakit bila berjalan berkaki ayam..

    ReplyDelete
  15. Sabau je lah ye Acik, hehe..memang sabarlah tu kan Acik, sebab masih boleh gelak2 lagi.

    ReplyDelete
  16. he...he... ada aje orang yang menyakatkan AE...agaknya diaorang yang ambik tu pakai apa gi masjid ek...

    ReplyDelete
  17. teringat bln puasa yg lepas liya bw qalesya pergi masjid (solat terawih).. entah cam ne nk balik tu ada selipar liya je selipar qalesya tk ada.. tk pe lah tk kisah lagi mungkin ada yg salah sarung.. besoknya nk pergi terawih lagi ehh ada pula selipar qalesya..dlm hati mungkin dia nk pulangkan balik hehe lepas tu masa nk balik tk ada balik ... akhirnya liya cakap kat daddy qalesya tak pe lah sedekah je lah... hehe panjang lak komen yer...

    ReplyDelete
  18. Suami saya kalau pegi sembahyang jemaat, dia pakai kasut buruk je. Padahal hari jumaat digalakkan pakai elok2 wangi2 kan. Canno nak buek. Dah duo kali ilang kasut kat semojid. Haruuuu.

    ReplyDelete
  19. kalau selipar jepun selalunya senang nak hilang (tapi sekarang selipar jepun pun bukan murah pun).

    ReplyDelete
  20. ada orang tak jumpa selipar dia la tu acik sebab tu ambik selipar orang punya..

    ReplyDelete
  21. Alahai ada lagi org rembat2 selipar nie ya... pelik betul

    ReplyDelete
  22. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kat masjid pun selipar boleh kena curik, inikan pulak kat tempat mengaji, Acik.

      Delete
  23. Cuba pegi kelas tu semula lepas sehari dua. Mana tahu orang tu pulangkan balik. Kot tersilap amik...

    ReplyDelete
  24. Kaki ayam pun sodap buek sup bagi yang goma haha..

    ReplyDelete
  25. selipar adik acik cantik bona kot? laen kali pakai kasut tumit tinggi lak... ado tak yg ambik lae

    ReplyDelete
  26. tulah....cantik sgt selipar mak n anak tu sampai pencuri berkonan bonar2! X der rezeki tu!

    ReplyDelete
  27. Hubby okje suka makan nasi Arab ni...jadinya okje pun jadi suka jugaklah...nasi dia mcm tak berminyakkan AE...sedap.

    ReplyDelete
  28. agaknya kerja budak2 nakal tak AE?..

    ReplyDelete