JellyPages.com

Thursday, January 27, 2011

SERABUT..

Assalamualaikum..


Lama tak update..
ada masalah sikit..di opis..
bukanya apa....rasa malu pulak,.dah tua2
tapi akak kena tulis jugak..sekurang kurang.lepas beban didada..

sape2 yang pernah baca blog akak ni dulu..kan akak ada cerita..ada seorang insan ni..yang tah kenapa..apa saje yang akak buat,pakai..ke apa..semua tak betul dimata dia..

minggu lepas..di opis..ada dapat komputer baru..akak tak kisah sangat la..janji ada tambahan..senang jugak nak buat kerja..
kerani sambilan dah kena berhenti.jadi kena jugak la.menaip sendiri..

rupanya..dia nak letak komputer tu atas meja dia sorang..
tak nak akak kacau..ada kawan yang lain tak bagi..

dia senyap..rupa2nya dia buat cerita baru...masa akak tak de kat opis..dia kata..akak dah sabotaj dia..dah padamkan data2 dia..
dan dengan marahnya.dia pun hangkut komputer tu..terus letak atas meja dia...
dekat meja dia..siap tulis..tidak dibenarkan sesiapa pun duduk..

mula2 akak rasa hangin jugak..main tuduh tuduh..buat  apa lah.nak sabotaj ke hapa..
satu opis..kalau semua data tu hilang..akak punya pun mesti hilang sama..
kawan akak kata..mungkin dia dah deletekan semua tu..dan tuduh akak..
supaya senang dia letak atas meja dia sorang..
Yang lagi teruk tu..komputer yang lama..dihangkut nya letak kat bilik pejabat lelaki..
memang betul la kata dia..masa tu ada orang tanya..dia nak pencen bila..dia kata..58..biar muak orang tengok muka dia.katanya..
aduhai..akak tak muak pun tengok muka dia..
dah 57 pun masih cantik lagi..
cuma akak muak ngan perangai dia aje..

Yallah..ya tuhanku..sabarkan la hati hambamu ini..

Tak kan nak gaduh2..malu..kenapa la..dia tak suka sangat ngan akak ni..pelik betul..semua tak kena..

selama ni..akak memang tak pernah melawan..tapi kali ni..dek geram punya pasal dengan tuduhan dia..
akak dah pusingkan meja akak..dok membelakang....padan muka akak..geram jugak..nak sabar pun sampai bila kan..nak marah2..malu dah tua.
.ni je la cara akak..pusing meja ngadap dinding..baik akak ngadap dinding..baru puas hati..
lagi satu kan..talifon akak
 kena virus kot..tak boleh buka internet lansung..
jadi sekarang ni..akak kena la..tunggu balik rumah dulu kalau nak baca dan komen blog kawan kawan..
tu yang kadang kadang ada yang ketinggalan.
mintak maaf ye..kalau ada yang akak tak jenguk..
 



64 comments:

  1. pencen awal la kak. jom kito buek bisnes katering nak?

    ReplyDelete
  2. kengkawan..ye la kot..kawan2 yang dah lama ngan dia..bagi tau..dia memang macam tu..dia orang buat tak kisah je..katanya..cuma heran..dengan kita..lebih sikit..perhatian dia..semua tak kena..

    ReplyDelete
  3. jah..nak buek bisnes katering camano.kederat dah kurang..he he..

    ReplyDelete
  4. Sian akak..

    Kat mano2 cmtu la kak... Sabar yoo laa... Akak sy kalau ada org buat cmtu kek dio, mau dihamun ehh... Garang akak sy yg sorang tu... hehe..

    Enpon akak kono virus? Tu yg sy maleh nak masuk blog guno enpon tu... Masuk fb yoo kdg2 tu...

    ReplyDelete
  5. azz..nak buek camano kan..bos akak soh sabar yo..kato dio..orang tu..jiwo e sakit..orang lain dah tau dah..kato.e..akak yo baru2 pindah dulu tak tau..
    ha ah la azz.akak biaso pakai enpon yo kalau kek opis tu.dah seminggu tak leh masuk..kawan akak kato kono virus..

    ReplyDelete
  6. sabar ye kak...
    mengalahbukan bererti kalah..
    buat tak tahu je org mcm ni..

    ReplyDelete
  7. kak Erna,

    dengki punya pasal la tu... Bila ada perasaan dengki tu, manusia sanggup buat macam-macam

    ReplyDelete
  8. kak erna

    agaknya sindrom umur 57 tu kotss? macam macam kerenah manusia ni kan kak.. yg muda satu pesen.. yg tua pesen lain plak

    ReplyDelete
  9. kita memang kena bersabar dan terpaksa sabar..... sabar yo lah kak erna,, samolah kito

    ReplyDelete
  10. salam kak erna

    emm baca cite akak tu...rasa sian pulak ye..camane nak kerja kalau hati tak senangkan..tp rasanya org tu pun tak bahagia hatinya duk buat org lain gitu..sabar jelah..

