Tuesday, January 18, 2011

MENGANTUK YA AMAT..

Assalamualaikum..

Penyakit lama datang balik dah..

Malam tadi terjaga jam 2.30 pagi..

sampai pagi tak tidur..

sudahnya..siang ni ngantuk ya amat..

tapi...dah waktu rehat ni..

kot boleh tidur sekejap

Tapi..mata tetap tak mau lelap

..aduhai..

malam ni..

program macam biasa..

kalau ngantuk ni..

macam mana ni..

mau kena tegur ngan ustaz lagi ni..

terima je lah..

66 comments:

Kak Rosaliza said...

salam kak erna..kalo ngantuk tu ubatnya kena juga lelapkan mata walau sekejapkan...kalo tak mesti menguap2 n mata layu je

Cik Pah said...

betul tuh kak.. at least 20 min pun jadilah.. kalau idak mau pening kepala tak cukup tido nih

sayangsayangibu said...

hehehe...kita ngantuk sesamo kak...
mana tak sya ngantuk, malam tadi sya dan anak anak tumpang tidur rumah kawan, sbb enpakwe ost , lepas tu mana nak nyenyak tido ada nyamuk ngeee...ngeee... dokek telinga... :)

ainnoraini said...

kalau saye mcm tu..mau tido sekejap pun jadi ler...penat menguap2 ni..

~ Kak Azz ~ said...

Ha'ah kak.. Kok dh ngantuk na, bia yoo lolap..dapek lolap 10 minitpun dh okay dh... Akak sy salu cmtu... smbil duduk pun dio tololap.. ponek sgt la tu...

Line stimik sy teruk na bonaaaaa... huhuhu...

Ms.Lilies said...

lelapla kojap kak..
kdg lolap 15-20 minit pun bulih segar tu

kasihredha said...

semoga dpt lelap ye kak..
agar segar kembali

Hamizah said...

kak erna,
saya pon sama kalau dah terjaga mmg ssh nak tido blk wpon badan penat

kak Erna said...

salam rosaliza..
nak buat camana mata layu..tapi..tak menguap pun..walau pun mengantuk sangat..pelikkan.

kak Erna said...

cik pah..akak klau siang susah nak lelap la..
memang pening kepala dibuatnya..

KakAsma said...

kak,len kali bawa batang mancis tongkat kan kat mato..pasti ilang ngantuk..hehehehe..memang betul laa kak kalau kuran tido pale jadi fening fening laa..kasi tidooo tido laaa...baru ada semangat nak keje

kak Erna said...

salam sya..samo lah kito kan..ngantuuuukkk..he he

kak Erna said...

salam ainnoraini..
akak mengantuk sampai pening kepala..tapi tak menguap..tu yang pelik tu..he he.

kak Erna said...

azz..laine stimix bue hal lagi ko..
azz..yang tu akak tak pandai..kalau duduk..tak mau deh lolap..dio nak seleso baru lolap.he he..

kak Erna said...

Mslilies..kalau mau lelap..dah lama dah akak lelap ni..he he..

kak Erna said...

kasih..terima kasih..walaupun tak lelap..dah lepas solat ni..dah ok sikit..

kak Erna said...

salam hamizah..tu la kan..susah nak lelap balik..

kak Erna said...

asma..tu yang susah tu asma..nak cari mancis tu.dah orang tak guna mancis sekarang ni..

Ibu Sayang said...

Salam Kak Erna,

Alhamdulillah... w/pun akak kurang tidur tak ada pulak pening2.

~ yus ~ said...

kalau mengantuk memang ubatnya tidur kak erna. Tapi kalau mata pulak tak mahu terlelap, tu yg pening tu kan..

Cik Ina minat Do do Cheng said...

Betul cakap cik pah.makcik, kalau ngantuk sangat, dapat terlelap barang 10 minit pun jadilah.

anie,Nagoya said...

masa driver kete blek dari keje.mata amat mengantuk.smpi umah terus segar lak bj mata ni.

cuba kk Erna mnum air coklat pekat.mesti mengantuk.mgkn kot?

sbb..masa sekolah dulu, kita silap mnum air.nak kurangkan mengantuk mnum kopi.tapi kita mnum milo pekat terus tertido.

wahida said...

kena tdo jugak tu sis walau sekejap..kang pening lak...

al-lavendari said...

saya pun ngantuk. sayangsayangibu pun kata dia ngantuk. hari ini orang ns semua ngantuk ke ?

kak Erna said...

ibu sayang..alhamdulillah..tak pening..

kak Erna said...

yus..memang selalu macam tu..ngantuk ..tapi tak mau lelap..

kak Erna said...

ina..acik memang susah nak lelap kalau siang 2 ni..malam lepas maghrib terus boom..tengah malam baru bangun solat isyak.

kak Erna said...

anie..hehe..nak terus tertidur tu..senang..nak minum milo tu yang susah..he he.

kak Erna said...

wahida..tak boleh nak tidur lah..
tunggu malam he he..

mokwonik said...

hari mengantuk senegeri lerr jawab nye.....zzzzzz...tapi peliknye bila blogging dia terus segar!! hahaha ku kaki blogging!!

kak Erna said...

al-lavendari..
memang hari mengantuk..he he..

kak Erna said...

mokwo..he he..betul betul hari mengantuk senegeri.

kak long said...

