Wednesday, January 18, 2012

WW-TUTUP PERIUK DAH ROSAK.

Assalamualaikum..
dah ternganga aje..camana nak masak nasi.


p/s.Terima kasih pada semua yang meninggalkan komen disini..

46 comments:

  1. yeay!
    ado can dapek piok baghu!!!!!

    ReplyDelete
  2. Klu rosak, mmg tak dpt tutup ke? Aisehh!

    Tak pe, pasni ley beli yg baru!

    ReplyDelete
  3. oh buat hal plak dia ye...biasa nehhhh! nmpaknya kna la acik msk scara tradisional plak lps nih ;D

    ReplyDelete
  4. salam k.erna..nak mintak baru tu!:jokkkk masuk sini..ijauuuu jer kalernya..

    ReplyDelete
  5. hehe..kono boli barula tuh..:)

    ReplyDelete
  6. Dah lama ke periuk nie,nak periuk baru le tu.....

    ReplyDelete
  7. alahai kak..suripun rosak periuk dr sblm bersalin lg..huhu tak bersempat nk beli

    ReplyDelete
  8. Itu maknanya nak kena beli baru le Acik. Kalau tak rosak idak le merasa barang baru.

    ReplyDelete
  9. belilah yg baru aje. Kalau tak yg kat kedai tu tak laku ... hehehe

    ReplyDelete
  10. Tu tandanya nak merabakkan poket yang dah sedia rabak...

    ReplyDelete
  11. periuk tu dah penat kot..nak kena tukar baru tu acik..hehe

    ReplyDelete
  12. kak tutup tu tindih dgn lesung batu ;p

    ReplyDelete
  13. memang nganga cenggitu je ke acik?

    kene pakai tutup periuk le jawabnye. hihihi~

    ReplyDelete
  14. try letak pemberat tak bleh kak?

    hehehe mode nak berjimat cermat katanya...

    ReplyDelete
  15. dah smp masa nak berperiuk nasi barulah nampaknya ye kak..

    ReplyDelete
  16. periok tuh nak suh akk berehat jap..makan kedai sesekali ok gak..

    ReplyDelete
  17. monang memboli,alah memakai...

    tak po kok,ajak abang poie boli yg baru ea...heheheh!

    ReplyDelete
  18. Assalam kak nampaknya nak kena beli yg baru tu hehe. apa kata sebelum beli yg baru akk letak lesung atas tutup tu cer tgk jadi tak

    ReplyDelete
  19. ooo..ni nmpk gayanya kena tukar baru la ni..hhehe

    ReplyDelete
  20. dh sampai hukumnya! Beli yg barulah k.erna..... :))))

    ReplyDelete
  21. tak tau lak pesen gini boleh terngaga!(mokwo nye masih puyuk lama) mogok lerr tuh..nak pencen awal..hihi

    ReplyDelete
  22. haha acik..
    nampaknya sebelum dapat piuk letrik baru, kita menanak je la atas dapur.. hihi..

    saya suka tanak atas dapur, sebab cepat masak.. ada piuk letrik, berabuk tak guna..

    ReplyDelete
  23. alah acik,gesel gesel lah kan hubby,untung untung dapat periuk baru !

    ReplyDelete
  24. Nak kono boli baghu la tu, boli pesen lain plak, xmo boli pesen ni, kalau ghosak dok nganga je...hehehehe

    ReplyDelete
  25. Hah!!! apa lagi.. beli baru laaa...

    ReplyDelete
  26. mcm baru lagi je tu kak...dah rosak ke...huhu...

    ReplyDelete
  27. dia tahu tu kak...nak dapat binus..tu pasal lah cepat je dia rosak kan....

    ReplyDelete
  28. ada chan beli bru la tu... skrg sale merata2... :)

    ReplyDelete
  29. Salam Erna...nampaknya kena mencari yang baru. Beli sekarang sebab tengah sale.

    ReplyDelete
  30. kena beli yg baru tu Acik.......

    ReplyDelete
  31. sah2 mintak baru tu.. dah byk jasa nya tu.. ;)

    ReplyDelete
  32. ehem blh minta en.hb tu belikan yg baru..he2x..

    ReplyDelete
  33. Tutup dengan pinggan atau tudung piyok biaso buleh kan kakk...

    Kek ghumah ni kok tak jumpo tudung piyok, sey guno pinggan yoo.. janji dio botutup...

    ReplyDelete
  34. Salam Acik Erna,
    Nampaknye kena beli periuk baru la ni... mkn nasi bungkus le jwbnye hari ni...hehehe

    ReplyDelete
  35. itu tanda2 awal minta dibeli baru tu.huhuhh

    ReplyDelete
  36. nampak baru lagi..
    sabo jelah..

    ReplyDelete
  37. masak guna dapur gas la nampaknyer...hehe

    ReplyDelete
  38. rindu mak dia lah tu.. hehee.. bila berjauhan.. home sick~

    ReplyDelete
  39. aduh! kalau anak sudah berjauhan... rindu yang teramat rindu! kalau Amie, bukan anak yang asyik ingat emak, emak yang terlebih-lebih mengingat anak....:)

    ReplyDelete
  40. Seronok nyer dapat hadiah. Alhamdullilah rezeki kan akak. Lepas ni Hero Bongsu leh berkepit bawah ketiak mak, ambil peluang cuti panjang di Hari Raya Cina ni ;)

    ReplyDelete