Saturday, January 28, 2012

MERAPU DIPAGI SABTU

Assalamualaikum


Selamat pagi Sabtu semua
Rasa banyak betul benda yang nak buat hari ni
tapi rasa letih la pulak..layu bak kata mama aini
satu kerja pun tak mula lagi
selain ngadap lappy ni..he he

esok hero bongsu akan balik semula ke asrama 
selepas cuti lama sempena CNY.
nak masak apa pun tak tau untuk dia bawa balik
ke asrama
kalau ditanya..dia tak mau apa apa
selain dari biskut ..
minggu depan balik lagi katanya

Apa apa aje lah dik
janji nak tinggal diasrama.

oklah..cik abang dah balik dari pasar
nak meneruskan tugas pulak

Jumpa lagi..Insyaallah.

47 comments:

  1. selamat pagi acik.
    mmg banyak aktiviti nak dilakukan..
    moga y baik2..
    harap2 hero bungsu acik okey2 sahaja..

    PS: nak masak apa tu??

    ReplyDelete
  2. Ayu..selamat pagi juga buat ayu..semoga perjalanan ayu selamat..pergi dan balik

    ReplyDelete
  3. Salam Acik..
    mst best menu acik masak ni...terkenang2 masakan acik..tempoyak aritu..nanti acik bg menu boleh...

    ReplyDelete
  4. Assalamualaikum Acik...
    Nak masak apa ya???? masak lebih tau, nak tumpang makan..hehehe

    ReplyDelete
  5. awal gak emi blk asrama. adam balik asrama esok. tu pun tak tau camno sbb dio kan jatuh moto haritu. pengka yo dah kaki tnagan eh. kok payah nak nk urus diri, ingek nk mintak izin warden tak duk asrama minggu ni. kono la antar jomput dioa kek sklh..

    ReplyDelete
  6. Assalam kak, mesti banyak benda yg akk nak bekalkan untuk hero bongsu tu, walaupun dia hanya nak biskut je heheh, ok lah kalo dapat blk sekali seminggu untuk hero bongsu tu,mesti dok hitung hari nak blk minggu dpn pulak heheh

    ReplyDelete
  7. acik masak ape la arini ye..??

    ReplyDelete
  8. Hero bongsu tu xnak nyusahkan acik tu, kalau di masak, ditapaukan... Bwk yo ke asrama...hehehehe

    ReplyDelete
  9. Saya dah separuh habis buat kerja kat rumah ni... Sekarang ni tengah rajin nak kek gula hangus...sambil jalan2 rumah kengkawan.. Jangan terus hangus rentung kek ini sudahhh...

    ReplyDelete
  10. saya baru nak masuk dapur.. nasik dah tenggek, tinggal nak masak lauk jer.. ;)

    ReplyDelete
  11. Selamat memasak Kak Acik.. Hero akak tu mesti balik rumah tiap2 minggu. Dekat ke asrama dia dengan rumah akak?

    ReplyDelete
  12. Dulu maso papa mifz duk asrama pun mak selalu bekalkan ;-)

    ReplyDelete
  13. salam acik..nak masak apa tuh utk luch ni..beruntung hero acik dpt ibu yg pandai masak nih..

    ReplyDelete
  14. Salam Acik,

    Bawak balik biskut ja ka....nanti kurus lah anak teruna Acik ni....

    ReplyDelete
  15. bgus jugak anak akak mahu tgal d hostel..nti senang nak independent bila pegi mana2 nt kan :)

    ReplyDelete
  16. Salam,
    Cakap fasal masak2 ni, isteri LF jarang sekali masak ... LF sendiri yang tak galakkan dia ...tinggal berdua je ! Pagi tadi ada tetamu sebelah isteri datang ke rumah .. yang homemade hanya teh o panas je.. yang lain, masak kat kedai.

    ReplyDelete
  17. salam :D..

    rajinnye die balik stp minggu..
    mesti homesick kan?

    ReplyDelete
  18. aah lah acik , cuti anak2 punn dah habis .. bila dah mula sekolah sunyilah kita kan huhuh

    ReplyDelete
  19. Rajin tak rajin. Malas tak malas. Kalu pasal anak, kita tetap nak buat juga, kan?