    ReplyDelete
  11. Salam Erna, salam ziarah dari Tie.

    Biasa kita baca senyap sunyi je, tapi kali ni rasa nak nyampuk lak, hehe...
    .
    .
    Tak pe la , biar orang buat kita, sabor je laa... Sifat dengki tu ada di mana-mana. Kita yang tak kerja ni pun ada orang yang dengki gak (ada ke patut?)

    Satu hari nanti, dia akan sedar, dia telah menaniaya Erna, dan tentu dia akan cari Erna nak mintak maaf.. Erna buat kerja macam biasa je. Jadi kebal dan happy selalu.

    ReplyDelete
  12. Sifat manusia yang punya hati busuk,saya yang duk berjiran ni pun ada ynag macam tu.Saya buat tak tahu aje pakai lagi lawa2 lepas tu kalau pergi mana2 bawa buah tangan untuk jiran yang lain biar terbakar hati dia.Agak lagi cemburu sebab tak boleh nak kalahkan kita hehe...

    ReplyDelete
  13. orang melayu akan marah bila bangsa lain cakap melayu cepat lupa daratan,tapi tu la hakikat eh...!
    suka mencari kesalahan orang lain,dari menunding jari dengan kesalahan sendiri!

    ReplyDelete
  14. sabar ye kak erna...
    itu semua dugaan hidup...tak pe kak erna biar kan aje la...jgn dilayan...

    ReplyDelete
  15. erna, ramai orang yang ada penyakit camni. Tak taulah virus apa.

    ReplyDelete
  16. sabar kak..
    xpe..setiap kebenaran akan mencapai kejayaan...

    ReplyDelete
  17. ragam kawan2 ....kena sabar , moga Allah bagi kawan kita tu hidayah dan petunjuk jadi baik ..

    ReplyDelete
  18. Aslmkm.
    Selalu Kak G tengok & dengar cenggini di kalangan orang kita.
    Selalunya ade orang beritahu bos besar. Ini tak ke? Head patut ambil tindakan wajar.
    Apapun, astaghfar je la Erna.
    Kak G pun sekarang lebih suka buat tak ambil pusing. Hati tak bertambah sakit, kita pun tak gaduh & tak tension.

    ReplyDelete
  19. itu olang, muka manyak cntik tapi otak cetek.dah tua fkr le lbh matang ke.

    bgus jg kk Erna tukar tmpt ddk.org cam tu makin di layan, makin teruk otak dia tu.sbb dah tak leh fkr dgn waras.

    ReplyDelete
  20. manusia mcm2 ragam kak..sabau ye..:)

    ReplyDelete
  21. hmmmm....pelik kan...kalau kita ada buat salah...cakap...kurang2 tau jgk naper dia layan kita mcm tu...kalau macam ni...pening...yg kaya tokey panadol ngan tokey minyak cap kapak :)

    ReplyDelete
  22. sabau jelah kakErna...nama pun manusia, macam itulah. Kalau budak2 rasa mcam nak cubit cubit je pipi dia kan? hehehehehehe....

    diam adalah jalan terbaik kak..

    ReplyDelete
  23. ...Kadang2 tu ada masalah dengan orang lain....kita yang tak tau hal jadi mangsa....atau kita dijadikan tempat lepas geram....sabar ajelah....Orang yang sabar itu, berolih kejayaan....o.k....

    ReplyDelete
  24. Kak bagus gak kita membalas tak payah bising2.. paling2 tidak.. akak buat tak tahu jek.. lama kalau kita xlayan.. senyaplah.. InsyAllah kak.. org sabar itu ada kelebihannya ;)

    ReplyDelete
  25. Dah tua emosi sket kot..
    Baik dibawa berbincang..
    Susah bermasam muka
    ngan 1 ofis nie..
    Hari2 kena jumpa..

    P/s: Mudah-mudahan suma akan okeh

    ReplyDelete
  26. kak dia nak habiskan masa pencen yg setahun tu kumpul kawan2 'geram' ;p

    sabar sajolah.. bila tak sabar tu buek2 tak nampak dio ado di dopan mato...
    org gitu tak boleh di layan, nanti bertambah menjadi jadi..

    ReplyDelete
  27. kasih..betul tu..tapi bila kaak buat tak tau..lagi angin pulak dia..sepak sana.baling sini..

    ReplyDelete
  28. tirana..tak ada apa yang nak didengkikan dengan akak ni..kita manusia ni..ada kelemahan..ada kekurangan..terima dengan redho kan..

    ReplyDelete
  29. zar..betul tu..macam2 kerenah..patutnya..hiduplah dengan aman..muhasabah..sabar..ini tidak..

    ReplyDelete
  30. ibuintan..sebab tu lah..akak alihkan meja hadap dinding..supaya dapt bertenang dan berabar..

    ReplyDelete
  31. suri..mula2 memang sakit hati.esoknya tu..akak dah ok dah..cuma dia yang buat kita..dia pulak yang masih tak senang hati..
    asek campak2 barang dan hentak2 kaki bila jalan..macam budak2..lucu pun ada..

