Tuesday, January 18, 2011

MENGANTUK YA AMAT..

Assalamualaikum..

Penyakit lama datang balik dah..

Malam tadi terjaga jam 2.30 pagi..

sampai pagi tak tidur..

sudahnya..siang ni ngantuk ya amat..

tapi...dah waktu rehat ni..

kot boleh tidur sekejap

Tapi..mata tetap tak mau lelap

..aduhai..

malam ni..

program macam biasa..

kalau ngantuk ni..

macam mana ni..

mau kena tegur ngan ustaz lagi ni..

terima je lah..

66 comments:

  1. salam kak erna..kalo ngantuk tu ubatnya kena juga lelapkan mata walau sekejapkan...kalo tak mesti menguap2 n mata layu je

    ReplyDelete
  2. betul tuh kak.. at least 20 min pun jadilah.. kalau idak mau pening kepala tak cukup tido nih

    ReplyDelete
  3. hehehe...kita ngantuk sesamo kak...
    mana tak sya ngantuk, malam tadi sya dan anak anak tumpang tidur rumah kawan, sbb enpakwe ost , lepas tu mana nak nyenyak tido ada nyamuk ngeee...ngeee... dokek telinga... :)

    ReplyDelete
  4. kalau saye mcm tu..mau tido sekejap pun jadi ler...penat menguap2 ni..

    ReplyDelete
  5. Ha'ah kak.. Kok dh ngantuk na, bia yoo lolap..dapek lolap 10 minitpun dh okay dh... Akak sy salu cmtu... smbil duduk pun dio tololap.. ponek sgt la tu...

    Line stimik sy teruk na bonaaaaa... huhuhu...

    ReplyDelete
  6. lelapla kojap kak..
    kdg lolap 15-20 minit pun bulih segar tu

    ReplyDelete
  7. semoga dpt lelap ye kak..
    agar segar kembali

    ReplyDelete
  8. kak erna,
    saya pon sama kalau dah terjaga mmg ssh nak tido blk wpon badan penat

    ReplyDelete
  9. salam rosaliza..
    nak buat camana mata layu..tapi..tak menguap pun..walau pun mengantuk sangat..pelikkan.

    ReplyDelete
  10. cik pah..akak klau siang susah nak lelap la..
    memang pening kepala dibuatnya..

    ReplyDelete
  11. kak,len kali bawa batang mancis tongkat kan kat mato..pasti ilang ngantuk..hehehehe..memang betul laa kak kalau kuran tido pale jadi fening fening laa..kasi tidooo tido laaa...baru ada semangat nak keje

    ReplyDelete
  12. salam sya..samo lah kito kan..ngantuuuukkk..he he

    ReplyDelete
  13. salam ainnoraini..
    akak mengantuk sampai pening kepala..tapi tak menguap..tu yang pelik tu..he he.

    ReplyDelete
  14. azz..laine stimix bue hal lagi ko..
    azz..yang tu akak tak pandai..kalau duduk..tak mau deh lolap..dio nak seleso baru lolap.he he..

    ReplyDelete
  15. Mslilies..kalau mau lelap..dah lama dah akak lelap ni..he he..

    ReplyDelete
  16. kasih..terima kasih..walaupun tak lelap..dah lepas solat ni..dah ok sikit..

    ReplyDelete
  17. salam hamizah..tu la kan..susah nak lelap balik..

    ReplyDelete
  18. asma..tu yang susah tu asma..nak cari mancis tu.dah orang tak guna mancis sekarang ni..

    ReplyDelete
  19. Salam Kak Erna,

    Alhamdulillah... w/pun akak kurang tidur tak ada pulak pening2.

    ReplyDelete
  20. kalau mengantuk memang ubatnya tidur kak erna. Tapi kalau mata pulak tak mahu terlelap, tu yg pening tu kan..

    ReplyDelete
  21. Betul cakap cik pah.makcik, kalau ngantuk sangat, dapat terlelap barang 10 minit pun jadilah.

    ReplyDelete
  22. masa driver kete blek dari keje.mata amat mengantuk.smpi umah terus segar lak bj mata ni.

    cuba kk Erna mnum air coklat pekat.mesti mengantuk.mgkn kot?

    sbb..masa sekolah dulu, kita silap mnum air.nak kurangkan mengantuk mnum kopi.tapi kita mnum milo pekat terus tertido.

    ReplyDelete
  23. kena tdo jugak tu sis walau sekejap..kang pening lak...

    ReplyDelete
  24. saya pun ngantuk. sayangsayangibu pun kata dia ngantuk. hari ini orang ns semua ngantuk ke ?

    ReplyDelete
  25. ibu sayang..alhamdulillah..tak pening..

    ReplyDelete
  26. yus..memang selalu macam tu..ngantuk ..tapi tak mau lelap..

    ReplyDelete
  27. ina..acik memang susah nak lelap kalau siang 2 ni..malam lepas maghrib terus boom..tengah malam baru bangun solat isyak.

    ReplyDelete
  28. anie..hehe..nak terus tertidur tu..senang..nak minum milo tu yang susah..he he.

    ReplyDelete
  29. wahida..tak boleh nak tidur lah..
    tunggu malam he he..

    ReplyDelete
  30. hari mengantuk senegeri lerr jawab nye.....zzzzzz...tapi peliknye bila blogging dia terus segar!! hahaha ku kaki blogging!!

    ReplyDelete
  31. al-lavendari..
    memang hari mengantuk..he he..

    ReplyDelete
  32. mokwo..he he..betul betul hari mengantuk senegeri.

    ReplyDelete
  33. biar tak cukup makan jgn tak cukup tidor kan kak?

