Saturday, January 28, 2012

MERAPU DIPAGI SABTU

Assalamualaikum


Selamat pagi Sabtu semua
Rasa banyak betul benda yang nak buat hari ni
tapi rasa letih la pulak..layu bak kata mama aini
satu kerja pun tak mula lagi
selain ngadap lappy ni..he he

esok hero bongsu akan balik semula ke asrama 
selepas cuti lama sempena CNY.
nak masak apa pun tak tau untuk dia bawa balik
ke asrama
kalau ditanya..dia tak mau apa apa
selain dari biskut ..
minggu depan balik lagi katanya

Apa apa aje lah dik
janji nak tinggal diasrama.

oklah..cik abang dah balik dari pasar
nak meneruskan tugas pulak

Jumpa lagi..Insyaallah.

47 comments:

Citarasa Rinduan said...

selamat pagi acik.
mmg banyak aktiviti nak dilakukan..
moga y baik2..
harap2 hero bungsu acik okey2 sahaja..

PS: nak masak apa tu??

Acik Erna said...

Ayu..selamat pagi juga buat ayu..semoga perjalanan ayu selamat..pergi dan balik

nyanyisunyi said...

Salam Acik..
mst best menu acik masak ni...terkenang2 masakan acik..tempoyak aritu..nanti acik bg menu boleh...

MulutPayau said...

Assalamualaikum Acik...
Nak masak apa ya???? masak lebih tau, nak tumpang makan..hehehe

lieynanilaz said...

acik masak lebih..hehe.

kakngah said...

awal gak emi blk asrama. adam balik asrama esok. tu pun tak tau camno sbb dio kan jatuh moto haritu. pengka yo dah kaki tnagan eh. kok payah nak nk urus diri, ingek nk mintak izin warden tak duk asrama minggu ni. kono la antar jomput dioa kek sklh..

EmbunRosaliza said...

Assalam kak, mesti banyak benda yg akk nak bekalkan untuk hero bongsu tu, walaupun dia hanya nak biskut je heheh, ok lah kalo dapat blk sekali seminggu untuk hero bongsu tu,mesti dok hitung hari nak blk minggu dpn pulak heheh

fieda said...

acik masak ape la arini ye..??

Melati Qistyna's Mummy said...

Hero bongsu tu xnak nyusahkan acik tu, kalau di masak, ditapaukan... Bwk yo ke asrama...hehehehe

ainnoraini said...

Saya dah separuh habis buat kerja kat rumah ni... Sekarang ni tengah rajin nak kek gula hangus...sambil jalan2 rumah kengkawan.. Jangan terus hangus rentung kek ini sudahhh...

kakyong said...

saya baru nak masuk dapur.. nasik dah tenggek, tinggal nak masak lauk jer.. ;)

Nur-nba said...

Selamat memasak Kak Acik.. Hero akak tu mesti balik rumah tiap2 minggu. Dekat ke asrama dia dengan rumah akak?

Papa Mifz said...

Dulu maso papa mifz duk asrama pun mak selalu bekalkan ;-)

ieja amieja said...

salam acik..nak masak apa tuh utk luch ni..beruntung hero acik dpt ibu yg pandai masak nih..

Ros said...

Salam Acik,

Bawak balik biskut ja ka....nanti kurus lah anak teruna Acik ni....

Tihara said...

bgus jugak anak akak mahu tgal d hostel..nti senang nak independent bila pegi mana2 nt kan :)

luahfikiran ... mari kita said...

Salam,
Cakap fasal masak2 ni, isteri LF jarang sekali masak ... LF sendiri yang tak galakkan dia ...tinggal berdua je ! Pagi tadi ada tetamu sebelah isteri datang ke rumah .. yang homemade hanya teh o panas je.. yang lain, masak kat kedai.

LadyBird said...

salam :D..

rajinnye die balik stp minggu..
mesti homesick kan?

suri solehah said...

masak apa tengah hari tadi kak?

KhaiRin - anies said...

hntr la ke sini sket hehehe

sal said...

sunyilah semula

IMANSHAH said...

merapu berisi takpe

ieda said...

aah lah acik , cuti anak2 punn dah habis .. bila dah mula sekolah sunyilah kita kan huhuh

azieazah said...