biar tak cukup makan jgn tak cukup tidor kan kak?

kak long said...

kak,nanti ambik award kat blog ese yo..tq!

kak Erna said...

kak long boto tu..kalau ngantuk ngan lapa..akak sanggup cari bantal dulu dari cari nasik..
iyo kak long..nanti akak ambik yo..terima kasih kak long..

sarah-najwan said...

alahai kak..
nape xle tido tu
ni kes byk mikir nih..hhehe

jika saya xle tido
saya akan khayalkan ttg dok oversea ke..kembali ke zmn muda ke..hehe..mcm buat2 stori yg xlogik..hahahha..tapi bukn yg ngarut2..

pahtu kan..cepat je lena..xsempat abis stori tu..hehe

kak Erna said...

sarah..tima kasih..bagus juga idea sara ni..
tapi dah tetua ni..dah tak de apa yang nak di impikan..he he..
nak bangun..penakut.tu yang susah tu..

Zaitun said...

Kalau saya tak cukup tidur,siangnya mesti pening kepala lepas tu mood tak baik pun datang.

kakpah said...

mau poning kopalo kalau tak cukup tido ni..

kakngah said...

malam td pn terjaga pkl 2 sengah ngan si kenit tu. paksa rela jugak binik mata ni lelap...

kak Erna said...

salam zai..dah lama elok dah..boleh tidur..baru malam tadi datang balik.haru dibuatnya..

Sari Yusa Ibrahim said...

salam kak Erna, sy org yg ke 41 nak tnggal pesan ni... mlm karang masa ustaz bercakap jgn tido plak ya... hehehehe...

kak Erna said...

kak ngah..puas paksa..tak mau dia..letih..pusing kiri kanan..kiri kanan nak tunggu pagi..

kak Erna said...

kak pah..memang poning kak pah..

kak Erna said...

salam sari..tak sempat jumpa ustaz malam ni..anak sedara datng rumah pulak tadi.tak kan nak tinggalkan..rugi rasanya..
tapi..tetamu kena dilayan dulu kan..
tengok mata pun anak sedara tau..kenape ni..katanya..he he..

iina said...

Kalau mlm xdpt tido mmg siang tuh dah xleh buka mata.. kena paksa2 tido tuh kak hehehe ;)

kasihredha said...

Kak
nanti ambik ni ye


http://kasihredha.blogspot.com/2011/01/25-random-things-about-me.html

mamawana said...

kalu ngantuk sgt...terlolap 5 minit pun cukup kan.. tersengguk than terus terjaga segar...

DDrfauziah said...

Aslmkm.
Penyakit? Maksud Erna keadaan tak boleh tidur semula selepas terjaga tu?
Mungkin Erna terfikirkan sesuatu & asyik melayannya kot. Cuba padamkan semua tu.
Alhamdulillah Kak G memang jenis yang senang tido ... kalau malam tido mati kata orang. Lain2 waktu, asal sandar je tido ler! :)

chekna @ mama ziyad said...

byk sangat pikir kot kak, tu yg xbleh nak tido tu... bahaya kalo xcukup tido ni, esp kalo yg pagi2 kena drive pegi keje...

- zuriey - said...

ngantuk sgt kena gak tidor..kalau tak mahu leh pengsan nanti

suri solehah said...

zlm..kalau saya ngantuk layan je..hehe

Sari Yusa Ibrahim said...

salam, kak erna.. sudi2kanlah ya mengambil award di blog http://sariyusa.blogspot.com/2011/01/creative-blogger-award.html, besar hati saya kalau sudi Kak Erna mnerimanya...

Kak Nora said...

Salam Erna,
Akak minum susu kambing sebelum tidur, nyenyak tidurnya. Tapi bila terjaga malam nak ke bilik air, mata tak mau pulak lelap lepas tu, tidur-tidur ayam sampai subuh.Alahai!

kak Erna said...

salam iina..akak memang jenis susah nak tidur siang..
bulan puasa je senang.

kak Erna said...

kasihredha..terima kasih..insyaallah..nanti akak pi jenguk..

kak Erna said...

mamawana..akak kalau siang..susah sikit..kalau malam..lepas maghrib tu..hanyut la..dapat sekejap..bangun isyak pulak..

kak Erna said...

wksallam kak G..saya panggil penyakit..sebab..dah lama saya selalau jadi macam tu..kemudian hilang..baru2 ni datang balik..
dari tahun 1987..yang saya susah tidur malam tu..pernah jugak buat rawatan ngan doktor..

kak Erna said...

chekna-mamaziyyad.
takde fikir apap pun..ada masa nya memang jadi macam tu..susah nak lelap balik..he he..

kak Erna said...

zuriey..insyaallah..boleh tahan lagi..walau pun mengantuk sangat.

kak Erna said...

salam kembali surisolehah..
memang kena layan jugak kan..buat hilangkan ngantuk..

kak Erna said...

sariyusa..terimakasih ye..insyaallah.nanti akak tengok..

kak Erna said...

salam kak hajjah nora..
tu lah dia..kalau dah terjaga malam tak mau tidur balik..

Daddy Ziyyad said...

maybe akak banyak ambil kopi/necefe kot ??

kak Erna said...

daddyziyyad..
akak tak pernah minum kopi..nescafe ,teh dan sebagainya tu..

My Special Mall said...

tidur jap dalam 15 minit ok kot