    ReplyDelete
  34. kak,nanti ambik award kat blog ese yo..tq!

    ReplyDelete
  35. kak long boto tu..kalau ngantuk ngan lapa..akak sanggup cari bantal dulu dari cari nasik..
    iyo kak long..nanti akak ambik yo..terima kasih kak long..

    ReplyDelete
  36. alahai kak..
    nape xle tido tu
    ni kes byk mikir nih..hhehe

    jika saya xle tido
    saya akan khayalkan ttg dok oversea ke..kembali ke zmn muda ke..hehe..mcm buat2 stori yg xlogik..hahahha..tapi bukn yg ngarut2..

    pahtu kan..cepat je lena..xsempat abis stori tu..hehe

    ReplyDelete
  37. sarah..tima kasih..bagus juga idea sara ni..
    tapi dah tetua ni..dah tak de apa yang nak di impikan..he he..
    nak bangun..penakut.tu yang susah tu..

    ReplyDelete
  38. Kalau saya tak cukup tidur,siangnya mesti pening kepala lepas tu mood tak baik pun datang.

    ReplyDelete
  39. mau poning kopalo kalau tak cukup tido ni..

    ReplyDelete
  40. malam td pn terjaga pkl 2 sengah ngan si kenit tu. paksa rela jugak binik mata ni lelap...

    ReplyDelete
  41. salam zai..dah lama elok dah..boleh tidur..baru malam tadi datang balik.haru dibuatnya..

    ReplyDelete
  42. salam kak Erna, sy org yg ke 41 nak tnggal pesan ni... mlm karang masa ustaz bercakap jgn tido plak ya... hehehehe...

    ReplyDelete
  43. kak ngah..puas paksa..tak mau dia..letih..pusing kiri kanan..kiri kanan nak tunggu pagi..

    ReplyDelete
  44. kak pah..memang poning kak pah..

    ReplyDelete
  45. salam sari..tak sempat jumpa ustaz malam ni..anak sedara datng rumah pulak tadi.tak kan nak tinggalkan..rugi rasanya..
    tapi..tetamu kena dilayan dulu kan..
    tengok mata pun anak sedara tau..kenape ni..katanya..he he..

    ReplyDelete
  46. Kalau mlm xdpt tido mmg siang tuh dah xleh buka mata.. kena paksa2 tido tuh kak hehehe ;)

    ReplyDelete
  47. Kak
    nanti ambik ni ye


    http://kasihredha.blogspot.com/2011/01/25-random-things-about-me.html

    ReplyDelete
  48. kalu ngantuk sgt...terlolap 5 minit pun cukup kan.. tersengguk than terus terjaga segar...

    ReplyDelete
  49. Aslmkm.
    Penyakit? Maksud Erna keadaan tak boleh tidur semula selepas terjaga tu?
    Mungkin Erna terfikirkan sesuatu & asyik melayannya kot. Cuba padamkan semua tu.
    Alhamdulillah Kak G memang jenis yang senang tido ... kalau malam tido mati kata orang. Lain2 waktu, asal sandar je tido ler! :)

    ReplyDelete
  50. byk sangat pikir kot kak, tu yg xbleh nak tido tu... bahaya kalo xcukup tido ni, esp kalo yg pagi2 kena drive pegi keje...

    ReplyDelete
  51. ngantuk sgt kena gak tidor..kalau tak mahu leh pengsan nanti

    ReplyDelete
  52. zlm..kalau saya ngantuk layan je..hehe

    ReplyDelete
  53. salam, kak erna.. sudi2kanlah ya mengambil award di blog http://sariyusa.blogspot.com/2011/01/creative-blogger-award.html, besar hati saya kalau sudi Kak Erna mnerimanya...

    ReplyDelete
  54. Salam Erna,
    Akak minum susu kambing sebelum tidur, nyenyak tidurnya. Tapi bila terjaga malam nak ke bilik air, mata tak mau pulak lelap lepas tu, tidur-tidur ayam sampai subuh.Alahai!

    ReplyDelete
  55. salam iina..akak memang jenis susah nak tidur siang..
    bulan puasa je senang.

    ReplyDelete
  56. kasihredha..terima kasih..insyaallah..nanti akak pi jenguk..

    ReplyDelete
  57. mamawana..akak kalau siang..susah sikit..kalau malam..lepas maghrib tu..hanyut la..dapat sekejap..bangun isyak pulak..

    ReplyDelete
  58. wksallam kak G..saya panggil penyakit..sebab..dah lama saya selalau jadi macam tu..kemudian hilang..baru2 ni datang balik..
    dari tahun 1987..yang saya susah tidur malam tu..pernah jugak buat rawatan ngan doktor..

    ReplyDelete
  59. chekna-mamaziyyad.
    takde fikir apap pun..ada masa nya memang jadi macam tu..susah nak lelap balik..he he..

    ReplyDelete
  60. zuriey..insyaallah..boleh tahan lagi..walau pun mengantuk sangat.

    ReplyDelete
  61. salam kembali surisolehah..
    memang kena layan jugak kan..buat hilangkan ngantuk..

    ReplyDelete
  62. sariyusa..terimakasih ye..insyaallah.nanti akak tengok..

    ReplyDelete
  63. salam kak hajjah nora..
    tu lah dia..kalau dah terjaga malam tak mau tidur balik..

    ReplyDelete
  64. maybe akak banyak ambil kopi/necefe kot ??

    ReplyDelete
  65. daddyziyyad..
    akak tak pernah minum kopi..nescafe ,teh dan sebagainya tu..

    ReplyDelete