Rajin tak rajin. Malas tak malas. Kalu pasal anak, kita tetap nak buat juga, kan?

mama aini said...

salam acik..ehem mama ni memang dah layu..hikk2x..ehem untung sibongsu..mama dia nak masakkan utk dia..dia pula yg tak mahu..

ibundo said...

dah masak lum na....
teringat lak kek samba daun kayu.

Cik Ina Do Do Cheng said...

hero bongsu tak nak bawak maggi ke. teringat masa zaman duk asrama, time lapo makan maggi.

eita said...

time cuti kan macam2 aktiviti nak buat...

qlah said...

selamat petang ,

hehe . dah petang pun kan ? =)

mamawana said...

pagi Sabtu kek sekulah, potang Sabtu den jonjalan kek Mosjik India, turun naik Jakel ada Sale.. last2 satu bondo pun den tak boli. Tak ado yg berkonan. Turun naik LRT main ujan jo., heeee...........

L said...

masak sedap2 k.. huhu.. beshnyer jadi anak akak.. hhu

jom hayati sebentar.=)
http://lolz-l.blogspot.com/2012/01/amanahnyer-sahabat-rasulullah.html

Cho Zila said...

ala terkenang waktu asrama dulu... bukan tak bestpun duk asramatu tapi entahler ada satu perasaan yang lain esp ingat adik2... makan2 dan gaduh2... bestjer duk asramatu.. ramai kawan ..

Pok Amai-Amai said...

Seronoknya ade rutin mcm tu klu anak ade kat umah kan? Msk, btkan kukis...

Mcm best je msk nasi beriani tu.

Hanis Azla said...

saya yg membacanya pun ikut rasa risau dan bimbang.. semoga si bonsu baik2 saja di asrama tu.. wah kak, macam2 menu di rumah akak.. kagum dgn kerajinan dan kepandaian akak memasak.. boleh jd idola ni..

Kamalia said...

rajin akak masak yo..dulu saya macam tu jugak,mesti mak bekalkan lauk bila nak balik asrama..
insya Allah, lama2 nanti ok la dia tu..

CT Delima said...

As'salam Acik

kesian pulak kat hero tu ya. Ingat dah tak ada lagi kisah2 macam tu. Seronk kan kalau dapat bekalkan anak2 ni hidangan yang dia suka..semoga semuanya dalam keadaan yang baik ya :)

noor said...

slm kenal acik...

aNIe said...

KAK ...Harap hero bongsu akak akan okay... dulu anie pun ada masalah dgn Ude..masuk 3 bulan baru okay...siap pergi kaunseling lagik...hahaha

MULAN said...

mula masuk asrama mmg camtu.. masa mak ayah balik, mmg nangis bila balik bilik...

Nieda said...

Ada lagi kes kena regging2 mcm ni. Kesian dia.
harap dia kuat semangat

luahfikiran ... mari kita said...

Salam,
Nasi briayani yang best tu. Bila agaknya boleh merasa masakan acik ni !

Ucu Faridah said...

anak bongsu mmg mcm tu kot....
rajinya msak yg sedap2...kalau sebelah rumah senang kita main tukar isi pinggan jer kan acik...

Ujie said...

manjanya dia..yelah bongsu kan.
takpe, amik masa sikit utk serasi.

Dalila Hamid said...

terima kasih kak.... biasalah... perubahan cuaca... kg panas sikit... x hujan... smpai mengelupas kulit muka... ... tntu seronok kak anak akak blik bercuti... terubat jugak rindu :)

Nazayiena said...

Rajinnya acik masak tu semua,harap2 hero kecik acik boleh menghadapi ini semua di asrama.

LadyBird said...

rajin btl acik masak.. adik bongsu suka mkn ayam ek?
hari2 mkn ayam bahaya jugak.. tp kalau ayam kampung xpe..

kayna said...

ye ke... sabar ye. Takut jugak kan. Cuma suruh dia luah kat acik laa kalau ada apa2 yang tak elok