    ReplyDelete
  32. kaytee..terima kasih..sudi ziarah dan tinggal komen..
    terima kasih seklai lagi..kata2 tee..bagi akak semangat untuk menghadapi apa saja..

    ReplyDelete
  33. salam zai..betul kata zai..
    orang dengki ni susah..
    sekarang ni lain pesen pulak dia..apa saja baju yang saya pakai..dia pi beli sama warna..walau pun lai corak..
    pelik pelik...

    ReplyDelete
  34. kak long..tak boleh nak buek apo dah..
    aka dah cubo cari kawan2 lamo dia tanyo..apo masalah dia..
    rupo e..dia ponah ado masalah tekanan jiwa..sobab becerai..

    ReplyDelete
  35. ainnoraini..dari awal tahun 2008 tu..akak besabar dengan kerenah dia..
    takut akak meletup pulak..tapi nasib baik..akak ingat satu je..
    TAK MAU JADI MACAM DIA..jadi akak cool down balik..

    ReplyDelete
  36. kak pah boto tu..harap2 virus dia tu tak berjangkit ngan orang lain..

    ReplyDelete
  37. Daddy Ziyyad..tak lama lagi..lebih kurang 6 tahun lagi..

    ReplyDelete
  38. sarah..terima kasih..insyaallah..semoga akak diberi kesabaran yang tinggi..

    ReplyDelete
  39. salam sal..memang macam tu la..tapi dia ni rasanya tak tak tertolong lagi dah..

    ReplyDelete
  40. Waksallam ka G..
    bos besar ada..tapi memang suka tengok anak buah gaduh..dah bukan sebangsa dan seagama..
    depan saya dia marah orang tu..depan orang tu..dia kata..tak pe..buat sesuka hati..
    depan orang lain dia kata..apa la orang melayu kerja..mana2 pun macam ni..suka kata2..suka gaduh2..tu sebab saya malas nak ngadu dan diam aje..

    ReplyDelete
  41. salam SMM..
    memang pun akak diam je..bila akak diam..lagi dia geram..pelik betul perangai dia..

    ReplyDelete
  42. anie,nagoya..memang dia dah kurang waras.
    aka dah cari punca dan sebab..dia pernah dapat tekanan jiwa..selepas bercerai..

    ReplyDelete
  43. cik ceria..betul tu..manusia memang macam2 ragam..memang sedang dan akan terus bersabar.

    ReplyDelete
  44. yang jauh disana..memang betul2 pelik..
    apa2 hal pun bagi taulah kan..bincang..ni tak..

    ReplyDelete
  45. zul permatangbadak..terima kasih..

    ReplyDelete
  46. iina..terima kasih..akak akan bersabar..walaupum macam2 dah yang dia buat..
    akak dah tanya kawan2 dia iina..memang dia pernah dapat tekanan perasaan perasaan selepas bercerai
    dah bebrbelas tahun jugak..tapi sampai sekarang dia masih dendam ngan bekas suami dia.
    mungkin dia tak senang dengan akak..sebab suami pun kerja tempat yang sama..walaupun berlainan unit..
    dia pernah bagi tau ngan kawan yang lain..kata suami akak baik orangnya..untung akak..katanya..
    tapi pelik..kalau betul akak untung..syukur lah..kenapa dia nak mendengki dan marah2..asek cari salah akak..
    manusia memang sukar difahami kan iina..apa yang boleh akak buat..berdiam diri..dan bersabar..

    ReplyDelete
  47. missgee..
    memang susah..kalau macam tu..tapi..nak buat camana...

    ReplyDelete
  48. sayang2ibu..memang sekarang ni akak buek tak nampak yo..he he..

    ReplyDelete
  49. elok cakap dengan dinding tu dio tak melawan hehe

    ReplyDelete
  50. zino..boto tu kan..hati sonang..

    ReplyDelete
  51. macam-macam ragam kan kak..

    sabar ajelah kak erna. tinggal setahun lagi dengan dia..

    ReplyDelete
  52. As Salam reen..memang tengah sabar pun..sebab tak mau jadi macam dia

    ReplyDelete
  53. takyah dilayan org camtu kak.. makin dilayan makin menjadi nanti.. kito lak nmpak cam bebudak...

    ReplyDelete
  54. kak ngah..tu la..akak maleh nak layan..yang buek malu tu..masing2 dah berumur..

    ReplyDelete
  55. la tak habis2 lagi dia buat onar dgn kak... ishhh...

    ReplyDelete
  56. As salam yong..ye la..heran..
    dia nak buat akak naik hangin kot..

    ReplyDelete
  57. Kesiannya orang tu. Kak Erna sabor banyak-banyak ya.

    ReplyDelete
  58. yatie..insyaallah..akak memang sabar aje..sampai dia rasa bersalah sendiri..

    ReplyDelete