    ReplyDelete
  20. salam acik..ehem mama ni memang dah layu..hikk2x..ehem untung sibongsu..mama dia nak masakkan utk dia..dia pula yg tak mahu..

    ReplyDelete
  21. dah masak lum na....
    teringat lak kek samba daun kayu.

    ReplyDelete
  22. hero bongsu tak nak bawak maggi ke. teringat masa zaman duk asrama, time lapo makan maggi.

    ReplyDelete
  23. time cuti kan macam2 aktiviti nak buat...

    ReplyDelete
  24. selamat petang ,

    hehe . dah petang pun kan ? =)

    ReplyDelete
  25. pagi Sabtu kek sekulah, potang Sabtu den jonjalan kek Mosjik India, turun naik Jakel ada Sale.. last2 satu bondo pun den tak boli. Tak ado yg berkonan. Turun naik LRT main ujan jo., heeee...........

    ReplyDelete
  26. masak sedap2 k.. huhu.. beshnyer jadi anak akak.. hhu

    jom hayati sebentar.=)
    http://lolz-l.blogspot.com/2012/01/amanahnyer-sahabat-rasulullah.html

    ReplyDelete
  27. ala terkenang waktu asrama dulu... bukan tak bestpun duk asramatu tapi entahler ada satu perasaan yang lain esp ingat adik2... makan2 dan gaduh2... bestjer duk asramatu.. ramai kawan ..

    ReplyDelete
  28. Seronoknya ade rutin mcm tu klu anak ade kat umah kan? Msk, btkan kukis...

    Mcm best je msk nasi beriani tu.

    ReplyDelete
  29. saya yg membacanya pun ikut rasa risau dan bimbang.. semoga si bonsu baik2 saja di asrama tu.. wah kak, macam2 menu di rumah akak.. kagum dgn kerajinan dan kepandaian akak memasak.. boleh jd idola ni..

    ReplyDelete
  30. rajin akak masak yo..dulu saya macam tu jugak,mesti mak bekalkan lauk bila nak balik asrama..
    insya Allah, lama2 nanti ok la dia tu..

    ReplyDelete
  31. As'salam Acik

    kesian pulak kat hero tu ya. Ingat dah tak ada lagi kisah2 macam tu. Seronk kan kalau dapat bekalkan anak2 ni hidangan yang dia suka..semoga semuanya dalam keadaan yang baik ya :)

    ReplyDelete
  32. KAK ...Harap hero bongsu akak akan okay... dulu anie pun ada masalah dgn Ude..masuk 3 bulan baru okay...siap pergi kaunseling lagik...hahaha

    ReplyDelete
  33. mula masuk asrama mmg camtu.. masa mak ayah balik, mmg nangis bila balik bilik...

    ReplyDelete
  34. Ada lagi kes kena regging2 mcm ni. Kesian dia.
    harap dia kuat semangat

    ReplyDelete
  35. Salam,
    Nasi briayani yang best tu. Bila agaknya boleh merasa masakan acik ni !

    ReplyDelete
  36. anak bongsu mmg mcm tu kot....
    rajinya msak yg sedap2...kalau sebelah rumah senang kita main tukar isi pinggan jer kan acik...

    ReplyDelete
  37. manjanya dia..yelah bongsu kan.
    takpe, amik masa sikit utk serasi.

    ReplyDelete
  38. terima kasih kak.... biasalah... perubahan cuaca... kg panas sikit... x hujan... smpai mengelupas kulit muka... ... tntu seronok kak anak akak blik bercuti... terubat jugak rindu :)

    ReplyDelete
  39. Rajinnya acik masak tu semua,harap2 hero kecik acik boleh menghadapi ini semua di asrama.

    ReplyDelete
  40. rajin btl acik masak.. adik bongsu suka mkn ayam ek?
    hari2 mkn ayam bahaya jugak.. tp kalau ayam kampung xpe..

    ReplyDelete
  41. ye ke... sabar ye. Takut jugak kan. Cuma suruh dia luah kat acik laa kalau ada apa2 yang tak elok

    ReplyDelete